En na een week lang zoeken zoeken en nog s zoeken zie ik door de bomen het bos niet meer
Het zit zo:
Wij (ik en een mede-vennoot) moeten laptops hebben waarop we kunnen werken (3d). Deze laptops moeten aan een aantal eisen voldoen.
Eisen:
De volgende laptops hebben inmiddels de revue gepasseerd:
- Toshiba Laptop Tecra A7-243 - (net een te lage max resolutie 1280*800)
- Asus F3Ja-AP030HZ Duo T7200 - (idem)
- HP Laptop nc8430 Business - (is eigenlijk wel een optie, maar dan met 1Gig RAM erbij)
- Een paar Acer en Dell (XPS) laptops. Echter, deze waren aan de prijzige kant voor wat ze bieden.
We hebben zelfs gedacht om een MacBook Pro (de 15", 2,33Ghz variant) aan te schaffen. Deze biedt vele (financiele) voordelen (leasen bijv.) en voldoet aan onze eisen. (Voor- en nadelen van het leasen van een A-merk laptop zijn nog niet onderzocht).
Enige nadeel wat ik (alléén ik, de andere vennoten hebben liever de Mac
) is dat Mac OS geen meerwaarde biedt. Wie koopt er nou een Mac als je alleen maar in Windows gaat werken?
Hoewel ik ook wel neig naar een Mac..
Kortom: Ik ben radeloos. Wie o wie heeft nuttige suggesties? Wie heeft toevallig 1 van bovenstaande laptops of wat er in de buurt komt?
Het zit zo:
Wij (ik en een mede-vennoot) moeten laptops hebben waarop we kunnen werken (3d). Deze laptops moeten aan een aantal eisen voldoen.
Eisen:
- A-merk
- 15” scherm (liefst niet groter)
- Processor: Min 2Ghz Intel Core 2 Duo (T7600 2.33 GHz, T7400 2.16 GHz, T7200 2 GHz)
- VGA: Minimaal "ATI Mobility Radeon X1600"
- 2Gig RAM
- HD = variabel, denk aan ong 120Gig
- niet al te zwaar (~2,5kg)
- Budget = variabel, denk aan max € 2200,-
De volgende laptops hebben inmiddels de revue gepasseerd:
- Toshiba Laptop Tecra A7-243 - (net een te lage max resolutie 1280*800)
- Asus F3Ja-AP030HZ Duo T7200 - (idem)
- HP Laptop nc8430 Business - (is eigenlijk wel een optie, maar dan met 1Gig RAM erbij)
- Een paar Acer en Dell (XPS) laptops. Echter, deze waren aan de prijzige kant voor wat ze bieden.
We hebben zelfs gedacht om een MacBook Pro (de 15", 2,33Ghz variant) aan te schaffen. Deze biedt vele (financiele) voordelen (leasen bijv.) en voldoet aan onze eisen. (Voor- en nadelen van het leasen van een A-merk laptop zijn nog niet onderzocht).
Enige nadeel wat ik (alléén ik, de andere vennoten hebben liever de Mac
Hoewel ik ook wel neig naar een Mac..
Kortom: Ik ben radeloos. Wie o wie heeft nuttige suggesties? Wie heeft toevallig 1 van bovenstaande laptops of wat er in de buurt komt?
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.