Welk notebook: Asus Z92Je-AP009M of Dell i6400

Pagina: 1
Acties:
  • 823 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Morangie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-01 16:42
Vraagteken achter de toptitel natuurlijk!
Ik ben naar onderstaande notebooks aan het kijken:

ASUS (1199 - 1249 euro)
Model Z92Je-AP009M
Processor Intel® Core™ 2 Duo T5600
Geheugen 2048 MB
Harddisk 120 GB S-ATA 5400 rpm
CD/DVD speler 8x DVD Super Multi
Geluidskaart SoundBlaster Pro compatible
Videokaart 128 MB ATI X1450 (tot 512 MB Hypermemory)
Modem 56 Kbps
Luidsprekers Ingebouwde stereospeakers
Gewicht 2.85 kg
Muis Touchpad
Beeldscherm 15.4" WXGA Colorshine beeldscherm
Aansluitingen 4x USB 2.0, S-video out, TV out, VGA, IEEE 1394
Netwerkkaart 10/100/1000 LAN; 802.11 a/b/g WiFi
Besturingssysteem Win XP Media Center Edition
Garantie 24 Mnd garantie, haal&breng service aan huis, 12 mnd op accu/batterij
Extra Info
Ingebouwde 1,3 megapixel webcam; 4-in-1 Cardreader; Bluetooth, PCMCIA.

of

Dell Inspiron 6400 (in deze configuratie met kortinscoupon zonder transportkosten ca 1000 euro)
Processor Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2 (incl Operating System Re-Installation CD)
Geheugen 1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512)
256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
120GB (5,400rpm) Hard Drive
Modem NL - Modem & Adapter
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos Netwerk Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card for Core
Microsoft® software Microsoft® Works 8.5 - Nederlands
Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Voeding 65 W wisselstroomadapter
Bluetooth Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module (up to 3 Mbps) with Enhanced Data Rate
Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife

Verschillen zijn dus: een betere processor in de Dell tegenover 2x zoveel geheugen en ingebouwde webcam in de Asus. Mediacenter interesseert me niet. De Asus is zo'n 200 euro duurder, maar geeft wel weer een gratis Vista upgrade itt Dell (alleen via verkoper engelse versie en dan kom ik weer duurder uit). En de Asus garantie is 2 jaar tegenover Dell 1 jaar.

Ik wil 'm gaan gebruiken voor downloaden, parren, rarren, branden én om te msn/skypen met beeld (handig zo'n webcam ;) ). Liefst alles tegelijk :)

Wie geeft advies! Alvast dank!

[ Voor 3% gewijzigd door Morangie op 23-11-2006 13:25 ]

Verwijderd

Ik zou voor de Asus gaan, Dell vind ik altijd te duur en nèt niet zo goed --> 1 jaar garantie, geen webcam, geen windows vista.
Als je zou moeten kiezen tussen de bovenstaande dingen en de 7200 gaan, zou ik dus echt voor de Asus gaan.

De processor zal niet zoveel schelen, over een tijdje is er weer een nieuwe serie en dan zijn deze toch allemaal weer ''niks'', het verschil is niet héél duidelijk merkbaar.

als je nog een goede suggestie wilt: Acer 5684, heeft een net iets betere videokaart.

• Morangie
TimeX, bedankt voor je reactie. Die Acer had ik ook gezien, maar eigenlijk net iets te duur. Ben net bij Dynabyte (sic) geweest, waar ze de Asus voor 1199 hebben. Helaas geen korting te krijgen, ook niet in de vorm van accessoires :(. Bij Dell gaat het trouwens ook lastig, korting regelen, heb ik gemerkt, ze spreken me nog net niet aan met "mevrouwtje" :). Zag ook nog een soortgelijke Asus met een Turion X2 TL-52, 120 GB maar dan langzamer en een geforce 6100 kaart voor 999. Ook een mooi prijsje, heb alleen geen ervaring met AMD en de intels zijn net iets sneller met coderen etc. Tja, lastig.

• Trance-M
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 09:11
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:15:
als je nog een goede suggestie wilt: Acer 5684, heeft een net iets betere videokaart.
Ik ben ook naar de Acer Aspire 5684WLMi aan het kijken. Is een Nvidia Gefore Go 7900 niet VEEL beter dan "iets" t.o.v. een X1400 of X1450? Volgens mij toch echt wel.

Ga je dan kijken naar een laptop met een Core 2 Duo processor, 2 GB geheugen en een Geforce Go 7900 of X1600 is er geen enkel alternatief te vinden voor € 1275 voor zover ik heb kunnen zien.

Ik heb ook naar Dell gekeken, echter valt deze bij mij af vanwege de X1400.
Een Asus met een Core 2 Duo en snellere grafische kaart is meteen alweer een stuk duurder, helaas, want Asus zou mijn voorkeur hebben. Echter ergens moet je een grens trekken en voor mij ligt deze bij € 1300.
Daarnaast zal de Acer geen probleem hebben met Vista (voorlopig).

Is het trouwens al iemand opgevallen dat Media Markt al enkele keren het Core 2 Duo logo in advertenties geplaatst heeft, terwijl er Core Duo processoren in de aangeboden laptops zitten?

Verwijderd

Trance-M schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:12:
[...]

Ik ben ook naar de Acer Aspire 5684WLMi aan het kijken. Is een Nvidia Gefore Go 7900 niet VEEL beter dan "iets" t.o.v. een X1400 of X1450? Volgens mij toch echt wel.

Ga je dan kijken naar een laptop met een Core 2 Duo processor, 2 GB geheugen en een Geforce Go 7900 of X1600 is er geen enkel alternatief te vinden voor € 1275 voor zover ik heb kunnen zien.

Ik heb ook naar Dell gekeken, echter valt deze bij mij af vanwege de X1400.
Een Asus met een Core 2 Duo en snellere grafische kaart is meteen alweer een stuk duurder, helaas, want Asus zou mijn voorkeur hebben. Echter ergens moet je een grens trekken en voor mij ligt deze bij € 1300.
Daarnaast zal de Acer geen probleem hebben met Vista (voorlopig).

Is het trouwens al iemand opgevallen dat Media Markt al enkele keren het Core 2 Duo logo in advertenties geplaatst heeft, terwijl er Core Duo processoren in de aangeboden laptops zitten?
ik snap niet helemaal wat je met die 7900 bedoelt, maar tuurlijk is dat veel beter, maar het prijskaartje valt dan DIK buiten budget. De X1600 is opzich wel lekker voor laptops op het moment.

ik ben zelf nu ook op zoek naar een laptop en twijfel tussen een Sony Vaio C (dan wel met t7200) omdat ze zo lekker klein zijn en een Acer 5684 omdat deze 2gb ram heeft een een goede videokaart + vista.

ik denk dat ikook voor de 5684 zal gaan!:P

Verwijderd

Ik zit dit op dit moment te typen op de Z92Je-APOO4M. Ik heb de laptop ook enkele maanden en ik ben er erg tevreden mee! Ik vind het echt een laptop die in windows erg goed presteerd (en de mijne heeft zelfs maar 1024 mb geheugen maar dat multitasken is wel echt lekker aan die core duo processoren). Andere leuke dingen van deze laptop zijn dat er ongeveer alle leuke extratjes in de behuizing zitten die je voor een laptop kunt wensen (een verbasend goede webcam, cardreader, mediatoetsen, svideoout, lan, modem, geluid, bluetooth, wifi, dvi, vga, firewire). Mocht je infrarood willen gaan gebruiken die tot voor kort op de meeste laptops zat: die mist wel! De koeling is voldoende stil naar mijn mening. Dit alles geld natuurlijk voor de versie die ik heb (ook bij dynabyte te krijgen voor hetzelfde bedrag, het geheugen scheeld wel aanzienlijk natuurlijk). De keuze voor core duo lijkt me in ieder geval een hele goede aangezien je de taken die jij er mee wilt uitvoeren dan goed tegelijk kan doen.

Nadeeltjes die ik tegen ben gekomen:
-Behuizing is van redelijk krasgevoelig plastic. De laptop is solide gebouwd, maar het materiaal had van mij wat krasvaster mogen zijn. Ik ben wel erg zuinig op mijn spullen, maar doe eigenlijk om krassen te voorkomen mijn horloge uit als ik computer (er staan al wat gebruikssporen op de voorkant door mijn horloge namelijk).
-Geen IRDA
-Oplader wordt ontzettend warm (hoewel dit waarschijnlijk bij meerdere laptops met deze specs zo is)

Dat van windows vista wist ik niet, ik hoop dat dit ook voor mijn laptop geldt aangezien ik hem nog niet lang heb. Hoe kom je hierbij? Staat dit op de asus site? Ik zie het namelijk niet.

• Morangie
@Trance-M: Die grafische kaart boeit mij niet zo heel erg, want gamen, tja, laten we zeggen dat Indiana Jones and the emperor's tomb zo ongeveer het laatste spel is wat ik gespeeld heb :).
Vandaar dat ik ook nog even met een schuin oog kijk naar een laptop met geintegreerde grafische kaart, i.e. die Asus met TL-52. Heeft iemand nog persoonlijke ervaring met zo'n notebook, bijvoorbeeld lawaai, warm worden, etc. Aan de andere kant, de visuele aspecten van Vista schijnen nogal wat te eisen, dus is een beetje kaart nooit weg.
@remczero: Bedankt voor het delen van jouw eigen ervaringen! Infrarood gebruik ik nooit, wel bluetooth, vandaar dat ik de voorkeur geef aan ingebouwd ipv een dongle. Wat betreft die upgrade: omdat Vista op stapel staat in januari schijn je er nu bij aankoop een voucher bij te krijgen die recht geeft op gratis (ex administratiekosten....) upgrade. Dat lijkt helaas niet te gelden voor al aangekochte producten. Ook hebben sommige leveranciers, zoals Dell de policy om alleen bij een Engels OS een upgrade te geven en een organisatie zoals de Mediamarkt doet helemaal niet aan dat soort dingen omdat het volgens een alwetende verkoper daar om een tijdelijke licentie zou gaan die maar een maand geldig zou zijn omdat Microsoft echt niet zo gek zou zijn om dure besturingssystemen van wel 400 euro (!) gratis weg te geven |:( . Die verkopers bij de Mediamarkt mogen dus terug naar school.
Die Acer is toch wel erg aantrekkelijk, zit ook nog eens 160 GB HD in :9

Verwijderd

Morangie schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:45:
@Trance-M: Die grafische kaart boeit mij niet zo heel erg, want gamen, tja, laten we zeggen dat Indiana Jones and the emperor's tomb zo ongeveer het laatste spel is wat ik gespeeld heb :).
Vandaar dat ik ook nog even met een schuin oog kijk naar een laptop met geintegreerde grafische kaart, i.e. die Asus met TL-52. Heeft iemand nog persoonlijke ervaring met zo'n notebook, bijvoorbeeld lawaai, warm worden, etc. Aan de andere kant, de visuele aspecten van Vista schijnen nogal wat te eisen, dus is een beetje kaart nooit weg.
@remczero: Bedankt voor het delen van jouw eigen ervaringen! Infrarood gebruik ik nooit, wel bluetooth, vandaar dat ik de voorkeur geef aan ingebouwd ipv een dongle. Wat betreft die upgrade: omdat Vista op stapel staat in januari schijn je er nu bij aankoop een voucher bij te krijgen die recht geeft op gratis (ex administratiekosten....) upgrade. Dat lijkt helaas niet te gelden voor al aangekochte producten. Ook hebben sommige leveranciers, zoals Dell de policy om alleen bij een Engels OS een upgrade te geven en een organisatie zoals de Mediamarkt doet helemaal niet aan dat soort dingen omdat het volgens een alwetende verkoper daar om een tijdelijke licentie zou gaan die maar een maand geldig zou zijn omdat Microsoft echt niet zo gek zou zijn om dure besturingssystemen van wel 400 euro (!) gratis weg te geven |:( . Die verkopers bij de Mediamarkt mogen dus terug naar school.
Die Acer is toch wel erg aantrekkelijk, zit ook nog eens 160 GB HD in :9
verkopers MediaMarkt lullen 100% uit hun nek, in de tijd dat 32 en 64 bit nog concureerde (Intel vs. AMD) toen beweerde ze dat 32 bit nergens voor nodig was en dat Vista pas ergens in 2008 of 2009 uitkwam en dat deze pc's dan al wel weer afgeschreven waren balblabla, wij tweakers weten beter:D!

Verwijderd

Na mijn mislukte jacht op de Aldi laptop van vorige week heb ik uiteindelijk besloten voor een iets duurder systeem te kiezen met betere specificaties. Nu kreeg ik net zoals vele van jullie gisteren een folder van Dynabyte binnen (nr. 12/december) met op de voorpagina de Asus Z92Je-AP009M voor "slechts" € 1199,-. Uiteraard ben ik hierna even gaan Google'n of die prijs nu echt zo goed was, maar tot mijn verbasing waren er maar 2 pagina's met resultaten, en kwam het er op neer dat Dynabyte (€ 1199,-) en Mycom (€ 1249,-) hem in hun assortiment hadden, en niet meer winkels. Ook op de site van Asus zelf en hier in de Pricewatch kon ik niet meer info vinden :(
Weet iemand toevallig of dit systeem ook onder een andere naam hier op de markt is? Of dat het misschien een buitenlands model is o.i.d. wat "officieel" niet in NL verkocht wordt?
Ook aan de naam kan ik niet echt herleiden in welke serie van Asus hij nu precies thuis hoort (A, S, W, V, L series etc.)

Wat betreft specificaties moet ik zeggen dat dit systeem er erg goed uit ziet.
Heb even nagerekend wat zoiets bij Dell zou kosten, maar dan zit je toch gauw richting de € 200,- duurder. Is dit scherm op de Asus eigenlijk spiegelend of gewoon mat? Ze noemen het bij Asus Colorshine maar heb géén idee wat dit precies inhoudt. En wat betreft de accu; ik was bij Dell altijd wel geinteresseerd in de 9-cell accu omdat hij het volgens div. bronnen echt aanzienlijk langer doet dan bijv. een 6-cell accu. Maar wat zit er dan bijv. in deze Asus en hoe lang zal hij het ong. uithouden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 08:44:
Na mijn mislukte jacht op de Aldi laptop van vorige week heb ik uiteindelijk besloten voor een iets duurder systeem te kiezen met betere specificaties. Nu kreeg ik net zoals vele van jullie gisteren een folder van Dynabyte binnen (nr. 12/december) met op de voorpagina de Asus Z92Je-AP009M voor "slechts" € 1199,-. Uiteraard ben ik hierna even gaan Google'n of die prijs nu echt zo goed was, maar tot mijn verbasing waren er maar 2 pagina's met resultaten, en kwam het er op neer dat Dynabyte (€ 1199,-) en Mycom (€ 1249,-) hem in hun assortiment hadden, en niet meer winkels. Ook op de site van Asus zelf en hier in de Pricewatch kon ik niet meer info vinden :(

Weet iemand toevallig of dit systeem ook onder een andere naam hier op de markt is? Of dat het misschien een buitenlands model is o.i.d. wat "officieel" niet in NL verkocht wordt?
Ook aan de naam kan ik niet echt herleiden in welke serie van Asus hij nu precies thuis hoort (A, S, W, V, L series etc.)
De binnenkant van de z92je is gelijk aan de binnenkant van de A6je (staat bij mij in mijn hardware info vermeld), helaas is het model a6je ook weinig te vinden, maar ik ga er vanuit dat het enige verschil de behuizing is.
Wat betreft specificaties moet ik zeggen dat dit systeem er erg goed uit ziet.
Heb even nagerekend wat zoiets bij Dell zou kosten, maar dan zit je toch gauw richting de € 200,- duurder. Is dit scherm op de Asus eigenlijk spiegelend of gewoon mat? Ze noemen het bij Asus Colorshine maar heb géén idee wat dit precies inhoudt.
Het scherm heeft een lichte glanscoating. Deze glans is niet zo spiegelend als bij bijvoorbeeld sony schermen maar mat is hij ook zeker niet. Bij dynabite hebben ze hem meestal in de vitrine liggen, daar zou je even kunnen kijken.
En wat betreft de accu; ik was bij Dell altijd wel geinteresseerd in de 9-cell accu omdat hij het volgens div. bronnen echt aanzienlijk langer doet dan bijv. een 6-cell accu. Maar wat zit er dan bijv. in deze Asus en hoe lang zal hij het ong. uithouden?
Mijn asus houdt het op quiet office (batterijinstelling van bijgeleverde software) ongeveer 3 uur uit, op de batterijspaarstand wat meer, op de performance stand beduidend minder.

Ik hoop je geholpen te hebben, als je nog vragen over de laptop hebt, post het hier maar even ;)

• Morangie
Aangezien ik besloten heb de laptop meer als desktopvervanger te gebruiken, heb ik vandaag dit bakbeestje besteld:
Asus A7CC-7S008M
Ongeveer dezelfde specs als de Asus Z92Je-AP009M (T5600, 2 GB DDR5300, 120 GB HD, ATI X1450 videokaart), maar dan met een 17 inch scherm én een geintegreerde hybride TV-tuner + DVI, en als toegift nog een tas, muisje en afstandsbediening.
Ik hoop 'm woensdag in huis te hebben!

[ Voor 18% gewijzigd door Morangie op 27-11-2006 21:23 ]

Verwijderd

Heb gisteren de Asus Z92Je-AP009M, oftewel de Asus A6Je, gekocht bij Dynabyte.
Ik kan niks anders zeggen dan een super laptop :*) ! Alhoewel ik hem nog niet veel gebruikt heb merk ik duidelijk dat hij vele malen sneller is dan mijn "oude" desktop. Afwerking ziet er goed uit, en vooral het licht glanzende scherm is echt heel mooi. Een aanrader dus!!!

Nu een ander verhaal...
Alhoewel het niet zo erg is als bij een Dell die ik vorige maand voor een collega "gebruiksklaar" heb gemaakt staat er op de Asus toch redelijk wat overbodige software standaard geinstalleerd. Denk hierbij aan Nortin Internet Security (aantal weken maar), Skype, Asus Multiframe etc.
Uiteraard kan ik de meeste software via configuratiescherm wel deinstalleren, maar ik vraag me af in hoeverre alles dan weg is...
Is het niet slimmer om een clean install te doen om het systeem nog sneller te laten draaien?
En zo ja, is het dan met de bijgeleverde cd's goed te doen om alle drivers (VGA, Bluetooth enz.) weer draaiend te krijgen zoals het hoort? Of zal er veel via internet binnengehaald moeten worden?

• Morangie
@BobMN: ik zit met hetzelfde dilemma. Nou ja, dilemma, lekker spelen eigenlijk ;). Norton heb ik er meteen afgegooid, McAfee erop en ik heb een nieuwe versie van de Intel software voor wlan gedownd. Verder eigenlijk met name updates voor Windows. Nu ik er zo over nadenk, voorlopig laat ik dat even zo :). Wat me wel een beetje tegenvalt is de inkijkhoek. Verder is de eerste indruk erg goed.

• luqinu
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik zit er ook over te denken de Z92Je-AP009M te kopen maar als ik hem met de asus A8Jn vergelijk
de A8jn heeft maar 1024MB Geheugen
Video Geforce GO 7300 256 MB
beeld 14"
prijs 1099,-
2.4 KG
en is verder redelijk gelijk

maar de body van deA8jn ziet er wel nieuwer uit lijkt een jonger model en heeft meer usb poorten.
Ik ga veel op pat met het ding en is het lichtere gewicht van de A8jn ook pretig + langere battery duur.

-Wat is wijs is die extra 1024 belangrijker dan het gewicht ed,
-En wat als je nu een extra 1024 so-dimm er bij steek. (kost ook wat)

Ik hoor het graag

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Over de Turion 64 X2, ben er zeer tevreden over. Vista x64 loopt hier heerlijk. Warmn worden laptops toch wel (daar zit geen verschil in denk ik, heeft meer met de behuizing te maken). Ook de fan hier is totaal niet luidt. Als je een review wilt van de Turion, ik heb mijn Asus A6T gereviewed is de productsurvey. Hangt er ook van af of je games speelt. Met games moet je gewoon een 7600/X1600 hebben. Anders is een GF 6150 ook genoeg voor Vista. Het gaat er bij Vista meer om dat de GFX DX9 support voor speciale effecten, verder oogt het hier totaal niet zwaar te zijn (zelfs bij accu draai ik hier nog Aero, wel zonder glass). Mooie keuze, mindere CPU, meer gaming performance:

Asus A6T
AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6GHz
1x1GB DDR2-667 (upgrade is zo'n 100 euro)
100 GB HDD 5400rpm
GF Go 7600 256MB dedicated
Cam, AudioDJ :), S/PDIF, DVI etc etc.
2 jaar garantie (1 jaar batterij)
Tas en muis :)

~1060 in de pricewatch

• Morangie
@GremliN-Online: ik had in een ander topic al gelezen dat je zeer enthousiast was :). Heb nu toch gekozen voor een t5600, maar dan van de A7-serie (17"), zodat ik voorlopig ook geen desktop hoef aan te schaffen. Het is me wel opgevallen dat de AMDs goedkoper zijn, terwijl ze even goed lijken te presteren als de core duo (core 2 duo dan weer niet, maar goed).
Ik ben zelf ieder geval blij dat ik voor Asus heb gekozen, de meerjarige garantie heeft voor mij bij een laptop in ieder geval de doorslag gegeven. De dell 4550 van 3,5 jaar geleden mag de deur uit :).
@BobMN: is jouw harde schijf ook in FAT32 en onderverdeeld in 2 partities? Lekker, ga meteen ook Linux installeren :).

[ Voor 11% gewijzigd door Morangie op 30-11-2006 13:46 ]

Verwijderd

Morangie schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:30:
@BobMN: is jouw harde schijf ook in FAT32 en onderverdeeld in 2 partities? Lekker, ga meteen ook Linux installeren :).
Yep, is idd. 2 partities FAT32. Zag op het bureablad wel een tooltje staan om e.e.a. aan te passen op dit gebied, maar heb de laptop nu ff niet bij de hand dus kan helaas niet voor je kijken wat dit precies is.

Ondanks dat er bluetooth op zit heb ik gisteren toch een "normale" draadloze muis gekocht met kleine USB ontvanger (V450 Laser Mouse). Gelukkig is de ontvanger zo miniscuul dat ik er geen last van heb, past zelfs precies in mijn tas. Reden hiervoor is dat ik een hoop verhalen hoorde dat de accus in de bluetooth muis slechts enkele dagen mee gaan en dat het ook van de laptop behoorlijk de accuduur verkort, iets waar ik niet echt op zit te wachten... Ben nu dus compleet een helemaal happy met mijn laptopje :*)

• RoelST
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01-2022
Ik twijfel er ook over om een Asus AP009M te kopen. Zijn er mensen op GoT die hem hebben? Wat zijn de ervaringen? En Asus over het algemeen?
Ik heb nog eens naar andere laptops gekeken, maar kan het kloppen dat ik voor dit geld geen laptop met betere specs kan vinden?
Sorry voor het aantal vragen, maar ik blijf €1200,- best veel geld vinden om uit te geven zonder goede research ;)

MBP 2.4 C2D / MB 2.0 C2D - iPhone 3G 16 GB - EOS 400

Verwijderd

Had precies dezelfde vragen als RoelST (bedankt voor het typen Roel ;P)
twijfelde nog wel met de Acer Aspire 5684WLMib voor €1275.00 (incl BTW) bij http://www.encyshop.nl/
+ worden deze laptops in januari niet een beetje goedkoper?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 01:57 ]

• Morangie
Ik heb uiteindelijk niet de Z92Je-AP009M gekocht, maar de AsusA7Cc, zelfde specs (T5600, 2048 MB RAM, 120 GB HD, mobility radeon x1450) alleen met een 17" scherm, tv-tuner, tas en muis bijgeleverd. Ik heb uiteindelijk voor Asus gekozen vanwege de standaard 2 jaar garantie. Daarnaast vind ik deze notebooks er mooi uitzien :).
De laptop bevalt mij erg goed, zeker voor multitasking. Om een voorbeeld te noemen: overzetten van 1 GB muziek naar mijn SE k800i via Disc2phone gaat 3x zo snel als op mijn oude Pentium 4 2,6 Ghz met 1024 MB, terwijl er tegelijkertijd ook nog wordt gedownload.
Ik heb 3dmark06 (score 1147) en pcmark05 (score 3320) laten draaien. Het vreemde is wel dat de x1450 als "generic vga card, niet DirectX 9 compatible" wordt herkend en zodoende niet in staat zou zijn om Vista te draaien..... Aangezien de site van Ati/AMD duidelijk is dat dit wel degelijk kan, maak ik daar geen zorgen over. Zie ook:
Notebookcheck
ATI
Wel presteert een x1600 of nForce 7600 en hoger natuurlijk beter, dus als je ook maar iets van grafische zaken zou willen doen, zou je toch voor een ander notebook moeten kiezen.

Verwijderd

Ik heb ze allebei, A6T en A6ja, de a6ja is veel stiller dan de A6T. Daarbij is de a6ja veel koeler. Beide draaien ze vista goed, alleen is het nog wachten op een stuurprogramma voor de webcam. Beide 949 Euro bij Mycom.

Verwijderd

Morangie schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:41:
Ik heb uiteindelijk niet de Z92Je-AP009M gekocht, maar de AsusA7Cc, zelfde specs (T5600, 2048 MB RAM, 120 GB HD, mobility radeon x1450) alleen met een 17" scherm, tv-tuner, tas en muis bijgeleverd. Ik heb uiteindelijk voor Asus gekozen vanwege de standaard 2 jaar garantie. Daarnaast vind ik deze notebooks er mooi uitzien :).
De laptop bevalt mij erg goed, zeker voor multitasking. Om een voorbeeld te noemen: overzetten van 1 GB muziek naar mijn SE k800i via Disc2phone gaat 3x zo snel als op mijn oude Pentium 4 2,6 Ghz met 1024 MB, terwijl er tegelijkertijd ook nog wordt gedownload.
Ik heb 3dmark06 (score 1147) en pcmark05 (score 3320) laten draaien. Het vreemde is wel dat de x1450 als "generic vga card, niet DirectX 9 compatible" wordt herkend en zodoende niet in staat zou zijn om Vista te draaien..... Aangezien de site van Ati/AMD duidelijk is dat dit wel degelijk kan, maak ik daar geen zorgen over. Zie ook:
Notebookcheck
ATI
Wel presteert een x1600 of nForce 7600 en hoger natuurlijk beter, dus als je ook maar iets van grafische zaken zou willen doen, zou je toch voor een ander notebook moeten kiezen.
@Morangie,

Ik had even een vraag, ik sta ook op het punt een nieuwe laptop aan te schaffen. Ik zit ook aan de asus A7cc te denken, hoe bevalt deze. Ik gebruik het niet voor games, maar slechts voor videobewerking met pinnacle, en alle andere dagelijkse werkzaamheden, is deze asus dan wat?

• Morangie
@Nicoooh: De snelheid van videobewerking is afhankelijk van processor, geheugen én videokaart. Aangezien de videokaart niet één van de beste ;) is, zou ik - als ik serieus aan videobewerking zou doen - niet voor deze laptop gaan, maar voor de -duurdere- Jc versie met een ATI Mobility XT1600. Wat mij betreft: ik bewerk wel eens wat filmpjes met Movie maker, dat gaat prima.

Verwijderd

inmiddels deze asus a7cc aangeschaft. super ding.

maar 1 probleem. heb een belkin router gekocht, alles aangesloten, alleen nu valt mn verbinding om de 10min weg. weet iemand hoe dit op te lossen is.
Morangie schreef op zondag 31 december 2006 @ 10:31:
@Nicoooh: De snelheid van videobewerking is afhankelijk van processor, geheugen én videokaart. Aangezien de videokaart niet één van de beste ;) is, zou ik - als ik serieus aan videobewerking zou doen - niet voor deze laptop gaan, maar voor de -duurdere- Jc versie met een ATI Mobility XT1600. Wat mij betreft: ik bewerk wel eens wat filmpjes met Movie maker, dat gaat prima.

Verwijderd

@ Morangie:

Welke router gebruik jij (welk merk/type)

Ik heb namelijk zo'n belkin (Draadloze G+ MIMO router ) en deze geeft een soort van conflict met mijn netwerkkaart in de a7cc. het gevolg is dat om de 10min de verbinding voor 3 sec wegvalt.

Nu heb ik het ook met een usb stick van sitecom geprobeerd, en tot op heden werkt dat dikke prima. Maar ja, dan steekt er zo'n ding uit, en dat wil ik liever niet.

alvast dank

Nic

• Morangie
@Nicoooh: Ik heb een Linksys WAG200G annex B modem/router (kom maar niet van dat isdn af :( ). Werkt - na firmware update - prima. Overigens nu in de aanbieding bij computerland voor 69,95.

Verwijderd

ok, ik zal eens kijken of een andere router werkt. hopelijk dat dat helpt. want ik wordt gek

Verwijderd

nou vanavond op een andere belkin router getest, en geen enkel probleem. dit was een wat ouder type, maar geen enkel probleem. dus waarschijnlijk is het intel kaartje samen met de nieuwe belkin router geen goed duo

• Morangie
@Nicoooh: wordt jouw ac/dc adapter ook zo warm? En hoe gaat het videobewerken met pinnacle?

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Morangie schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:41:
Dit heeft volgens mij niks met je dual core te maken? Ik heb nu ook dual core, maar muziek naar m'n w800i pleuren is toch beperkt door de usb kabeltje?

• Morangie
BoyzNDaHood schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:32:
[...]

Dit heeft volgens mij niks met je dual core te maken? Ik heb nu ook dual core, maar muziek naar m'n w800i pleuren is toch beperkt door de usb kabeltje?
@BoyzNDaHood: wel als je nog 4 andere taken hebt draaien, zoals grabit, winrar en quickpar en ook nog even je mail checkt.

[ Voor 53% gewijzigd door Morangie op 08-01-2007 01:17 ]

• BoyzNDaHood
Dat had je dan maar beter moeten neerplaatsen, ik zie toch echt dat je zei 'terwijl er tegelijkertijd ook nog wordt gedownload'. Niks meer, niks minder. Dan krijg ik meer een beeld van dat je download en liedjes uploadt tegelijk (waar dus GEEN dual core voor nodig is).

• GENETX
  • Nu online
Wie weet had je Pentium nog een oude USB1.1 poort? In dit geval lijkt me de USB idd gewoon de bottleneck en niet je CPU (Die P4 moet het makkelijk kunnen als het niks doet verder). Ik had ongeveer dezelfde snelheidswinst van PC -> Laptop met het overzetten van muziek naar mn MP3 speler, en in dat geval is dat te wijten aan USB 1.1 tov USB 2.0.

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 08-01-2007 11:22 ]

• Morangie
Nope, gewoon usb 2.0. En inderdaad, wellicht had ik het duidelijker kunnen neerzetten. Nu ik erover nadenk: ik gebruik Disc2Phone, waarbij de mp3tjes allemaal naar een bitrate van 128 worden geconverteerd voor ze op de foon worden gepleurd :). Dat scheelt denk ik ook wel qua snelheid.

• GENETX
  • Nu online
Ja, bij conversie is idd een dualcore die ook nog eens sneller is natuurlijk de oorzaak... Vrij logisch :P

Verwijderd

Ik had nog wat vraagjes aan Morangie en Nicoooh die de A7Cc hebben aangeschaft:

- Is de videokaart snel genoeg om wat recente spellen te spelen? Dat schrikt me namelijk af... niet DX9 compatible (eigen ervaringen)

- TV tuner: ik ben namelijk van plan om soms in de auto digitale TV te kijken, is de antenna gemakkelijk vast te maken aan een voorwerp, of zoals bijvoorbeeld bij de ACER's, aan de laptop zelf?
Is de ontvangst goed? (Er zit toch een antenna bij voor DVB-T)?
Je kan toch ook met de gewone kabel kijken hé?

Bedankt

• Morangie
@nmbs: tja, die videokaart, even mezelf quoten (van 13/12/06):

"Ik heb 3dmark06 (score 1147) en pcmark05 (score 3320) laten draaien. Het vreemde is wel dat de x1450 als "generic vga card, niet DirectX 9 compatible" wordt herkend en zodoende niet in staat zou zijn om Vista te draaien..... Aangezien de site van Ati/AMD duidelijk is dat dit wel degelijk kan, maak ik daar geen zorgen over."

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat nu wel of niet kan, heb (nog) geen games gedraaid op m'n laptop.
Voor wat betreft de DVB-T-antenna"dat is een soort van ovaal doosje met een snoer eraan (goh :D), dat de laptop ingaat. Er zit een adapter bij voor gewone kabel. Er valt prima tv op te kijken, ben echter niet heel erg onder de indruk van het beeld, zeker niet van de met mediacenter opgenomen beelden (zelfs in de beste kwaliteit), maar goed wellicht ligt dat aan mijn eigen onkunde op het gebied van mediacenter/opnamesoftware

Verwijderd

edit :X

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 14:54 ]

Verwijderd

Morangie schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:18:
@Nicoooh: wordt jouw ac/dc adapter ook zo warm? En hoe gaat het videobewerken met pinnacle?
de adapter wordt inderdaad warm, maar levert verder geen problemen op. pinnacle werkt voor mij als amateur dikke prima. soory voor de late reactie trouwens

Enige trouble die ik nu heb is het overmatige lawaai van de koeling van het notebook, slaat constant aan is gewoon erg storend. Is zelfs al terug geweest naar ASUS maar daar doen ze er niets aan, maar ik hou vol, hij gaat gewoon terug. de 1e 2 maanden geen problemen en geen last van van overmatig lawaai, maar nu dus wel. ASUS zoekt het maar uit, daar zijn ze voor. @ morangie...heb je daar ook last van???

Verwijderd

schop

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 19:35 ]

Verwijderd

Ik heb de A7CC-008C besteld.
Wat is het verschil tussen de M en C versie, ik kan het niet ontdekken.

Draaien jullie Vista op je asus?
Werkt dit naar behoren?

Verwijderd

heb nog geen vista, maar zal vast geen problemen gaan opleveren.

• Morangie
@Nicoooh: absoluut last van oververhitting. Goed dat er 2 jaar garantie op zit, want ik ben er niet helemaal van overtuigd dat ie dat gaat volmaken..... Moet maar snel een cooling pad kopen. Iemand nog suggesties toevallig?
@Nizinny: volgens mij is het verschil dat bij de C al Vista is geinstaleerd en bij de M XP.

Even nog een editje: Volgens mij wordt het tijd om een en ander opnieuw te installeren.... Heb erg veel last van vastlopers doordat Asus liveupdate teveel geheugen inneemt.

[ Voor 21% gewijzigd door Morangie op 23-03-2007 02:11 ]

Verwijderd

die van mij is dus al weer terug geweest, en ik moet zeggen dat het nu ineens een stuk beter gaat. erg vreemd want hij begon weer overmatig te koelen na dat hij terug was van ASUS. Nu dus ineens goed.

Maar een cooling pad, hoe werken die dingen eingelijk, ben een beetje onbekend met die dingen

• Morangie
Dit is wel een aardige link over het koelen van laptops:
notebookreview.com

Verwijderd

Ik zal het eens gaan bestuderen! thanks

Verwijderd

Je hebt een goede keuze gemaakt om voor de Asus te gaan. Mijn ervaringen in de winkel waar ik werk met name tussen bijvoorbeeld Asus en Acer is dat de garantie van Acer niet te vergelijken is met die van Asus. Ik heb zelf der mate veel problemen met Acer en haar service desk gehad dat het voor mij geen Acer meer is.

Zelf heb ik de Asus A6JE en ben erg tevreden over deze machine. Deze heb ik nu bijna een half jaar en ben sinds een 2 maanden overgestapt op Vista en dit draait ook erg goed onder de specificaties van deze laptop.

TIP: Het programma Asus LiveUpdate wat standaardop alle Asus laptops is geïnstalleerd kun je het beste direct van het systeem verwijderen. Dit programma zorgt helaas voor dat zodra het begint te updaten de pc enorm traag word en vrijwel niet reageerd. Je kunt beter de website van Asus in de gaten houden en daar de benodigde update's controleren als het programma wat je van Asus krijgt.

• BoyzNDaHood
Of je kickt onnodig een oude topic omhoog.
Pagina: 1