Externe hardeschijf nodig

Pagina: 1
Acties:

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een externe harde schijf. Ik weet hier verder niet zoveel van af dus daarom wou ik om jullie hulp vragen. Het liefst zoek ik een schijf in de prijsklasse van 90 t/m 140 euro met een goeie prijs/kwaliteits verhouding Nu weet ik dat ze het hier bij tweakers op prijs stellen dat je zelf ook wat doet dus dat heb ik gedaan. Ik zelf zat aan deze te denken: http://www.perfectsystems...250-GB-Essential-(USB2.0)

Mijn vraag is of dit een goeie prijs/kwaliteit verhouding is.
Of zijn er ook andere goede externe hdd's?

Bij voorbaat dank :)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1001622

Ik heb er ook een post instaan betreffende een usb 2.0 disk

• hotdog92
  • Niet online
Oke bedankt, kan alleen je post nog niet vinden, maar ik heb ook nog niet overal gezocht.
Iemand anders goeie ideeen?

Verwijderd

Ik heb zelf 4 van die mybook's en het zijn lekkere kastjes. Voordeel vind ik dat wanneer je ze niet gebruikt ze ook niet steeds mee opstarten maar je kan ze ook mee oplaten starten/afsluiten met je pc. Is niet echt een instelling voor maar dat gebeurt automatisch als je ze aan/uit zet tijdens het computeren. Vind het wel een voordeel. De prijs is ook goed, heb ik ze ook voor gekocht en moet zeggen dat ze geen geluid maken en snel zijn, ze lopen hier via een externe USB hub. Ook gaan ze, als je ze een half uur niet gebruikt, in stand-by modus. Tov. andere merken vind ik het dus meer waar voor je geld.

Wat misschien een nadeel is voor sommige gebruikers is dat het lampje knippert tijdens gebruik, zelf heb ik daar niet zo een moeite mee, schat zo een 1 keer in de 5 seconden.

• hotdog92
  • Niet online
Dat is voor mij echt geen nadeel :*)
Maar als je het een cijgefer meot geven tussen 1 en 10...wat krijgt die dan?

Offtopic: Moet je me pa horen! Wordt je computer ook sneller van een externe hdd? Omg 8)7

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-02 09:48
hotdog92 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:52:

Offtopic: Moet je me pa horen! Wordt je computer ook sneller van een externe hdd? Omg 8)7
Nouja, daar kan je vader ook vrij weinig aan doen niet. Hij is niet opgegroeid met allemaal computer techniek ed. Maar ik kan echt wel scenarios bedenken waardoor je computer sneller kan worden door een externe hd maargoed. Ik heb ook een mybook van 320 GB ( ook bij PS weg ) en het is een prima hd met uitstekende Prijs prestatie verhouding. Een 9 waard.

• hotdog92
  • Niet online
Ja, ik bedoelde het ook niet zo hard. Maar ik hoor dus veel goeie reacties over mijn 1e keuze.
Zouden jullie dan voor de 250 GB of de 320 GB gaan?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk gewoon eventjes welke HD de beste GB/prijs verhouding heeft en bedenk zelf eventjes of je wel die 320GB nodig zal gaan hebben. Let wel, vaak neemt je ruimtegebruik explosief toe na het aanschaffen van zo'n grote schijf. ;)

Overigens raad ik je wel aan wat meer zelf na te zoeken. Check b.v. deze, deze of deze review.

Verwijderd

hotdog92 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:52:

9 :)

• hotdog92
  • Niet online
Kan ik trouwens beter voor de normale versie gaan of voor de premium?
Pagina: 1