Toon posts:

Internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer aangesloten op een kabel die rechtstreeks naar de router loopt. Op mijn computer heb ik dan ook internet. Nou wilde ik ook mijn xbox360 op het internet aansluiten in dezelfde kamer. Dus ik koop een internet switch om van 1 poort meerdere te maken. Ik heb mn 360 nog niet maar ik dacht dan is dat maar alvast geregeld. Ik dus de switch ertussen gezet en wat blijkt geen internet verbinding meer. Limited or no connectivity gaf de pc aan. Als ik de switch ertussen uit haal doet het internet het wel maar als ik mn laptop gebruik weer niet.

Al geprobeerd

Nieuwe stekkers aangesloten

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-03 12:57
Wat is het merk/type van je switch? Weet je zeker dat het niet een router is? 2 routers achter elkaar kan wel, maar dan moet je wel e.e.a. configureren...

Je probleem lijkt te zijn dat je geen ip-adres van je DHCP-server in de router krijgt. Check even wat je huidige ip-adres is (in command prompt : IPCONFIG /ALL)

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
het is geen router, dat weet ik 100% zeker. Het merk is alleen onduidelijk.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-03 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je hebt niet toevallig een straight UTP kabel gebruikt tussen router en switch, zonder dat die apparaten auto MDII/X (ofzoiets) ondersteunen?

Kortom, probeer het eens met een crosskabel of post hier eens wat meer gegevens over welke apparatuur het nu precies is (merk en type router, merk en type switch)

[ Voor 37% gewijzigd door Orion84 op 23-11-2006 18:01 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Het is een switch die volgens de specificaties alles kan. Het gekke is dat een PC wel werkt maar een ander apparaat niet, raar allemaal.
De switch is een chinees merkloos ding, maar direct aangesloten op de router werkt het prima. Waarschijnlijk is er iets aan de hand met de bekabeling ???

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-03 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:05:
Het is een switch die volgens de specificaties alles kan. Het gekke is dat een PC wel werkt maar een ander apparaat niet, raar allemaal.
De switch is een chinees merkloos ding, maar direct aangesloten op de router werkt het prima. Waarschijnlijk is er iets aan de hand met de bekabeling ???
Wat is alles, en volgens welke specificaties? :P

Gaat er wel een lampje branden bij de poort die verbonden is met de router?

Want als het met een pc wel werkt en met een switch niet, dan denk ik toch echt dat je een crosskabel nodig zult hebben.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo raar...

Het lampje doet het, knippert zelfs mee. Ik vind het zo raar dat mijn computer het wel doet, maar de laptop niet en een andere laptop weer wel. Kan het zijn dat het aan de bekabeling ligt? Hij is trouwens wel verbonden maar ik kan nooit op het internet omdat er limited or no connectivity is.
Pagina: 1