Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BOSCH Aerotwin namontage

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
de BOSCH Aerotwin wisserbladen (die wisserstroken zegmaar) zijn er tegenwoordig ook als namontage set.

http://rb-aa.bosch.com/bo...id=32&pos=1&attrv_id=1185

Ik heb nu enkele BOSCH service centres gebeld, amar geen van allen kan mij eigenlijk helpen...
Op de BOSCH site vind ik een toepassingslijst voor aerotwin namontage, maar deze dateert nog uit januari.
http://rb-aa.bosch.com/bo...trv_id=4417&type=download

wie weet mij meer te vertellen over de namontage sets?

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 23-11-2006 15:42 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 17:20
Hé, interessant!

Dit zijn dus die nieuwe ruitenwissers die je ook op nieuwe VW's ziet?

Dan vraag ik me af of je niet ook de ruitenwisserarmen moet aanpassen.
Als ze namelijk gewoon op de normale ruitenwisserarmen passen, is de lijst die je noemt behoorlijk incompleet. In dat geval gaat het toch gewoon om de juiste afmeting van de bladen?

(om je vraag te beantwoorden: nee, ik weet er dus niet meer over te vertellen :) )

edit:
Nu lees ik het ook zelf ja:
De kwaliteit van de ‘standaard’ Aerotwin ruitenwisser is inmiddels meermaals getest en als zeer goed tot uitstekend betitled. Nu is deze revolutionaire wisser ook beschikbaar voor auto’s met conventionele ruitenwisserarm. De steekbevestiging van de ‘standaard’ Aerotwin is vervangen door een Quick-Clip bevestiging; zeer eenvoudig te monteren.

[ Voor 33% gewijzigd door dreamscape op 23-11-2006 15:52 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik heb ze via een groupbuy op het nissan forum besteld, zal eens navragen waar hij ze vandaan haalt
ze zijn iig voor alle merken te krijgen

• paQ
  • Nu online
nou ben wat verder gekomen
en 1 garage was zo vriendelijk navraag te gaan doen.

ze zijn dus voor de S60 niet beschikbaar
wel voor een V70 classic, maar voor een V70 2e generatie dan weer niet :|

de lijst lijkt vooralsnog dus nog te kloppen.

Helaasch
het was een mooie optie geweest

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat is het voordeel van deze wissers t.o.v. bijvoorbeeld kwaliteitswissers van SWF?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

MikeyMan schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:08:
Wat is het voordeel van deze wissers t.o.v. bijvoorbeeld kwaliteitswissers van SWF?
ze zien er 10x beter uit dan gewone wissers en wissen prima.

maar euh elke Bosch service punt moet je kunnen vertellen voor welke modellen ze leverbaar zijn. voor bijna alle VAG modellen zijn ze iig beschikbaar. Ik heb ze een jaartje trug ook gemonteerd op mijn A4 puur omdat ik ze mooier vind.

mijn setje koste geloof ik 45-50,-

en zo zien ze eruit

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 23-11-2006 16:44 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, persoonlijk vind ik ze helemaal niet zo mooi...

En ik vraag me nogsteeds af of ze het beter doen dan de genoemde SWF wissers...

Ze zitten er niet op voor de show, maar voor functie...

• paQ
  • Nu online
het grote voordeel ligt hem in het windgeruis op de autosnelweg.
bij hoge snelheden maken ze veel minder lawaai en drukken overal gelijkmatiger tegen de ruit dan een tradiotionele wisser met of zonder spoiler

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

paQ schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:49:
het grote voordeel ligt hem in het windgeruis op de autosnelweg.
bij hoge snelheden maken ze veel minder lawaai en drukken overal gelijkmatiger tegen de ruit dan een tradiotionele wisser met of zonder spoiler
Kijk, das dan wel weer nuttig... ;)

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

das een mening geen feit. als ik voor 50,- pleuro wissers kan krijgen die imho vele malen mooier zijn dan de standaard wissers dan is voor mij de keuze snel gemaakt.

mijn ervaring: ze wissen prima ook bij hogere snelheden, uit eigen ervaring weet ik dat ze bij 180km/h nog evengoed werken als bij 120km/h en ze produceren totaal geen merkbaar windgeruis. kost wat maar dan hebje ook wat.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 23-11-2006 16:53 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Rev! schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:50:
ik heb ze via een groupbuy op het nissan forum besteld, zal eens navragen waar hij ze vandaan haalt
ze zijn iig voor alle merken te krijgen
Goh, jij hier! :D

Nou, ik dus ook. Maar denk niet dat hij zn contacten prijsgeeft. Hij haalt ze uit Engeland iig. In NL is er idd bijna niet aan te komen.

Heb ze gehad op mijn Sunny. Dingen zijn echt PERFECT _/-\o_
Geen gepiep, streeploos wissen. Ook bij motregen of door plassen.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:26
Ik heb ze al een tijdje op mijn smartje zitten, komen uit duitsland. En ze zijn echt perfect! Ik zal een zoeken naar een fototje...
Gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://zooi.naudpick.nl/mini-DSC00667.JPG

[ Voor 19% gewijzigd door 911GT2 op 23-11-2006 20:56 ]

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Bij het Bosch center in Hoogeveen zijn alle artikelen voor de halve prijs. Heb net voor 3 auto's (Kever, Clio, 530d) wisserbladen gehaald en was in totaal 50 euro kwijt :D.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

PaQ, SWF heeft precies dezelfde wissers voor een groter aantal modellen beschikbaar. Bovendien nog lager geprijsd ook, én verkrijgbaar bij elk Brezan filiaal.

Ik zou es bij de dichtstbijzijnde Brezan binnenwandelen als ik jou was :)

• paQ
  • Nu online
te laat :|
net BOSCH 801S gehaald
MAAARRR
nog dicht in de verpakking
voor deze set betaalde ik 38 EUR
valt op zich ook nog mee

hoe kom ik aan een swf overzicht?

edit:
ah
SWF visioflex heten ze...
OK
effe ebayen

[ Voor 26% gewijzigd door paQ op 23-11-2006 23:41 ]

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:25

Roy

Hobbies?

Ik heb dit soort ruitenwissers al een half jaartje op mijn Opel Corsa C zitten, zijn gewoon te koop bij de Opel dealer (volgens mij zijn ze van Irmsher). Het zou kunnen dat deze ook op andere auto's passen. De koppeling is namelijk gewoon hetzelfde als de normale ruitenwissers.

Ik vind trouwens dat ze veel beter werken dan m'n oude ruitenwissers, trekken veel beter droog! Er zit trouwens ook een indicator op wanneer je ze moet vervangen, een stickertje wat langzaam geel wordt. Die van mij zijn al een maandje geel, maar ze werken nog steeds heel goed!

Inderdaad...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Timmert schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:30:
PaQ, SWF heeft precies dezelfde wissers voor een groter aantal modellen beschikbaar. Bovendien nog lager geprijsd ook, én verkrijgbaar bij elk Brezan filiaal.

Ik zou es bij de dichtstbijzijnde Brezan binnenwandelen als ik jou was :)
swf goedkoper? Man, ben bij de brezan voor een normale 60cm wisser al 20 euro kwijt :X

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 14:03
Roy schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:52:
Ik heb dit soort ruitenwissers al een half jaartje op mijn Opel Corsa C zitten, zijn gewoon te koop bij de Opel dealer (volgens mij zijn ze van Irmsher). Het zou kunnen dat deze ook op andere auto's passen. De koppeling is namelijk gewoon hetzelfde als de normale ruitenwissers.

Ik vind trouwens dat ze veel beter werken dan m'n oude ruitenwissers, trekken veel beter droog! Er zit trouwens ook een indicator op wanneer je ze moet vervangen, een stickertje wat langzaam geel wordt. Die van mij zijn al een maandje geel, maar ze werken nog steeds heel goed!
Die stickertjes zitten op alle (of in elk geval de meeste) ruitenwissers hoor, alleen worden ze dan niet geel maar zijn ze nieuw geel en kleuren ze donkerder als je ze moet vervangen.
Pagina: 1