Canon PowerShot S80 Vlek

Pagina: 1
Acties:
  • 1.088 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:15
Ik wil net even een paar foto's schieten zie ik dit :'( .

http://img147.imageshack.us/img147/3936/uitbv9.jpg

http://img147.imageshack.us/img147/286/inks0.jpg

Ik heb hier al op het forum gezocht en waarschijnlijk is het dus stof op de ccd. Alleen ik durf hem zelf niet schoon te maken. Heeft iemand nog tips wat ik hier aan kan doen?
Ik heb hem gekocht bij mediamarkt ik weet niet of dat wel zo slim is om hem terug te brengen. Heb nog wel garantie ik weet niet of ze daar moeilijk doen met een vervangende camare?

Verwijderd

Ga er gewoon eens langs en vraag het? Wij kunnen hier dat nooit weten natuurlijk :) Ik vind hem trouwens wel wat scherp voor een vlek, meestal is het gewoon een blobber meuk die onscherp is maar bij jou zie je echt de vorm :)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 14:03

Zoefff

❤ 

Dat heeft te maken met het feit dat de CCD in een S80 veel kleiner is dan in jouw dSLR, vlekken worden dan ook veel sneller scherp. Ik zou hier in ieder geval gewoon mee terug gaan, stof op een sensor van een compactcamera zelf verwijderen is geen goed idee.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 19:14
Is het geen viezigheid op de lens?

Het ziet er met die donkere rand en lichter maar wazige midden van die vlek meer uit alsof er een klein druppeltje is opgedroogt op je lens. Ook is de vlek op de ene foto groter als op de andere foto. Dat zou prima door in/uit zoomen verklaard kunnen worden.

1e foto (grote vlek) is op 5,8mm gemaakt, 2e foto (kleine vlek) is op 20,7mm gemaakt.

Op 20,7mm wordt dus een groter deel van het front element gebruikt. (als viezigheid op de lens de oorzaak van de vlek is)

[ Voor 49% gewijzigd door martijn_tje op 23-11-2006 19:35 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Ben ik dan de enige die op de 2e foto 4 vlekjes ziet? Dat lijkt meer op een vlek op het element (lens) aan de binnen of buitenkant zelfs :)

Bericht hierboven

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 19:14
Floris schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:54:
Ben ik dan de enige die op de 2e foto 4 vlekjes ziet? Dat lijkt meer op een vlek op het element (lens) aan de binnen of buitenkant zelfs :)
Er zitten er inderdaad 4 op de 2e foto.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:14
Floris schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:54:
^^ met stom,

doe eens een lensdoekje over je lens halen, en maak dan opnieuw een foto?

Ik vind het namelijk érg typisch dat in je 2e foto het bureau al onscherp is door de misfocus, maar je wél de vlekjes op een sensor 'scherp' zou zien...

• Debtor
Ik heb de lens al schoongemaakt en grondig bekeken maar kan echt niks vinden. En de foto waar je er 4 ziet is inderdaad ingezoomd beetje te dicht op het voorwerp.

Verwijderd

Ik check m'n sensor altijd met een out of focusbeeld op F/9 of iets dergelijks terwijl ik een sluitertijd van twee seconden heb. Lekker rondbewegen tegenover een witte muur en je stofjes zie je uitermate goed :)

• Debtor
Ik ben van het weekend bij de mediamarkt geweest, en hun sturen hem op naar canon. Ben hem wel 25 werkdagen kwijt helaas :'( .

• Debtor
Zo ik heb mijn camera weer terug sins 2 weken. En alles is netjes gemaakt, nieuwe ccd en lcd scherm top :) . Ze zijn zo gek nog niet bij canon.

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:19
sturen hem terug naar canon..!!
was je binnen 2 weken niet terug gegaan dan?
dan zouden ze hem gewoon moeten ruilen hoor
Dat doen wij iniedergeval altijd

huidige opstelling

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

mcdeath , hij heeft de camera sinds 2 weken terug. En als ik de Ts goed begrijp had hij 'm wat langer dan 2 weken toen het probleem optrad.
Pagina: 1