Toon posts:

Mijn BIOS is dood!

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 Abit moederborden waarvan op beide het bios niet goed meer is. Ik ga nog proberen te hotflashen maar ik wil graag weten of een van jullie weet waar ik nieuwe abit biossen kan kopen. Het betreft de moederborden Abit BX6 rev2. en BE6-II.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Gewoon bij Abit vragen vaak zijn ze wel zo lief om zo'n biosje op te sturen

Verwijderd

Je zou het bij Abit kunen proberen. :)

Maar met hotflashen wil het ook wel hor :P

suucc 6

met flashen

Verwijderd

Topicstarter
Het punt is juist dat ehm.... (schaam) er pootjes van de chip zijn afgebroken tijdens een eerdere hotflash poging en het misschien bij het solderen wel eens fout zou kunnen gaan en ik de bios frituur...

vandaar dat ik nu alvast naar alternatieven zoek... ik heb al een mailtje naar mensen van abit nederland gestuurd... maar volgens mij zijn die op vakantie want heb nog niets gehoord....;(

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hotflash, wat is dat precies?

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
da's knap heb je die bios chip er met een hamer in geramd dat de pootjes afbreken ???
beetje lomp lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Hij kwam er niet recht uit... en dan komen de pootjes verbazend snel los kan ik je zeggen :)

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-06 22:25

tazitiz

dbprutser

als je geen bios chip van de fabrikant kan krijgen, is een tweedehands hetzelfde mobotje misschien goedkoop bij de vraag en aanbod te koop, daarmee kan je het op een wat goedkopere manier verhelpen.

als je met die bios chip naar de electronica zaak gaat kan je misschien het nog goedkoper doen, maar dan moet je um wel _weer_ gaan hotflashen.

en wat hotflashen is:
1 je hebt je bios verknald.
je pc start dan niet meer op. - ook niet om een flash uit te voeren, waar je een bios voor nodig hebt.
2 je haalt een bios chip uit een vergelijkbaar liefst hetzelfde type mobo.
3 je boot met een dos opstartfloppy - zodat het bios niet de hele tijd nodig is door windblows of O+linuxO+
4 je trekt de werkende bios chip er uit zonder de pc uit te zetten (voorzichtig !)
5 je plaatst de verkeerd geprogrammeerde originele bios chip terug (voorzichtig - die pootjes....... en statische electriciteit ook nog)
6 je kan nu je bios chip flashen.

puur voor de meer avontuurlijke en ervarener tweaker - als je nooit aan je flash bios zit heb je hier meestal geen last van...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren de pootjes er weer aan gesoldeerd en heb gelukkig 1 bord weer tot leven gewekt... maar die andere is overleden... voor de BX62.0 zal ik toch echt een nieuwe bios moeten kopen...

Verwijderd

ik heb al een mailtje naar mensen van abit nederland gestuurd... maar volgens mij zijn die op vakantie want heb nog niets gehoord....
kan wel kloppen...'k heb ook een week op antwoord moeten wachten

Verwijderd

een beller is sneller:)

AMOR Computer B.V. (ABIT's European Office)
Van Coehoornstraat 7,
5916 PH Venlo, The Netherlands
sales@abit.nl
technical@abit.nl

Tel: 077-3204428
Fax: 077-3204420

Verwijderd

hoe moet je zo'n chip er afhalen en opzetten? Is dat allemaal solderen?

Verwijderd

Topicstarter
chicko: thanx! ik ga maandag meteen bellen!

jppr: Bios zit op een voetje... je kunt hem eruit halen, maar soms zit hij toch bijzonder goed vast :)
Pagina: 1