UTP kabel

Pagina: 1
Acties:

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
Wel m'n vader wil voor m'n zusjes pc ook (kabel)internet en dus moet er vanaf de zolder (waarm'n hub en proxy staan) een kabel naar beneden komen.

Nou dat heb ik zondag dus gedaan, m'n vader zou ergens wel een tang en wat kopjes regelen.

Nu zat er dus aan 1 kant van die CAT-5 kabel al een kopje en nu heeft m'n pa die beneden exact gekopieerd en nu doet et et dus niet |:( (kan ook niet pingen naar de server of andere pc's)

Dus ik zeg: je moet het wel zo maken als een echte netwerkkabel (zelfde kleur volgorde etc), maar koppig als ie is ;) wil ie me niet geloven...

Misschien dat jullie nog met meer bewijs kunnen komen, schemaatje ofzo...

Het gaat gewoon om een standaard cat 5 utp netwerkkabeltje, nix crossed ofzo, gewoon van de hub naar ee NIC.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Stiekerm veranderen als ie ff weg is :)

Verwijderd

Theoretisch moet het geen flikker uitmaken, als de draden maar 1 op 1 zitten..
Toch ?

• actieman
wel hij heeft nu 2 precies dezelfde kopjes/eindjes....

maar als het met mijn methode ook niet zou werken is die kabel dus kapot :(

I’m not like the OTTERS

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het is niet voldoende dat de draadjes 1-op-1 zitten. De kabel bestaat uit vier paren, en je moet zorgen dat die paren goed aangesloten zijn :
paar 1 - pennetjes 1 & 2
paar 2 - pennetjes 3 & 6 !
paar 3 - pennetjes 4 & 5
paar 4 - pennetjes 7 & 8

Maar, als je er vanuit gaat dat de bestaande connector goed zat, dan heeft je pappie het wel goed aangesloten, want de beide connectoren moeten er gelijk uitzien.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• actieman
bestaande connector zat niet goed.

het waren dus steeds 2 paren.

groen wit, groen, blauw wit, blauw, etc.

en dat heeft ie beneden dus precies zo gedaan.

het meot dus precies zo zitten als op een "echte netwerkkabel"

I’m not like the OTTERS

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ja, het is belangrijk, omdat het hier gaat om "twisted pair". De twee draadjes van een paar zittten om elkaar heen gedraaid in de kabel, en dit maakt ze minder gevoelig voor storende invloeden van buitenaf. Door verkeerde draadjes te paren, leg je de kabel open voor storingen. Bij korte kabels en/of 10 Mbps kom je er nog wel mee weg, maar vele meters en 100 Mbps is einde oefening voor je verbinding.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

gewoon ff 2 nieuwe stekkertjes opzetten, dan ben je vaak gelijk van het gezeik af.

• actieman
draadjes zitten nu wel goed allemaal (geheel cfrm de standaard) en tot het einde erin, maar werken doet het nog steeds niet |:(
draadje is wel door diverse kabelgoten getrokken, dat wordt doormeten, :(
Lijkt me echter stug dat die kapot is, draadje is namelijk erg goed "gecoat"

Moet ook NIC maar eerst ff checken...

I’m not like the OTTERS

Pagina: 1