Toon posts:

Exchange 2003 - Routing Group Connector - Mail blijft in que

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee Exchange 2003 servers. Tijdelijk moeten ze onderling communiceren, zodat de gebruikers verhuisd kunnen worden naar de nieuwe, tweede Exchange server.

De servers staan beiden op een andere lokatie en bevinden zich in een ander subnet en zijn verbonden via een VPN verbinding. (2x PIX501 router).

Alles loopt vlekkeloos. Geen rare meldingen in de eventvwr. AD synct goed tussen de servers.

Echter blijft mail van een gebruiker op server A gericht aan een andere gebruiker van hetzelfde domain op server B, wachten in de queue en wordt uiteindelijk niet afgeleverd bij persoon '"B'.

Het lijkt zo simpel, maar vinden kan ik het niet.

Welke goeroe weet raad?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 07:16
Werkt SMTP email wel goed tussen de servers? Probeer eens gewoon een Telnet sessie naar de andere server op te starten op poort 25?
Zet SMTP debug logging eens aan, en wat geeft die in zijn loggen? heb je SMTP logging al aanstaan? Zo ja wat heeft die aan in zijn logging?
Hoevallig een mailgate aan staan op je cisco? SMTP mail cannot be sent or cannot be received in Exchange Server

[ Voor 23% gewijzigd door Rolfie op 23-11-2006 12:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Poort 25 staat op, telnet naar serverB lukt ook.

Inderdaad wel een foutmelding waar ik vooralsnog weinig mee kan:
Message delivery to the host '172.16.0.30' failed while delivering to the remote domain '_8a6026bced62024a82cec035c898b150_D' for the following reason: The semaphore timeout period has expired.
Zegt dit jou iets?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 07:16
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:52:
Poort 25 staat op, telnet naar serverB lukt ook.

Inderdaad wel een foutmelding waar ik vooralsnog weinig mee kan:
Message delivery to the host '172.16.0.30' failed while delivering to the remote domain '_8a6026bced62024a82cec035c898b150_D' for the following reason: The semaphore timeout period has expired.
Zegt dit jou iets?
Heb je ook via Telnet een Email kunnen verzenden? Of heb je alleen maar een telnet verbinding opgestart?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, via telnet commands lukt het om een mail te versturen.

Verwijderd

Is je DNS goed ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
DNS geeft geen errors, alle namen zijn goed benaderbaar. Wat is goed ingesteld ;)

Verwijderd

Heb je nou dat artikel dat ik gepost heb al bekeken? :)

Verwijderd

Topicstarter
YEP. Ik heb de Outgoing e-mail to other internal Exchange servers is queued, and you receive an error message in Exchange Server 2003 bekeken en alles duidt op firewall problemen in dat artikel. De VPN tussen A en B (via 2 PIX501's) heeft geen beperkingen en zou alles door moeten laten. Handmatig SMTP opzetten lukt probleemloos.
Er wordt wel gesproken over een PIX, maar Resolution 5 (Disable the IP INSPECT NAME Inspection_Name SMTP statement on the Cisco firewall) is niet een commando / functie dat de PIX501 herkent.

Verwijderd

en poort 691 (linkstate)?

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies met poort 691 (linkstate). Wat kan ik doen om dat te controlleren?

Verwijderd

telnet.

Verwijderd

Topicstarter
Met het commando: telnet FQDN 691 verschijnt het volgende:
{0000004c} NODEINFO (5) {38}Version: 6.5.7638.138.1 Microsoft Routing Server ready
Als ik iets probeer in te voeren, zoals een telnet naar poort 25, dan verdwijnt het window.
Als ik netstat draai dan zie ik in de lijst overigens geen connectie op 691.
Pagina: 1