Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Snap ik het principe van synchronisatie niet ofzo? Ik word hier in ieder geval heel erg moe van.

Men heeft een telefoon met contact X
Men heeft een Outlook programma met contact X

Op de telefoon staat contact X voorzien van slechts een telefoonnummer

Op Outlook staat contact X voorzien van slechts een e-mail adres

Gekozen wordt voor een synchronisatie,.. zou het daarna niet zo moeten zijn dat:

Zowel op de telefoon als op Outlook contact X vermeldt staat, voorzien van zowel een telefoonnummer als een e-mail adres?

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
kan iemand op zn minst vertellen of ik het principe van synchronisatie juist interpreteer? of snappen jullie dat begrip net zo min?

bijv:

Stel, ik voeg de (fictieve) persoon Carlo Pieters toe op mijn N73. Ik wijs een telefoonnummer toe aan deze nieuwe contactpersoon.
Ik kom er niet aan toe om mijn contactlijst te synchroniseren met mijn Outlook contacten lijst, maar ondertussen voeg ik op mijn Outlook ook de persoon Carlo Pieters toe en wijs slechts een e-mailadres toe aan deze persoon.

Ik zou verwachten, dat op het moment ik ga synchroniseren, Outlook het telefoonnummer over neemt van m'n telefoon en deze toevoegd aan Carlo Pieterse (waarvan hij op dat moment alleen een e-mail adres heeft). De telefoon zou hetzelfde moeten doen, maar dan omgekeerd: deze bezit al het telefoonnummer maar pikt het e-mail adres op vanuit de Outlook contact en voegt deze toe aan de contact.

Dit gebeurt niet en ik vraag me af waarom niet. Is het een fout? Of is het ook niet de bedoeling dat dit zou gebeuren?

[ Voor 77% gewijzigd door assass op 26-11-2006 15:43 ]

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Nee, dit gebeurd niet. Tenminste niet met mijn PDA (Mio A701) en activesync.

Waarom weet ik niet.

Ik krijg 2 contacten in Outlook en 2 contacten op mijn telefoon. Beide met dezelfde naam, de 1 met alleen een tel nr, de andere met alleen een email.

ActiveSync is niet slim genoeg denk ik dan maar...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 09:21

Padvinder

doet z'n best

Synchroniseren is meer het bijhouden van wijzigingen in 2 bestanden/contactpersonen/whatever. Als je dus op je ene device iets aanmaakt, en dat synct met je andere device, houdt ie vanaf dat moment alle wijzigingen bij (in 2 richtingen).

Syncen wil niet zeggen dat ie automatisch zaken gaat samenvoegen. Misschien ken jij wel 2 personen die toevallig hetzelfde heten. Dat weet ActiveSync niet. ;)