Toon posts:

Hoe zelf eigen font maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek hoe ik een eige font kan maken.

Ik had al wel wat progjes gevonden maar allen maal windos, ik had wel een mac prog gevonden maar dit werkt niet.

Dus ben opzoek hoe ik op een mac een eige font kan maken het lieft iets hoe ik het in Photoshop kan doen.

Alvast bedankt.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
1) Je bent op zoek naar software, dus je vraag hoort niet hier, maar in Client Software Algemeen

2) Aan 'ik zoek dit of dat' doen we hier niet aan. Het is de bedoeling dat je aangeeft wat je gezocht en gevonden hebt en waarom dat niet voldoet aan je eisen.

3) Duidelijk en enigszins correct Nederlands schrijven, interpunctie incluis, zal heel wat helpen om je topic beter te begrijpen te maken voor lezers. En hoe meer lezers je topic begrijpen, hoe meer kans je hebt op een zinvol antwoord :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:47

Zerora

Ik Henk 'm!

3 sec. zoekwerk op google gaf me deze website.:

Font editors (Mac)

:)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
eige fonts maken is grafische vormgeving dus ik dacht dat dit het beste gedeelte er voor was.

Ik heb me al suf gegoogle maar is niks zinnigs uitgekomen.

Macromedia Fontographer gevonden maar draaid enkel op os9 en fontographer gevonden maar die doet het op de 1 of andere manier niet.

Verder vond ik enkel windos progjes.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:20:
eige fonts maken is grafische vormgeving dus ik dacht dat dit het beste gedeelte er voor was.

Ik heb me al suf gegoogle maar is niks zinnigs uitgekomen.

Macromedia Fontographer gevonden maar draaid enkel op os9 en fontographer gevonden maar die doet het op de 1 of andere manier niet.

Verder vond ik enkel windos progjes.
Als die enkel op OS9 draait dan installeer je OS9 toch?
Dan kun je eens kijken of het iets is wat bruikbaar is voor jou :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb geen OS9 cd, en een intel procesor en ik vraag me af of os9 wel op intel cpu's draait.

Ik ga eventjes die progs van rakkerzero bekijken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:25:
Maar ik heb geen OS9 cd, en een intel procesor en ik vraag me af of os9 wel op intel cpu's draait.

Ik ga eventjes die progs van rakkerzero bekijken.
Tja, dat weet ik zo niet, maar op mijn G4 Ibook was het prima mogelijk OS9 te installeren onder OSX.
Maar als je een ding hebt met een intel cpu moet je ook met bootcamp kunnen werken om er windows naast te draaien.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 13:33

André

Analytics dude

Het antwoord van Yoeri is precies zoals ik er over denk:
Yoeri in "Eige font maken"

Je zoekt dus een tool en dat hoort niet in dit forum, als het puur om het ontwerpen ging weer wel ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TT even van ABN voorzien ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.