Toon posts:

[actionscript] Extern swf probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Huidige situatie: In mijn flash-bestand wordt een externe swf aangeroepen met daarin een button met een getURL function.

Probleem: Over deze gehele externe swf staat in het flash-bestand een movieclip met een andere function, waardoor de button uit de externe swf niet meer werkt, alleen de function uit de movieclip.

Gewenste situatie: Is er een manier dat de function van de movieclip blijft werken, echter dat de button in de externe swf ook werkt?

Hopelijk een beetje helder omschreven :)

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 14:45
begijp ik het goed dat je eigenlijk 2 buttons over elkaar hebt staan?

Mixed Reality dev

Verwijderd

Topicstarter
De externe swf is inderdaad een button, de movieclip die daaroverheen ligt heeft een dragfunctie.

De dragfunctie moet behouden blijven, echter als er op de button vanuit de externe swf geklikt word, moet deze ook blijven werken :)

• Intrique
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kan de functie van de knop ook extern aanroepen:

_level1.knop.onPress {

getURL("http://www.google.nl");

}

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 14:45
volgens mij is het probleem dat flash maar aan 1 symbol doorgeeft als de muis erop klikt. Je kan de functie wel naar buiten verplaatsen maar dan nog krijgt maar 1 vd 2 symbols de muis aanroep binnen. Tenminste voorzover mijn flash kennis gaat. Je kan er misschien wel voor zorgen dat die knop vóór die movieclip wordt geladen. Dan werkt je drag functie alleen niet ter plaatsen van je button..

Edit; wat ook zou kunnen is dat je in de movieclip een extra functie inbouwd die kijkt wat de coordinaten van de muis zijn en als die samenvallen met die button dat hij dan de functie van de button ook aanroept... Beetje omslachtig alleen.

[ Voor 23% gewijzigd door Menesis op 23-11-2006 12:58 ]

Mixed Reality dev

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
heb je ergens _root. gebruikt in de swfjes die je inlaad? Want als je swfjes inlaad mag je geen _root gebruiken, het beste is gewoon this te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de tips, ik ga er mee aan de slag!
Pagina: 1