Toon posts:

[RIS] Gedetecteerde disk tijdens installatie te groot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een RIS server opgezet onder Windows 2003 server en ben daar nu het een en ander mee aan het testen. Ik heb via de Remote installation services setup een os toegevoegd (windows 2003 server).

Het booten via pxe gaat allemaal prima en je krijgt vervolgens een scherm waar je het een en ander in moet vullen. Vervolgens wordt door de setup de disk leeg gemaakt en kom ik bij het deel waar ik nieuwe partities aan kan maken.

De setup detecteert daar een disk van maarliefst 600Gb, terwijl er maar een disk van 40Gb in de machine zit. Ik kan geen partities aanmaken. Als ik dat probeer kom ik terug in het overzicht van de disk en er gebeurt verder niets.

Is iemand hier wel eens tegen aan gelopen :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in het verkeerde subforum te posten zie ik net. Wil een modje het topic even verplaatsen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 13:39 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik verplaats inderdaad je topic even van Windows Clients naar Windows Servers en Server-software.
Je hebt de RIS-install aangepast als deze niet standaard al je partities verwijderd en de hele disk als ;e;en partitie aanmaakt. Probeer het eens met de standaard-setup?
En natuurlijk even belangrijk: om watvoor hardware gaat het? En heb je SP1? Zit die ook in de image?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:33:
Ik verplaats inderdaad je topic even van Windows Clients naar Windows Servers en Server-software.
Je hebt de RIS-install aangepast als deze niet standaard al je partities verwijderd en de hele disk als ;e;en partitie aanmaakt. Probeer het eens met de standaard-setup?
En natuurlijk even belangrijk: om watvoor hardware gaat het? En heb je SP1? Zit die ook in de image?
Ik heb nog niets aan de ris installatie aangepast. Hij zou inderdaad alle partities moeten verwijderen en 1 grote nieuwe aan moeten maken, maar dat deed hij dus niet. Waarschijnlijk vanwege een conflict met die disk ofzo (het is overigens allemaal ibm hardware.). Ik heb voor nu maar even een andere machine gepakt (ook ibm) en daar werkt het gewoon prima. Ik neig toch wel te denken richting een hardware conflict of iets dergelijks.

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:06
Het zou net zo makkelijk een config foutje in je ristnd.sif bestandje kunnen zijn. Zelf heb ik enkel het volgende gedefineerd:

[edit] Dit is natuurlijk niet het enigste wat in mijn sif bestandjes gedefineerd is :P maar als je de rest ook wilt weten om een idee verder te krijgen laat et maar horen!

[RemoteInstall]
Repartition=Yes
UseWholeDisk=Yes

Dat doet er bij al mijn images iig voor zorgen dat de hele disk gecleaned word en er een grote partitie aangemaakt wordt.

Waar je wel rekening mee moet houden is een "limitatie" tijdens een RipRep image maken. De image die neemt namelijk ook mee hoe groot de volume size is geweest waarvandaan hij de image gemaakt heeft. Probeer je deze image dan op een kleinere schijf terug te zetten, dan weigert hij dit gewoon. Je kan hier wel omheen werken, het is echter unsupported door MS, door het volgende te doen:

* Eerst een backup maken natuurlijk ;>
* Open Imirror.dat in je favoriete Hex editor
* verander offset C8 tot CF in het volgende: 00 00 00 80 01 00 00 00
* sla het bestand op

Dit zorgt ervoor dat de volume size nu op 6GB staat in plaats van de grootte van de originele schijf. Nu kun je iig de image terugzetten op enige schijf, natuurlijk mits wel groter dan 6GB wat niet moeilijk moet zijn in deze dagen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Jaguar645 op 23-11-2006 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jaguar645 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:41:
Het zou net zo makkelijk een config foutje in je ristnd.sif bestandje kunnen zijn. Zelf heb ik enkel het volgende gedefineerd:

[edit] Dit is natuurlijk niet het enigste wat in mijn sif bestandjes gedefineerd is :P maar als je de rest ook wilt weten om een idee verder te krijgen laat et maar horen!

[RemoteInstall]
Repartition=Yes
UseWholeDisk=Yes

Dat doet er bij al mijn images iig voor zorgen dat de hele disk gecleaned word en er een grote partitie aangemaakt wordt.
Dat klopt. Dat is bij mij nu ook het geval. Ik ben overigens wel geinteresseerd in meer informatie over OSCML als je dat hebt. Als het overigens een foutje in de sif file zou zijn zou ik denk ik ook met de tweede machine problemen moeten hebbe. Deze had overigens een kleinere disk dan degene waar ik problemen mee had.
Waar je wel rekening mee moet houden is een "limitatie" tijdens een RipRep image maken. De image die neemt namelijk ook mee hoe groot de volume size is geweest waarvandaan hij de image gemaakt heeft. Probeer je deze image dan op een kleinere schijf terug te zetten, dan weigert hij dit gewoon.
Hier zou ik geen last van moeten hebben. Ik heb namelijk niet met RipREP een image van een bestaande computer gemaakt of iets dergelijks. Ik heb via ris zelf de installatie files van een cd afgehaald om daarmee aan de hand van voorgedefinieerde instellingen een machine makkelijk te kunnen installeren.
Pagina: 1