[Excel] Bewerkingen over meerdere bladen uitvoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 17:55

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Heren en dames,

Ik heb een excelbestand met daarin 166 bladen die vanaf blad 24 identiek qua opbouw zijn.

Ik wil hierop in één keer meerdere bewerkingen uitvoeren: twee kolommen naast elkaar verwijderen (kolom D en E); bedrag aanpassen in kolom C (x1,9); breedte kolom B aanpassen.

Ik heb gezocht in de hulp van Excel, maar niet gevonden wat ik zocht. Ik weet ook niet zo goed welke keywords ik daar voor moet gebruiken. Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven? Het gaat om excel 2000. Thanks.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Kun je niet gewoon de betreffende bladen selecteren en dan je bewerking uitvoeren in één van de geselecteerde bladen?

Verwijderd

je kan worksheets groeperen door ze met shift of ctrl ingedrukt met de muis aan te klikken. daarna kan je bovenstaande bewerkingen uitvoeren. kolommen d & e kun je op die manier niet in z'n geheel verwijderen, maar je kan wel bv. de eerste 1000 cellen selecteren en dit dan voor alle bladen uitvoeren (cellen verschuiven naar links of naar boven kiezen).

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Bedankt, bovenstaande oplossingen werken in ieder geval voor de layoutbewerkingen. Echter, nou lukt dit nog niet in een formule. Ik wil de bestaande bedragen in kolom C in elk blad aanpassen met één formule.

Verwijderd

makkelijkste zou zowiezo zijn het werken met namen.

ctrl+F3, definiëren en in het vervolg zo je formule invoeren. dan heb je dit niet...alhoewel het je nu niet veel verder helpt.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:53

Reinier

\o/

Kan je geen macro maken die alle worksheets afgaat en formules in bepaalde cellen zet?

Verwijderd

wat trouwens wel zou kunnen werken is zoeken (ctrl+f), tabblad vervangen, binnen [hele werkmap]

oude en nieuwe formule invoeren en hoppa.

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Nou het probleem is dat er reeds bedragen in staan. Die bedragen verschillen allemaal van elkaar. Ctrl+F3 opent bij mij de taskmanager :?, dat is volgens mij niet de bedoeling. Zoek en vervang werkt ook niet, omdat hetgeen wat ik vervang niet steeds hetzelfde is. Misschien dat ik een reguliere expressie daarvoor kan gebruiken? Hmm eens kijken...

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Het is me nog steeds niet gelukt om een berekening te maken over meerdere (variabele) cellen en over meerdere bladen.
Ik wil eigenlijk een soort zoek en vervang hebben voor alle getallen in kolom C. Het desbetreffende getal moet vervangen voor dat zelfde getal x 1,9. Kunnen jullie me nog één keertje helpen?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:53

Reinier

\o/

Rexomnium schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:59:
Ctrl+F3 opent bij mij de taskmanager :?, dat is volgens mij niet de bedoeling.
Er werd Ctrl-f gezegd :)
Rexomnium schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 09:50:
Het is me nog steeds niet gelukt om een berekening te maken over meerdere (variabele) cellen en over meerdere bladen.
Ik wil eigenlijk een soort zoek en vervang hebben voor alle getallen in kolom C. Het desbetreffende getal moet vervangen voor dat zelfde getal x 1,9. Kunnen jullie me nog één keertje helpen?
Het kan toch met een macro, wat ik eerder al opperde?

• Ga alle worksheets af (for each wSht in Sheets o.i.d.)
• Kopieer de waarde 1,9
• Selecteer kolom C
• PasteSpecial -> vermeningvuldigen

Zoiets?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Zonder macro lukt dat ook wel :)
- selecteer alle bladen die je wilt bewerken (klik--shift klik)
- tik in een lege cel 1,9
- kopieer de cel (feitelijk kopieer je de cellenmatrix)
- selecteer kolom c (in feite weer de kolommatrix)
- Plakken speciaal -->vermenigvuldig

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1