Samsung 205BW bleeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 17:51
Ik bezig nu een kleine week de Samsung 205BW, na altijd met een CRT gewerkt te hebben (overdag op kantoor wel met een LCD). Toch een LCD gekocht, de Samsung 205BW.

Nu irriteer ik me aan de backlight bleeding, wat ik goed zag met Dead Pixel Tester. Dus ik heb gezocht op Internet of dit normaal was, hier vond ik nog iemand die dezelfde vraag had, maar niet echt een antwoord had gekregen.

Mijn LCD: http://home.tiscali.nl/~jumpman/samsung_205bw_01.jpg

LCD van de persoon op Internet: http://home.tiscali.nl/~jumpman/samsung_205bw_02.jpg

Volgens mij zit er ook nog wel wat kwaliteitsverschil in de foto's, maar de bleeding is hetzelfde. Vooral bovenaan en onderaan de LCD.

Is deze bleeding normaal op een Samsung 205BW, of heeft elk scherm dit soort bleeding? Ben ik te gewend aan CRT?

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 23-11-2006 14:39 ]

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

vele bloedende 205BW's zijn te vinden in \[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 13

• Jumpman
Ik kan er daar niet echt veel vinden, hooguit mezelf. Ik heb de vraag soortgelijk daar zelf gesteld, maar niet echt een duidelijk antwoord gekregen. Vandaar dit topic.

Het irriteerde me toch wel, maar als het normaal is dan kan ik er mee leven.

Het punt is, dat ik nu me scherm nog kan omwisselen, maar als het niets verschilt met andere gebruikers, dan heeft het geen zin. Ik ben ook al in de winkel wezen kijken naar vergelijkbare modellen, maar daar staat er vol licht op, of is het daglicht en kan je het dus niet goed zien.

[ Voor 33% gewijzigd door Jumpman op 23-11-2006 14:38 ]

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 10:09

Swaptor

Java Apprentice

@TS: je tweede linkje moet http://home.tiscali.nl/~jumpman/samsung_205bw_02.jpg zijn.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En dus open je een topic? :?

Veel schermen hebben backlight bleeding. Vooral bij de budgetschermen ontkom je er eigenlijk niet aan. En het ene scherm heeft het meer dan de andere dus kan het goed zijn dat jij pech hebt. Wat de "gemiddelde" bleeding is op dit scherm weet ik niet.

• Jumpman
RoD schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:38:
En dus open je een topic? :?

Veel schermen hebben backlight bleeding. Vooral bij de budgetschermen ontkom je er eigenlijk niet aan. En het ene scherm heeft het meer dan de andere dus kan het goed zijn dat jij pech hebt. Wat de "gemiddelde" bleeding is op dit scherm weet ik niet.
Ik weet het daarom vroeg ik me ook af of dit normaal is voor een Samsung 205BW. Ik kan een Samsung 215TW halen, maar dan heb ik weer inputlag. :?

Ik gebruik het scherm voor DVD, games, Internet en office.

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 16:23

ScSi

Belg.

Om er even op terug te komen, zodat dit topic dicht kan.. Ja, het is normaal, en ja iedereen heeft er last van. Er staat een aantal userreviews hier op tweakers.net, waarin dat ook wordt vermeld. Als je je backlight hoog zegt (say > 80) zie je het veel beter dan als je het op 40 oid hebt staan. Heb hetzelfde scherm, en evenveel bleeding.

[ Voor 8% gewijzigd door ScSi op 23-11-2006 16:11 ]

• Jumpman
ScSi schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:09:
Om er even op terug te komen, zodat dit topic dicht kan.. Ja, het is normaal, en ja iedereen heeft er last van. Er staat een aantal userreviews hier op tweakers.net, waarin dat ook wordt vermeld. Als je je backlight hoog zegt (say > 80) zie je het veel beter dan als je het op 40 oid hebt staan. Heb hetzelfde scherm, en evenveel bleeding.
De userreviews heb ik ook gelezen inderdaad. Als dit normale bleeding is, dan zal ik er aan moeten wennen.

Op de desktop en in games is het i.i.g. niet aanwezig. Alleen bij DVD's let ik er soms onbewust op.

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:32

Bjk

Ik heb het ook, zoals ik ook in mijn survey heb aangegeven. Toch vind ik het niet echt storend ofzo.

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-07 10:00
Wanneer heb je er last van dan?
Als ik gewoon met Windows werk merk je er natuurlijk helemaal niets van. Alleen als je naar een zwart scherm gaat zitten kijken zie backlight bleeding maar hoe vaak komt dit voor ? Zelfs tijdens een film gebeurt dit niet zo vaak. Mijn mening is dat het nogal eens gebeurt dat mensen hier zich gek laten maken door wat iemand in het forum zet, ik zal nu wel een hoop commentaar krijgen maar ik heb ook een Samsung 205BW maar ik heb absoluut geen last van "backlight bleeding" of nog erger "input lag" waar ik zowiezo nog nooit last van heb gehad met welke monitor dan ook. Begrijp mij goed dit forum is geweldig voor iedereen met een computer gerelateerd probleem of als je gewoon wat meer wilt weten over een onderwerp, ik kijk hier al jaren iedere dag.
Maar soms lijkt het wel of iemand wat roept en ineens hebben er dan steeds meer mensen last van.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

och dat kleine beetje bleeding? Dat heb ik zelf ook op mijn 205 joh.....Je kan niet verwachten dat je voor 300 euro een superscherm hebt met alle perfect: samsungs in die range staan er bekent om bleeding te hebben. Maar zoveel is het bij jouw toch niet? Valt best mee eigenlijk, ik heb het erger.
Mijn mening is dat het nogal eens gebeurt dat mensen hier zich gek laten maken door wat iemand in het forum zet, ik zal nu wel een hoop commentaar krijgen maar ik heb ook een Samsung 205BW maar ik heb absoluut geen last van "backlight bleeding" of nog erger "input lag" waar ik zowiezo nog nooit last van heb gehad met welke monitor dan ook. Begrijp mij goed dit forum is geweldig voor iedereen met een computer gerelateerd probleem of als je gewoon wat meer wilt weten over een onderwerp, ik kijk hier al jaren iedere dag.
Maar soms lijkt het wel of iemand wat roept en ineens hebben er dan steeds meer mensen last van.
dat is niet helemaal waar: de bleeding is echt aanwezig, of jij hebt geluk en goed model, maar ook bij mij is het aanwezig: maa rik wist het door dit forum voordat ik het scherm ging kopen, dan kan ik achteraf ook niet zeiken of kwaliteit, dan had ik maar het dubbele moeten betalen.

I.i.g. ontkennen dat het niet bestaat of iets kleins is, dat is neit waar. Het is -redelijk- duidelik aanwezig en mensen kunnen zich eraan storen, dat kan ik begrijpen.

[ Voor 65% gewijzigd door Seesar op 24-11-2006 08:19 ]

T60P Widescreen

Pagina: 1