[Unattended] Aan de gang krijgen onder WinXP

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:10
Ik probeer een unattended server op te zetten bij mij thuis, omdat pc's hier vaak gefokt zijn en ik ze dan weer opnieuw mag installen. Ben nu bezig met Unattended, een opensource RIS tegenhanger. Hoewel aanbevolen wordt om Unattended onder Linux te draaien, wil ik dit onder Windows XP doen, wat ook mogelijk is. Ik kom in de FAQ tot stap 6, waar gezegd wordt dat het prepare script gedraaid moet worden, maar ik zou niet weten hoe.

Dit is het enige dat ik niet snap, een CDtje fikken om vervolgens te installeren zal wel lukken.
Wie weet hoe dit werkt?

Hier de link, tis halverwege de howto, precies boven "Step 6: Create the bootdisk"

There is no replacement for displacement!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien moet je voor de grap gewoon eens op het onderstreepte woordje "prepare" klikken met je muis :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• _eXistenZ_
Het ziet eruit alsof dat een perlscript is, als ik m opsla als prepare.bat doettie iig enge dingen.
Krijg m dus niet aan de gang.

Overigens had ik et bestand als op mijn pc staan, door op die link te klikken krijg je de nieuwste versie te zien, hoewel ik m een minuut of 10 geleden gedownload had die toch ook vrij nieuw is 8)7

/edit

Als ik dit zo lees is deze stap zelfs alleen maar mogelijk onder linux...

[ Voor 11% gewijzigd door _eXistenZ_ op 23-11-2006 14:49 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WSS

Tja, een perl script hernoemen naar .bat en er dan vanuit gaan dat het werkt is het zelfde als vreemd opkijken dat je Core 2 Duo proc het niet doe nadat je 'm op een AMD board gehamerd hebt :P

Tijd voor een nieuwe sig..

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
het is op windows te draaien maar dan moet je even cygwin op je server installen en of je dat wil is de vraag maar dan kun je perl installeren binnen cygwin en het boeltje aan het hobbelen brengen

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• _eXistenZ_
Sta nu te installen, zou echt blij zijn als et werkt _/-\o_

/edit

Hij zit in een stoere loop van errors, hij start iig al wel en et word herkent als een perl script.
Even verder zoeken wat het probleem is, iig tot zo ver bedankt :)

/edit

Hij werk inmiddels, maar kan ik ook door middel van die perl scripts ervoor zorgen dat bijv. Kaspersky antivirus 2006 geinstalleerd wordt EN dat de license key geapplied word?

[ Voor 87% gewijzigd door _eXistenZ_ op 23-11-2006 21:22 ]

Pagina: 1