Hosted Office / Exchange oplossing

Pagina: 1
Acties:

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:23

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Topicstarter
Op het werk wordt er momenteel gesproken om in zee te gaan met een partij die voor ons de office software gaat draaien. De bedoeling is dus dat office bij die partij op de server draait en wij eigenlijk alleen nog maar een zgn. thin client nodig hebben.

Gisteren is er een vertegenwoordiger langs geweest en hij heeft het een en ander uitgelegd. Ik ben zelf zeer huiverig, ben niet graag voor alle acties afhankelijk van een internetverbinding.
Verder heb ik op een demo mogen werken, d.w.z. inloggen vanuit de huidige pc. Ik merk al duidelijk de vertraging in de pulldown menu’s (moet op de muiscursor wachten) en als ik lekker op dreef ben met een stuk tekst typen, ben ik sneller dan de letters op het scherm komen. Ik heb alleen nog maar MS Word met tekst gebruikt.

Op het moment maken we gebruik van een sharepoint omgeving (voor de documenten) en een hosted exchange omgeving voor onze email. Dit aangezien we een kleine organisatie zijn en niet de kosten en kennis in huis te hebben om onze eigen file- en mailserver te draaien. Tevens worden alle documenten op deze manier geback-upped. Daarnaast willen we graag vanaf elke willekeurige plek de documenten kunnen benaderen.

Het maken van de backup is goed misgegaan in de sharepoint omgeving (data is corrupt geraakt, maar er was al een back-up gemaakt van de corrupte data). Deze leverancier gaat dan ook de deur uit.

Het extern kunnen opslaan van alle documenten bevalt op zich prima, de hosted exchange oplossing voor de email werkt ook prima. Ik heb al wat gezocht naar ervaring met het extern (server side) draaien van de office software, maar kom vooral veel tegen over VPN verbindingen (waarvan gebruik gemaakt wordt om het te realiseren).

Wat zouden jullie doen / aanraden in deze situatie? Ik wil het liefst Office gewoon lokaal draaien. Data en email kunnen dan extern geregeld worden. Laat de internetverbinding ons in de steek, kunnen we in ieder geval nog met office werken. Daarnaast is de snelheid voor mij erg belangrijk. Ook ben ik wel benieuwd naar hoe anderen die hier reeds mee werken dit ervaren.