Ik weet niet of dit topic al eerder aan de orde is gekomen op dit forum, maar ik kon het zo snel niet vinden. Ik zat me af te vragen in hoeverre er veel goede Nintendo DS (Lite) games worden gemaakt... Tuurlijk er zijn een aantal legendarische mario games (mario kart vind ik persoonlijk heel erg leuk) die goed worden beoordeeld maar als ik naar de gemiddelde beoordelingen ga kijken van websites zit er ook veel troep tussen (in hun opnie). Om een voorbeeld te geven, Burnout vond ik heel erg leuk (PS2) en zag er behoorlijk gelikt uit op de PSP (beoordeling +/- 80%). De DS beoordeling met minder dan 40% (maximaal 100%) op gamerankings.com is niet om over naar huis te schrijven. Nu heeft ieder platform zijn goede en slechte games dus ik ben gaan vergelijken en tot mijn grote verbazing zijn er heel veel games (NFS MW, Worms, Xmen, Residence evil, om er een paar te noemen) waar je hezelfde terug ziet.
Ik ga me dan afvragen, hoe komt dit? Worden games voornamelijk ontwikkeld voor de PS2/360 en alleen maar goedkoop geport naar de DS (met uitzondering van speciaal door Nintendo ontwikkelde games)? Ligt de oorzaak bij grote commerciele marketing (EA) afdelingen van uitgevers die winst ruiken en brakke/minder goede DS producten op de markt gooien? Is het zoveel moeilijker om DS games te maken? Worden DS games zwaarder beoordeeld dan bv PSP games? Kijk/zoek ik gewoon niet goed? Of is er een andere reden? De DS community is (redelijk) groot dus je zou zeggen dat er voldoende vraag is naar 'goede' games (note: ik bedoel hier dus niet dat er geen goede DS games zijn). Ik ben heel erg nieuwsgierig naar jullie ideen hier over?
Ik ga me dan afvragen, hoe komt dit? Worden games voornamelijk ontwikkeld voor de PS2/360 en alleen maar goedkoop geport naar de DS (met uitzondering van speciaal door Nintendo ontwikkelde games)? Ligt de oorzaak bij grote commerciele marketing (EA) afdelingen van uitgevers die winst ruiken en brakke/minder goede DS producten op de markt gooien? Is het zoveel moeilijker om DS games te maken? Worden DS games zwaarder beoordeeld dan bv PSP games? Kijk/zoek ik gewoon niet goed? Of is er een andere reden? De DS community is (redelijk) groot dus je zou zeggen dat er voldoende vraag is naar 'goede' games (note: ik bedoel hier dus niet dat er geen goede DS games zijn). Ik ben heel erg nieuwsgierig naar jullie ideen hier over?