Toon posts:

[XP] svchost.exe probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Onderlaatst heb ik een systeem opnieuw voorzien van Windows XP SP2, wat altijd probleemloos heeft gefunctioneerd. Nu start sinds enige tijd een svchost.exe op tijdens het opstarten, die 100% cpu load en 100.000k aan geheugen in beslag neemt. Hierdoor loopt óf het systeem vast, óf hij wordt ontzettend traag natuurlijk. Door deze applicatie te beëindigen is dit euvel te verhelpen, maar om dit consequent dagelijks te doen is ook niet fijn.

Wat kan de oorzaak zijn van deze svchost.exe en hoe valt dit eventueel te verhelpen? Media Player 11 is niet de veroorzaker overigens.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

geef even meer informatie over het systeem. Hardware en software, welke virusscanner, anti-spyware, firewall etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Hardware: AMD Duron 1100, 256+512mb (slave & master) SDram, 2gb swap partitie.
Software: NOD32 virusscanner, Adaware spyware, geen firewall, IE 7.0

Het heeft dus altijd probleemloos gewerkt, maar IE 7.0 is nieuw. Kan dit problemen veroorzaken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 16:55 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geen firewall? Onverstandig, maar dat terzijde. IE7 heb ik nog niet, dus ik zou het niet weten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:26:
Onderlaatst heb ik een systeem opnieuw voorzien van Windows XP SP2, wat altijd probleemloos heeft gefunctioneerd. Nu start sinds enige tijd een svchost.exe op tijdens het opstarten, die 100% cpu load en 100.000k aan geheugen in beslag neemt. Hierdoor loopt óf het systeem vast, óf hij wordt ontzettend traag natuurlijk. Door deze applicatie te beëindigen is dit euvel te verhelpen, maar om dit consequent dagelijks te doen is ook niet fijn.

Wat kan de oorzaak zijn van deze svchost.exe en hoe valt dit eventueel te verhelpen? Media Player 11 is niet de veroorzaker overigens.
Heb ik ook gehad, bij mij was de Windows Update service het probleem. Probeer die eens uit te schakelen en kijk of het probleem dan is opgelost. Ik heb het probleem met Windows Update volgens mij toen niet opgelost maar gewoon een reïnstall gedaan, dus ben er verder niet ingedoken maar wellicht kan je dan in de goede richting naar een definitieve oplossing zoeken.

Overigens kun je via cmd: "tasklist /svc" zien welke services er onder svchost draaien, aangezien je meerdere svchost processen hebt in taskmanager, kun je zo beter de service vinden die het probleem geeft.

[ Voor 8% gewijzigd door DyStiC op 23-11-2006 17:18 ]

Verwijderd

Ik heb het probleem nu al op 3 PC's opgelost door de volgende service te installeren: User Profile Hive Cleanup Service

Laat even weten of het heeft gewerkt..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MT Sarge, met die tip een half jaar oud topic omhoog halen heeft weinig nut.
Bovendien lijkt me dit probleem al opgelost in de tussentijd ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.