Quake III 1.27 server in Suse 6.1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sundevil
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

sundevil

One ping only

Topicstarter
Hoi,

Ik draai al eeuwen een dedicated Q3A-server onder linux op de kabel en ben altijd meegegaan met de meest recente updates (1.17 was de laatste). Nooit problemen mee gehad om me Suse 6.1 linux systeem (kernel 2.2.7).

Nou wilde ik upgraden naar 1.27 (ook Team Arena server), maar dit wil niet. De volgende boodscahp krijg ik:
./q3ded: error in loading shared libraries
: undefined symbol: __bzero
Dit is natuurlijk zwaar $%@@%, maja. Waar ligt dit aan. Ligt dit aan de libs die bij me linux geleverd zijn (in /lib) of kan dit ook liggen aan de libs die bij quake zitten (cgamei386.so ; qagamei386.so ; uii386.so).

P.s. je hoeft geen Q3 admin te zijn om dit te snappen denk ik, daarom post ik het hier maar, aangezien linuxkennis (en programmeerkennis) hiervoor meer op z'n plaats is. Voor meer info kijk op:

http://gameadmins.com/ubb/Forum8/HTML/000050.html

The angle of the dangle is directly proportional to the heat of the meat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
ik zou 't niet direct weten, maar weet je zeker dat 1.27 al gesupport wordt als dedicated server onder linux?
btw, de meeste servers draaien nog steeds 1.17 omdat 1.27 nog steeds niet volledig uit de beta fase is..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sundevil

sundevil

One ping only

Topicstarter
Ik weet zeker dat die gesupport wordt ja. het is een speciale .tar.gz voor ded. server 1.27. Hij is nog wel beta ja, maar dat boeit me niet. Misschien dat de "gold" versie van 1.27 wel goed werkt....

steeds meer servers draaien op 1.27, alleen het merendeel (lees: bija alle) draait op Windows shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
ik kan je niet specifiek met je probleem helpen, voornamelijk omdat ik zelf alleen 1.17 ded heb draaien en geen 1.27
ik zou maar even wachten totdat 1.27 gold uit is!

of anders een mailtje sturen naar het q3 linux dedicated server ontwikkelings team ofzo? ...
suc6

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sundevil

sundevil

One ping only

Topicstarter
Meeltje naar Loki, of misschien een bugreport doen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb Redhat 7.0, en had gister ff voor de gein Q3 server geprobeerd, en vreemd genoeg werkte het in 1x :)

Ik had 1.27g pointrelease gedownload, uitgepakt, pak0 gekopieerd, en draaien.

Daarna Rocket Arena 3 geprobeerd, en dat werkte ook meteen....
Pagina: 1