NEC ND-4571A Leest eigen gebrande dvd's niet

Pagina: 1
Acties:

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:45
Hallo,

een tijdtje terug heb ik al een keer een topic geplaatst over het niet meer kunnen lezen van gebrandde dvd's, dat lag toen dus aan het schrijven op 16x en de media die ik gebruikte.

Maar nu heb ik een volgend probleem wat hier helemaal los van staat. Als ik een dvd heb gebrand in mijn NEC ND-4571A, dan kan ik die niet meer in dezelfde dvdrom lezen. In de verkenner kan ik wel zien dat er een dvd in zit, maar er staat verder niks op. In mijn lite-on dvdrom kan ik de dvd wel lezen. Het gaat hierbij om alle gebrandde dvd met deze brander. Dvd's die ik heb gebrand met mijn vorige brander kan ik er wel in lezen. Dvd decrypter zegt ook "Disc Is Empty".
Ik heb een aantal topics gelezen waar de dvdrom het niet goed deed, maar daar ging het om branden en lezen. Maar ik kan nog wel dvd's branden, maar niet meer in dezelfde speler lezen.

Weet iemand wat dit kan zijn? Ik word iig goed gek van!

Verwijderd

Weet je wel zeker dat er data op de DVD's is gezet. Dat je dus niet een simulatie deed ipv echt data naar de disc schrijven?

Doen de DVD's het wel in een andere DVD-speler?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
En als je verschillende merken dvd's brand wat is er dan?

Test de kwaliteit van branden met cdspeed, hoe je dit moet doen vind je op www.cdfreaks.com, ga naar het forum.

• Brains
Schijnbaar was het toch niet helemaal duidelijk.

Als ik een dvd heb gebrand in mijn NEC ND-4571A en ik laat de dvd daar in zitten, dan kan ik de data op de dvd niet zien. Dvd decrypter zegt zelfs dat de disk echt leeg is.
Als i kde dvd in de dvdrom doe (LiteOn) dan doet die het gewoon, in de stand-alone dvd speler ook.

Maar het vreemde is dat de brander zijn eigen gebrandde dvd's niet kan lezen.

Ik heb Memorex en Ricoh dvd's gebrand. Beide geven hetzelfde probleem.

Een dvd gebrand in mijn oude brander, een nec 3500, is ook niet te lezen in de NEC ND-4571A. Maar een oude Memorex 8x dvd is er wel in te lezen.

• Brains
jan99999 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:32:
Test de kwaliteit van branden met cdspeed, hoe je dit moet doen vind je op www.cdfreaks.com, ga naar het forum.
Ik kan op het forum zo niks vinden. Kan sowieso niet zoeken. Zou je me misschien een handje op weg kunnen helpen?

Verwijderd

Heb je al eens een lenscleaner geprobeert?

• Brains
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:30:
Heb je al eens een lenscleaner geprobeert?
Nee, ik heb nog geen lenscleaner geprobeert. Maar "oude" dvd's en cd's kan die wel lezen en ik kan ze ook branden. Alleen de nieuwe media (lees Memorex en Ricoh 16x) kan ik wel branden, maar niet meer lezen.

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Ik heb denk ik wel de oplossing... Ik heb 't namelijk ook wel eens.

Je hebt Nero neem ik aan? Sluit 'm af, en kijk dan nog eens in verkenner.

Opgelost?
Pagina: 1