Toon posts:

Goede Nintendo DS games?

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit topic al eerder aan de orde is gekomen op dit forum, maar ik kon het zo snel niet vinden. Ik zat me af te vragen in hoeverre er veel goede Nintendo DS (Lite) games worden gemaakt... Tuurlijk er zijn een aantal legendarische mario games (mario kart vind ik persoonlijk heel erg leuk) die goed worden beoordeeld maar als ik naar de gemiddelde beoordelingen ga kijken van websites zit er ook veel troep tussen (in hun opnie). Om een voorbeeld te geven, Burnout vond ik heel erg leuk (PS2) en zag er behoorlijk gelikt uit op de PSP (beoordeling +/- 80%). De DS beoordeling met minder dan 40% (maximaal 100%) op gamerankings.com is niet om over naar huis te schrijven. Nu heeft ieder platform zijn goede en slechte games dus ik ben gaan vergelijken en tot mijn grote verbazing zijn er heel veel games (NFS MW, Worms, Xmen, Residence evil, om er een paar te noemen) waar je hezelfde terug ziet.

Ik ga me dan afvragen, hoe komt dit? Worden games voornamelijk ontwikkeld voor de PS2/360 en alleen maar goedkoop geport naar de DS (met uitzondering van speciaal door Nintendo ontwikkelde games)? Ligt de oorzaak bij grote commerciele marketing (EA) afdelingen van uitgevers die winst ruiken en brakke/minder goede DS producten op de markt gooien? Is het zoveel moeilijker om DS games te maken? Worden DS games zwaarder beoordeeld dan bv PSP games? Kijk/zoek ik gewoon niet goed? Of is er een andere reden? De DS community is (redelijk) groot dus je zou zeggen dat er voldoende vraag is naar 'goede' games (note: ik bedoel hier dus niet dat er geen goede DS games zijn). Ik ben heel erg nieuwsgierig naar jullie ideen hier over?

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 19:14

dommerick

is domm

Ds games worden zeker zwaarder beoordeeld als de psp games. Dit omdat wij als ds-eigenaren een handheld hebben die een touchscreen heeft en nog een aantal leuke functies. De recensent kijkt ook naar die functies. Combineer het met het punt wat je zelf ook al aangaf dat het vaak gewoon ontwikkeld word voor de "echte" consoles (ps2/xbox) en vandaaruit goedkoop geport. Dan moeten de ontwikkelaars dus nog snel even een functie maken voor het gebruik van 2 schermen en de touchpad. Dit is meestal het meest simpele alternatief wat snel bedacht word en simpel is in de uitvoer. Hierdoor krijgen we crappy producten.

De producten van nintendo die speciaal voor de Ds worden ontwikkeld zijn dan wel weer heel inventief. Daar word er echt gefocused op de DS en ik denk dat dat het grootste verschil is.

Heeft geen signature.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Ik heb beide apparaten en PSP games zijn meer ports van normale consoles. DS maakt meer 'handheld games' en maakt zeer goed gebruik van de touch functie. Als je innovatieviteit zoekt, spellen die NIET te spelen zijn op een console zou ik de DS aanraden. Als je de console experience wilt overbrengen naar handheld zou ik de PSP nemen.

Enkele voorbeelden van spellen die ikzelf top vond waren o.a.
Phoenix Wright
Advance Wars
Castlevania

Een PSP heeft dan bijvoorbeeld het spel Jak als platformed wat ontzettend gaaf is, maar is feite 'gewoon' Jak and Daxter van de PS2.

Het is maar wat je zoekt. Alles bij elkaar heeft DS meer troep, maar ook meer toppers denk ik

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Edit: Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door SeamusXanthus op 23-11-2006 17:55 . Reden: dubbel ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:56
Dergelijke topics zijn al eerder voorbijgekomen en ook gesloten, omdat dit onderwerp in Nintendo DS (Lite) - Deel 18 thuis hoort :)

Dit topic is gesloten.