We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Kun je niet gewoon de betreffende bladen selecteren en dan je bewerking uitvoeren in één van de geselecteerde bladen?
Verwijderd
je kan worksheets groeperen door ze met shift of ctrl ingedrukt met de muis aan te klikken. daarna kan je bovenstaande bewerkingen uitvoeren. kolommen d & e kun je op die manier niet in z'n geheel verwijderen, maar je kan wel bv. de eerste 1000 cellen selecteren en dit dan voor alle bladen uitvoeren (cellen verschuiven naar links of naar boven kiezen).
Bedankt, bovenstaande oplossingen werken in ieder geval voor de layoutbewerkingen. Echter, nou lukt dit nog niet in een formule. Ik wil de bestaande bedragen in kolom C in elk blad aanpassen met één formule.
Verwijderd
makkelijkste zou zowiezo zijn het werken met namen.
ctrl+F3, definiëren en in het vervolg zo je formule invoeren. dan heb je dit niet...alhoewel het je nu niet veel verder helpt.
ctrl+F3, definiëren en in het vervolg zo je formule invoeren. dan heb je dit niet...alhoewel het je nu niet veel verder helpt.
Kan je geen macro maken die alle worksheets afgaat en formules in bepaalde cellen zet?
Verwijderd
wat trouwens wel zou kunnen werken is zoeken (ctrl+f), tabblad vervangen, binnen [hele werkmap]
oude en nieuwe formule invoeren en hoppa.
oude en nieuwe formule invoeren en hoppa.
Nou het probleem is dat er reeds bedragen in staan. Die bedragen verschillen allemaal van elkaar. Ctrl+F3 opent bij mij de taskmanager
, dat is volgens mij niet de bedoeling. Zoek en vervang werkt ook niet, omdat hetgeen wat ik vervang niet steeds hetzelfde is. Misschien dat ik een reguliere expressie daarvoor kan gebruiken? Hmm eens kijken...
Het is me nog steeds niet gelukt om een berekening te maken over meerdere (variabele) cellen en over meerdere bladen.
Ik wil eigenlijk een soort zoek en vervang hebben voor alle getallen in kolom C. Het desbetreffende getal moet vervangen voor dat zelfde getal x 1,9. Kunnen jullie me nog één keertje helpen?
Ik wil eigenlijk een soort zoek en vervang hebben voor alle getallen in kolom C. Het desbetreffende getal moet vervangen voor dat zelfde getal x 1,9. Kunnen jullie me nog één keertje helpen?
Er werd Ctrl-f gezegdRexomnium schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:59:
Ctrl+F3 opent bij mij de taskmanager, dat is volgens mij niet de bedoeling.
Het kan toch met een macro, wat ik eerder al opperde?Rexomnium schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 09:50:
Het is me nog steeds niet gelukt om een berekening te maken over meerdere (variabele) cellen en over meerdere bladen.
• Ga alle worksheets af (for each wSht in Sheets o.i.d.)
• Kopieer de waarde 1,9
• Selecteer kolom C
• PasteSpecial -> vermeningvuldigen
Zoiets?
Zonder macro lukt dat ook wel 
- selecteer alle bladen die je wilt bewerken (klik--shift klik)
- tik in een lege cel 1,9
- kopieer de cel (feitelijk kopieer je de cellenmatrix)
- selecteer kolom c (in feite weer de kolommatrix)
- Plakken speciaal -->vermenigvuldig
- selecteer alle bladen die je wilt bewerken (klik--shift klik)
- tik in een lege cel 1,9
- kopieer de cel (feitelijk kopieer je de cellenmatrix)
- selecteer kolom c (in feite weer de kolommatrix)
- Plakken speciaal -->vermenigvuldig
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Pagina: 1