Toon posts:

[XP] Corrupt data met downloaden bin/cue*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat dit in Netwerk hoort?

Anyway: Ik heb al sinds lange tijd problemen met mijn Realtek RTL8169/8110 netwerk-kaart. Bij het downloaden van multiple rars die een bin/cue bevatten krijg ik altijd de melding bij het uitpakken dat de file corrupt is. Als ik de bestanden om mijn andere PC uitpak dan gaat het prima. (ligt dus niet aan de bestanden)

Het vreemde is dat wanneer ik multiple rars download en deze bevat geen bin/cue file maar willekeurige andere bestanden (video files o.i.d) dan heb ik het probleem niet.

Ik heb al nieuwe drivers geprobeerd maar het probleem blijft bestaan. Wat het nog vager maakt is dat het ooit wel goed gewerkt heeft, maar sinds een tijdje (zonder aan te wijzen iets) plots wel. Zeer irritant :(
Kent iemand dit verschijnsel? Oplossing?

Overige info systeem:

MSI K8n Neo2 Platinum moederbord
AMD 64 DUAL CORE X2 3800+
2 GB RAM

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 17:57 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46
Toevallig de NVIDIA Firewall geinstalleerd, deze zorgt vaak voor problemen.
Ook de IDE-drivers van NVIDIA geven vaak problemen

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel.. Hmm..zoiets heb ik ook wel eens gehoord ja. Ik heb geen Nvidia firewall aanstaan, wat betreft die IDE-drivers van Nvidia, hoe kan ik dat checken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 18:18 ]

Verwijderd

Dit zou ook nog aan je RAM kunnen liggen. Ik zou voor de zekerheid een keertje memtest86 of zo loslaten op je computer, dan weet je in ieder geval dat het daar niet aan ligt. Ik heb dit zelf een tijd geleden gehad, en dat bleek uiteindelijk een kapotte geheugenbank te zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Networx! Het probleem had inderdaad te maken met een rotte geheugen-module. Via memtest achter gekomen, vervangen en probleem met uitpakken bestanden is verholpen!

:)