Toon posts:

Videokaart brak of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, mijn pc reboot de ene keer wel en de andere keer niet als hij gewoon doorstart dan gaat het goed mits ik een film wilt afspelen dan hangt hij en de enige mogelijkheid is dan de power button 10 sec in gedrukt te houden dan schakelt hij uit, dan de powerswitch op uit en 5 keer achter elkaar de power button in drukken om de rest stroom weg te halen.

Ik heb diverse programmatjes gedraaid voor mijn videokaart maar daar komen geen problemen in voor, andere drivers geinstald, helpt verders ook niet, het vreemde in alles is wel als ik heb zoals boven staande uitzet en ik rommel wat aan mijn videokaart dat hij dan wel goed doorstart.

Memtest geeft geen problemen
HD tools geeft geen problemen

Ik zal even mijn systeem gegevens geven,

Het is een medion geval, het moederboard is een ms-7091
Cpu is P4 3,2 Ghz Met een Nexus PHT-7750 Koeler
1024 mb geheugen
Videokaart is een msi 740xl PCi met een Zalman VF700Cu koeler
2x WD 1600JD HD
1x Pioneer dvd-brander
1x Aopen dvd-brander
Voeding is een Enermax Noisetaker V2, 485W, ATX v2.2

Sensoreigenschappen:
Sensortype Winbond W83637HF (ISA 290h)
Moederbordnaam MSI MS-7091
Chassis inbreuk opgemerkt Nee

Temperaturen:
Moederbord 40 °C (104 °F)
WDC WD1600JD-22HBB0 40 °C (104 °F)
WDC WD1600JD-22HBB0 43 °C (109 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 1232 RPM

Spanningswaarde:
CPU Core 1.11 V
+3.3 V 3.34 V
+5 V 5.08 V
+12 V 12.22 V
+5 V Standby 4.24 V
VBAT Batterij 3.26 V
Debug Info F FF 89 FF
Debug Info T 40 233 127
Debug Info V 53 C9 D1 BD AF 00 00 (01)
Debug Info I 80 70A1

Ik draai windows xp sp2 home

Zal dan mijn videokaart brak zijn of is het toch wat anders.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Waarom denk je dat het aan je videokaart ligt?
Lijkt me eerder een voeding-probleem. Probeer eens een andere videokaart als je die hebt; dan weet je het snel genoeg lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het aan mijn videokaart ligt omdat als hij weer is niet boot, dat ik dan aan mijn videokaart rommel (dus een beetje duw en aan de koeling duw ) en dat hij daarna wel weer boot dus hij komt dan door de POST heen, als ik dat niet doe dan komt hij daar niet doorheen.

En nee ik heb geen andere videokaart liggen, kan er wel één aanschaffen dat is het probleem niet maar als dat het niet is zit ik hier met een kaart die ik niet gebruik, en das weggegooid geld lijkt mij.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 16:23 ]

Verwijderd

heb soms hetzelfde probleem als mijn pc te warm krijgt (als je naar een film kijkt produceert ie redelijk wat warmte)

probeer eens het stof eruit te zuigen moest je dat nog niet gedaan hebben....

Verwijderd

Topicstarter
Stof is er uiteraard al uit, dat was het eerste dat bij me opkwam toen hij het niet deed, ik heb zelfs van de week nieuwe sata kabeltjes gehaald omdat ik op een ander forum las dat daar ook wel eens het probleem kon liggen en sata kabel koste me € 15,- maar helaas dat mocht niet baten.

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-07 20:21
Kijk even na of de ventilator op je videokaart ook daadwerkelijk draait!

Ben je zeker dat hij soms niet POST, of is het gwn je videokaart die slecht contact geeft waardoor je geen beeld krijgt? M.a.w. krijg je bliepjes e.d. als je boot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had zojuist weer een hanger, dus ik dacht ja nu gaat ik echt die videokaart eruit halen en kijken wat er mis mee is, want ik ben er van overtuigd dat dat de boosdoener is, dus zo gezegd als gedaan, kast open en eruit dat ding, alles nog een keer schoonmaken schetst mijn verbazing dat de koeler er enigsinds "los" opzit niet echt lost maar tussen de koeler en de chip zit redelijke beweging, dat word enigsinds gecompenceert door de koelpasta die er tussen zit, maar de koeler maakte geen direct contact met de chip, dus heb ik de afstandsbussen van de zalman verkort dmv dun karton, normaal gesproken zit er tussen de bussen kleine rubber ringentjes, dus busje > rubber ring > videokaart > rubberring > busje en daar schroef je dan weer je koeler op.

Nieuwe situatie,
Busje > rubberring > videokaart > dunkarton > busje > koeler.

Nu maakt hij volledig contact met de chip omdat hij hem nu verder aantrekt, dus kan hij goed koelen, want het is wel zo dat hij het enigsinds "koel" blijft hij niet hangt, nu kan hij optimaal koelen dus blijven misschien de hangers ook uit, en boot hij in 1 keer door, ik laat het hier weten als ik meer bevindingen heb.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem was het moederbord, dat was dus klinisch dood, en sinds gisteravond was het zover, de dood voltrok zich! ;(

Maar vandaag een heel mooi Asus P5GPL-X-SE bord erin gezet, en hij heeft weer een nieuw leven, het is weer een jonge god! _/-\o_
Pagina: 1