Met ASPEXEC een programma starten*

Pagina: 1
Acties:

• Slecht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06-2024
Ok dus ik wil een exe starten, zeg maar notepad..

Ik run via ASPExec een bat file, in die bat file wordt notepad gestart (als ik de bat-file handmatig run, wordt notepad idd ook gewoon gestart)
Als ik de .bat file via asp(-exec) open, dan wordt er alleen het PROCES (te zien via taskmanager) gestart maar niet 't programma zelf..

iemand een idee waarom dat zo is (en hoe op te lossen uiteraard) ??

hieronder m'n code:

ASP-file
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Set Executor = Server.CreateObject("ASPExec.Execute")
Executor.Application = "cmd.exe"
Executor.Parameters = "/c D:\Websites\file.bat"

Executor.ShowWindow = TRUE
Executor.TimeOut = 5000

strResult = Executor.ExecuteWinApp
response.write strResult

.Bat-file
code:
1
START C:\WINNT\SYSTEM32\Notepad.exe

p/s rechten staan goed, .dll is registered, result is 'ok' en 't moet op de server runnen (dus niet op client pc)

• Slecht
hmm.. misschien was ie beter geweest in Programming? :/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Slecht schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:05:
hmm.. misschien was ie beter geweest in Programming? :/
hmm.. misschien was ie beter geweest om gewoon een TR Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif aan te maken in de toekomst? ;)

Dat lezen we sneller en je bent niet onbedoeld aan 't kicken binnen 24 uur ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

NAV met script blocker oid draaien?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik ben niet zo bekend met ASPExec, maar is het niet zo dat als je site onder IIS niet onder dezelfde gebruiker draait als de gebruiker waarvan je de desktop op het moment "bekijkt" (dus IUSR_<servernaam> vs. Gebruiker) dat je dan zowieso niets te zien krijgt? ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
het kan ook zijn als je bijvoorbeeld op de server kijkt via remote desktop dat je niet op de console ingelogd bent. Het programma start dus wel maar je ziet het niet.

als dit het geval is moet je je rdp opstarten via mstsc /v:machine-name /console inloggen.

als dit niet het geval is ben ik het met mijn voorganger eens ;)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 20:47
Services, zoals IIS, kunnen standaard niets op het bureaublad zetten, zet in de configuratie van die service dat deze wel gebruik mag maken van het bureaublad, en je Notepad zal tevoorschijn komen.

• Slecht
ok tnx voor de reacties maar tot dusver geen resultaat dat gaat werken :P

- geen antivirus draaien
- service voor www-publicatie kan interactief met 't bureaublad worden uitgevoerd
- ik werk rechtstreeks op de server, dus niet via remote desktop

RobIII's uitleg klopt, maar 't volgende:

ik gebruikte maar even notepad als voorbeeld, eigenlijk wil ik een programma starten dat een berekening uitvoert, dit programma start ik op met de parameter 'runonce'. het programma wordt wel gestart (als service) maar niet daadwerkelijk uitgevoerd..
(maakt me dus eigenlijk niet veel uit of ik 't scherm nou wel of niet zie, zolang 't programma maar uitgevoerd wordt, wat dus niet 't geval is)

ook, als ik normaal (handmatig) t programma start en run (na runnen sluit ie automatisch), wordt de service ook afgesloten, wat nu wanneer ik 'm via ASPEXEC uitvoer blijft de service altijd draaien/open
Pagina: 1