Toon posts:

AMD x2 programma voor CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een vraagje, ik heb een AMD X2 processor en vraag me nu af welk programaatje het nogmaar weer was om programmas tot core1 of core2 te wijzen.

Het begon met een A dacht ik maar ik kan me vergissen, enig idee? Bedankt!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39
Gewoon in taakbeheer de affiniteit instellen..?

The devil is in the details.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:58

rg-mohwa

Phoe Hé

Taskmanager ?

Verwijderd

Yep hebt een handig progje, heet prio.exe , dan kun je in de taskbar de affiniteit instellen , en deze bewaard die voor de volgende keren dat je het programma draait (ook prio en dergelijke)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 11:57 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

die affiniteit instellen.... dat kan toch pas als het het betreffende progsel/spel hebt opgestart?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je bedoeld dit programmaatje?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

er is ook nog het programma ROPE, Run On Processor Explicitly. Heb zo gauw even geen link, maar je moet het prog installeren en dan de snelkoppeling aanpassen zodat de applicatie via ROPE gaat, en in je snelkoppeling definieer je op welke core hij gaat draaien.

Ik gebruik het zelf voor een aantal games die niet zo lekker lopen op dualcore, omdat ik anders de game moet opstarten en dan ctrl alt del moet doen om de affiniteit in te stellen.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:56

Format-C

Tracing Rays

bartgrefte schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:59:
die affiniteit instellen.... dat kan toch pas als het het betreffende progsel/spel hebt opgestart?
Hier staan bij FIX 4 een aantal programmaatjes waarme je kan instellen met welke core een applicatie opstart:

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=983781

Ik heb wel eens een programmaatje gehad deat "setaffinity" heette. Ik zal vanmiddag eens kijken of ik die nog heb. Daarmee kon je, als je op een exe klikte, automatisch laten instellen dat alleen core1 of core0 gebruikt werd.
Edit; zie een paar posts hieboven. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 23-11-2006 12:15 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RappieRappie schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:14:
[...]

Hier staan bij FIX 4 een aantal programmaatjes waarme je kan instellen met welke core een applicatie opstart:

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=983781

Ik heb wel eens een programmaatje gehad deat "setaffinity" heette. Ik zal vanmiddag eens kijken of ik die nog heb. Daarmee kon je, als je op een exe klikte, automatisch laten instellen dat alleen core1 of core0 gebruikt werd.
Edit; zie een paar posts hieboven. :)
thanx voor de tip!

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1