Welke 3d-laptop?

Pagina: 1
Acties:

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En na een week lang zoeken zoeken en nog s zoeken zie ik door de bomen het bos niet meer :'(

Het zit zo:
Wij (ik en een mede-vennoot) moeten laptops hebben waarop we kunnen werken (3d). Deze laptops moeten aan een aantal eisen voldoen.

Eisen:
  • A-merk
  • 15” scherm (liefst niet groter)
  • Processor: Min 2Ghz Intel Core 2 Duo (T7600 2.33 GHz, T7400 2.16 GHz, T7200 2 GHz)
  • VGA: Minimaal "ATI Mobility Radeon X1600"
  • 2Gig RAM
  • HD = variabel, denk aan ong 120Gig
  • niet al te zwaar (~2,5kg)
  • Budget = variabel, denk aan max € 2200,-
Ik had niet gedacht dat het zo moeilijk zou zijn om een fatsoenlijke laptop te vinden. Meeste laptops die ik tegenkom zijn of veels te duur, of voldoen (net) niet aan onze eisen.

De volgende laptops hebben inmiddels de revue gepasseerd:
- Toshiba Laptop Tecra A7-243 - (net een te lage max resolutie 1280*800)
- Asus F3Ja-AP030HZ Duo T7200 - (idem)
- HP Laptop nc8430 Business - (is eigenlijk wel een optie, maar dan met 1Gig RAM erbij)
- Een paar Acer en Dell (XPS) laptops. Echter, deze waren aan de prijzige kant voor wat ze bieden.

We hebben zelfs gedacht om een MacBook Pro (de 15", 2,33Ghz variant) aan te schaffen. Deze biedt vele (financiele) voordelen (leasen bijv.) en voldoet aan onze eisen. (Voor- en nadelen van het leasen van een A-merk laptop zijn nog niet onderzocht).
Enige nadeel wat ik (alléén ik, de andere vennoten hebben liever de Mac :P ) is dat Mac OS geen meerwaarde biedt. Wie koopt er nou een Mac als je alleen maar in Windows gaat werken? 8)7
Hoewel ik ook wel neig naar een Mac.. :X

Kortom: Ik ben radeloos. Wie o wie heeft nuttige suggesties? Wie heeft toevallig 1 van bovenstaande laptops of wat er in de buurt komt?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik denk dat je eens moet kijken naar Zepto laptops:
Zepto Znote 6214W / 6314W
Zepto Znote 6615WD

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:11

dlmh

Lo-Fi

Scipionyx schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:46:
We hebben zelfs gedacht om een MacBook Pro (de 15", 2,33Ghz variant) aan te schaffen. Deze biedt vele (financiele) voordelen (leasen bijv.) en voldoet aan onze eisen. (Voor- en nadelen van het leasen van een A-merk laptop zijn nog niet onderzocht).
Enige nadeel wat ik (alléén ik, de andere vennoten hebben liever de Mac :P ) is dat Mac OS geen meerwaarde biedt. Wie koopt er nou een Mac als je alleen maar in Windows gaat werken? 8)7
Hoewel ik ook wel neig naar een Mac.. :X
Als de laptop zelf aan de eisen voldoet, dan is er toch geen reden om de MBP niet te kopen? Kijk of je bij een winkel een OEM versie van Windows erbij kunt kopen en je bent voor iets meer dan 2000,- EUR klaar. Dat je er dan geen MacOSX op draait is natuurlijk jammer, maar om nou die Mac links te laten liggen omdat je er dan geen MacOSX op draait... 8)7
De Macbook Pro voldoet verder aan alle eisen (alhoewel deze ook maar 1440x900 resolutie heeft).

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou eigenlijk even zoeken naar een notebook met een mobile quadro kaart, als je veel gaat 3d'en. Welke software komt er op te draaien? CAD?

Een dell Precision M90 bijvoorbeeld maar HP zal ze ook wel hebben

http://www1.euro.dell.com...=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd

[ Voor 37% gewijzigd door maratropa op 23-11-2006 13:10 ]

specs

Verwijderd

Wellicht is een Lenovo/IBM Thinkpad T60p wat voor jou...

+ Het is een zeer gewaardeerd A merk.
+ Verkrijbaar in 14" 1400x1050 of 15" flexview 1600x1200.
+ Vele Intel processors te krijgen. Tot Core 2 Duo T7600
+ Een ATI® MOBILITY™ FireGL™ V5250 met 256MB GDDR3 geheugen. Zeker zo goed als een X1600 en is zeer geschikt voor oa CAD werk etc.
+ 100GB 7200rpm schijf of 120GB 5400rpm schijf SATA uiteraard
+ Is dun en licht. Weegt ± 2.4kg
+ Als je hem uit amerika laat komen moet het wel mogelijk zijn met je budget.
+ De meeste hebben 1GB geheugen maar dat is uiteraard eenvoudig uittebreiden.

Bijkomende voordelen:
+ Degelijke laptop. Bijvoorbeeld stevige behuizing en top toetsenbord.
+ Lange accu duur

Hier heb ik een T60 besteld en de prijzen zijn goed.

http://www.euclidcomputer...y+speedTo%3Dany+start%3D0

Edit: Als je de T60p te duur vind is het mischien het overwegen waard om een T60 met Ati x1400 te kopen. Ik weet niet wat je met de laptop gaat doen maar waarschijnlijk zal een x1400 ook wel voldoen. Scheelt namelijk veel geld ten opzichte van die firegl kaart.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 14:31 ]

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
SerialThrillaZ schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:01:
[...]

Als de laptop zelf aan de eisen voldoet, dan is er toch geen reden om de MBP niet te kopen? Kijk of je bij een winkel een OEM versie van Windows erbij kunt kopen en je bent voor iets meer dan 2000,- EUR klaar. Dat je er dan geen MacOSX op draait is natuurlijk jammer, maar om nou die Mac links te laten liggen omdat je er dan geen MacOSX op draait... 8)7
De Macbook Pro voldoet verder aan alle eisen (alhoewel deze ook maar 1440x900 resolutie heeft).
Voldoet idd aan alle eisen, is nog steeds een optie. :)

Hoewel de Zepto laptops er ook zeer aantrekkelijk uitzien (qua looks & prijs).. Wordt nog moeilijk! :D
gladiool schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:06:
Ik zou eigenlijk even zoeken naar een notebook met een mobile quadro kaart, als je veel gaat 3d'en. Welke software komt er op te draaien? CAD?

Een dell Precision M90 bijvoorbeeld maar HP zal ze ook wel hebben

http://www1.euro.dell.com...=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd
We houden ons niet bezig met CAD. Een x1600 zal prima voldoen. Er komt Softimage XSI, Modo en Photoshop op te draaien.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Kijk eens naar de V1j van Asus ? Voldoet aan al je voorwaarden :)

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Of de "Nieuwe" Acer Ferrari 1005WLMib
Er was laatst een vriend van mij hier ook met dezelfde Ferrari,
en die dingen zijn wel lekker rap

www.koopeendroom.nl

Pagina: 1