Toon posts:

[HOME] rdp naar server vanuit school

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil vanuit school verbinding maken met mijn server die thuis staat... nu heb ik de router mijn ipaddress laten forwarden via poort 80...

maar op school via rdp, weet ik niet precies wat ik moet invoeren, ipadress??? dns tussen voegsel van @home?? computernaam van de router???

sorry heb hier niet veel evaring mee.. :$ :$ :$ :$

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:48
Voor RDP moet je poort 3389 open zetten. Dan op school start -> uitvoeren -> mstsc en je huis ip opgeven.

Verwijderd

Maak via www.dyndns.com een webadress aan koppel hier je IP aan. Zet poort 3389 open
(denk ook aan routers en div) en je kunt van buitenaf een verbinding maken met je server via rdp. ;)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Let er wel op dat school soms externe verbinding niet altijd toestaat. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 24-11-2006 09:44 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:08
Jongens, die antwoorden vullen alle de vraag niet.

Je moet bij start/uitvoeren mstsc -v 1.2.3.4:80 invullen waarbij je 1.2.3.4 door je ip adres van je internet verbinding of je dns naam van @home vervangt.

[ Voor 14% gewijzigd door GH45T op 24-11-2006 09:47 ]

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-01 22:14
GH45T schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 09:46:
Jongens, die antwoorden vullen alle de vraag niet.

Je moet bij start/uitvoeren mstsc -v 1.2.3.4:80 invullen waarbij je 1.2.3.4 door je ip adres van je internet verbinding of je dns naam van @home vervangt.
De TS heeft het over RDP en niet TSWeb en wil dus vermoedelijk met de RDP client van Windows connecten. Wil dat lukken op port 80, dan zal hij in de registry port 80 hebben moeten aangeven voor RDP en ik vraag me af of hij dat gedaan heeft cq weet hoe dat moet.

Gewoon port 3389 doorlussen in de router dus.

• GH45T
ParaNoiMia schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:47:
[...]

De TS heeft het over RDP en niet TSWeb en wil dus vermoedelijk met de RDP client van Windows connecten. Wil dat lukken op port 80, dan zal hij in de registry port 80 hebben moeten aangeven voor RDP en ik vraag me af of hij dat gedaan heeft cq weet hoe dat moet.

Gewoon port 3389 doorlussen in de router dus.
Wat ik er van opvat heeft hij in zijn router poort 3389 van het ip adres van zijn pc uit doorgelust naar poort 80 van zijn wan verbinding op de router.

Ik snap dan ook niet helemaal hoe je bij TSweb komt als ik het over mstsc -v ip-adres:80 heb.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GH45T schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:37:
Ik snap dan ook niet helemaal hoe je bij TSweb komt als ik het over mstsc -v ip-adres:80 heb.
Jullie hebben beide iets gelijk. TS heeft het over poort mappen op poort 80. Maar wat? Heeft hij zijn RDP poort veranderd op poort 80? Heeft hij Tsweb draaien? Er mist gewoon teveel info.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 24-11-2006 11:40 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:48
De TS geeft aan dat hij niet weet wat hij moet doen, heeft al een poging gedaan door poort 80 to forwarden. Dit is echter fout (Het kan ,maar dit is voor de TS waarschijnlijk te ingewikkeld)

Om via RDP naar huis te connecten moet hij poort 3389 in de NAT tabel van de router zetten. Dus poort 3389 forwarden naar het interne ip. Zie: Het Grote Poortmappingsverhaal

Op school:

Start -> uitvoeren -> mstsc en je ip adres van thuis opgeven.

Dit ip adres kan je vinden door thuis van te voren www.whatismyip.com in de browser te openen.

Eventueel nog:
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 18:16:
Maak via www.dyndns.com een webadress aan koppel hier je IP aan.

[ Voor 4% gewijzigd door SyphOn op 24-11-2006 11:47 ]

• GH45T
Leuk SyphOn maar op scholen willen ze nog wel eens poort 3389 naar buiten dicht hebben staan ;)

Dat is natuurlijk niet het geval als er een simpele speedtouch / eenvoudig routertje draait, maar als er al iets van een serieuze firewall staat is poort 3389 gewoon dicht.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:11

Croga

The Unreasonable Man

GH45T schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:00:
Leuk SyphOn maar op scholen willen ze nog wel eens poort 3389 naar buiten dicht hebben staan ;)

Dat is natuurlijk niet het geval als er een simpele speedtouch / eenvoudig routertje draait, maar als er al iets van een serieuze firewall staat is poort 3389 gewoon dicht.
Als er iets van een serieuze firewall staat hebben ze alles behalve HTTP verkeer uit staan en gaat het dus zowieso nooit van zijn leven werken..... Ook niet over poort 80....

• GH45T
Croga schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:04:
[...]

Als er iets van een serieuze firewall staat hebben ze alles behalve HTTP verkeer uit staan en gaat het dus zowieso nooit van zijn leven werken..... Ook niet over poort 80....
Dat ligt er imo weer meer aan hoe snugger de beheerder is.

Bij ons op school is alleen poort 21, 80, 81 en 443 beschikbaar, welke services je daar overheen gooit boeit echt niet. De firewall bestaat dan weer wel uit een Cisco Pix.
Pagina: 1