Toon posts:

[EXCH2K3] Fout bij installeren Information Store

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
Windows 2000 domein, met W2003 servers.
Ik wil een upgrade doen van onze exchange 2000 server die draait op W2000 naar een
exchange 2003 enterprise server die op een W2003SR1 server draait.

Voorbereiding:
AD schema's geupdate, problemen die ik hiermee had heb ik opgelost (volgens mij).
Exchange 2000 sp3 gedraaid.
Bij het starten van de exchange installatie krijg ik wel de melding dat deze versie van exchange een compatibiliteitsprobleem heeft met deze versie van windows :-S
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=37488.
heeft me niet de oplossing gebracht.
Evenals googelen niet.
Denk wel dat het niet zozeer een probleem is met de server installatie als meer met de AD omgeving waar de exchange store problemen mee heeft.
Zie onderstaand stukje uit de setuplog:
[01:48:20] ***** RETRYING THE FAILED OPERATION *****
[01:48:20] Beginning Disaster Recovery of Information Store Service sub-component
[01:48:20] Entering CAtomMDB::ScForklift
[01:48:20] Entering CAtomMDB::ScTakeAllStoresOffline
[01:48:20] CAtomMDB::ScTakeAllStoresOffline (f:\titanium\admin\src\udog\exsetdata\components\server\a_mdb.cxx:3097)
Error code 0X80072030 (8240): There is no such object on the server.
[01:48:20] CAtomMDB::ScForklift (f:\titanium\admin\src\udog\exsetdata\components\server\a_mdb.cxx:259)
[01:48:20] mode = 'Disaster Recovery' (61959) CBaseAtom::ScSetup (f:\titanium\admin\src\udog\setupbase\basecomp\baseatom.cxx:842)
Iemand hier ervaring mee? of liever een oplossing voor?
zin om mee te denken en meer info nodig? vraag ff.
Bedankt vast.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exchange 2003 is de eerste en enige versie van Exchange die tot nu toe final is en op 2003 draait. Exchange 2000 op Server 2003 is niet mogelijk. Zijn wel ranzige hacks voor maar dan nog hoef je niet op enige vorm van ondersteuning te rekenen.
You Cannot Install Exchange 2000 on a Computer That Is Running Windows Server 2003

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:25:
Exchange 2003 is de eerste en enige versie van Exchange die tot nu toe final is en op 2003 draait. Exchange 2000 op Server 2003 is niet mogelijk. Zijn wel ranzige hacks voor maar dan nog hoef je niet op enige vorm van ondersteuning te rekenen.
You Cannot Install Exchange 2000 on a Computer That Is Running Windows Server 2003
Dit is ook niet wat ik wil (dacht dat het er wel duidelijk stond).
Ik wil dus gewoon EXCH 2003 op een W2003 server draaien naast een EXCH 2000 op een W2000 bak. AD is bijgewerkt met schema's van 2003.

Verwijderd

Draai je nu de setup van exchange 2000 of 2003? Als je Exchange 2003 installeert op windows 2003 sp1 krijg je inderdaad die melding. Je moet dus wel eerst Exchange upgraden naar 2003 en dan pas je OS (als je in place upgrade doet)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus 2 bakken.
bak 1: Exchange_Oud
W2000 - Exch 2000 standard

bak 2: Exchange_Nieuw
W2003SR2 - Exch 2003 enterprise

Bak 2 geeft dus de problemen.
In kies bij de setup eerst voor "Deploy the first Exchange 2003 server"
daarna voor "Upgrade from Exchange 2000 Native Mode" (hij draait ook in native mode)
Volgens microsoft kun je dan je oude en je nieuwe exchange server naast elkaar draaien en alles overzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:31:
Draai je nu de setup van exchange 2000 of 2003? Als je Exchange 2003 installeert op windows 2003 sp1 krijg je inderdaad die melding. Je moet dus wel eerst Exchange upgraden naar 2003 en dan pas je OS (als je in place upgrade doet)
Ok, dus je bedoelt dat ik beter een W2003 server cd ipv W2003SR2 kan gebruiken om Exchange 2003 te installeren.
Ga ik proberen!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee dat is niet wat hij zegt. Het betekent enkel dat er in Exchange-installer een check zit ingebouwd voor de versie van Windows. Als deze nieuwer is dan de Exchange software, dan krijg je die melding. Je moet gewoon na de installatie van Exchange voordat je er verder iets mee doet een service pack installeren. 2003 R2 kan alleen maar SP1 zijn.

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist het probleem. Ik krijg exchange niet goed geinstalleerd (problemen met installeren store), dus ik kan wel een sp gaan draaien (heb sp2 al gedownload), maar dat zal dan weinig zin hebben?
Maar in principe zou die melding niets te maken moeten hebben met mijn probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Met nieuwe installatie W2003 (gewoon zonder sr2) en Exch. 2003 krijg ik weer hetzelfde probleem.
Zal het dus echt in de AD moeten zoeken. Nog niemand suggesties waar?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee SP2 installeren lukt je niet voordat Exchange werkt. Daarnaast is het natuurlijk ook compleet nutteloos.

Heb je wel: forestprep en domainprep gedraaid voordat je exchange ging installeren?
Weet je 100% zeker dat het niet barst van de foutmeldingen in de eventlogs van de domaincontrollers en beoogde exchangeserver?

Mijn spoorwegfotografie

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:57

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet het geval. Ik heb geen 2 "Exchange Domain Servers" groepen in mijn AD, noch heb ik deze verplaatst/hernoemd.

Verwijderd

En wat staat er nu allemaal in je event logs, zoals SFJ ook al vraagt?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:10:
Dit is niet het geval. Ik heb geen 2 "Exchange Domain Servers" groepen in mijn AD, noch heb ik deze verplaatst/hernoemd.
Is dat je hele probleem dan niet?

Die groepen horen aangemaakt te worden door Domainprep. In je logfile staat ook als foutmelding dat bepaalde objecten niet gevonden kunnen worden....
code:
1
Error code 0X80072030 (8240): There is no such object on the server

Ook meld je in je startpost nog het volgende:
Voorbereiding:
AD schema's geupdate, problemen die ik hiermee had heb ik opgelost (volgens mij).
Ik vermoed dat er nog wat problemen zijn mbt de AD-inrichting. Draai voor de gein Domainprep nog eens een keer om even te kijken of deze groepen dan wel aangemaakt worden... :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:58:
[...]
Draai voor de gein Domainprep nog eens een keer om even te kijken of deze groepen dan wel aangemaakt worden... :)
Gedaan, merk dat mn AD users & computer msc geupdate is op DC1 (schema master), maar nog niet op DC2 (oude exchange server). Zou het kunnen dat ik domainprep op mn DC2 nog een keer moet uitvoeren? ik ga het natuurlijk proberen.
Over de foutmeldingen in eventlog op DC2/DC1: Heb wel problemen met repliceren (EVENT ID 13508). Ik weet hoe ik dit moet oplossen, maar heb hier nog niet de gelegenheid voor gehad. Zou dit dan de kern van het probleem zijn, ook dat ik nog een oudere AD users en computers heb?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gewoon je replicatie herstellen. De wijzigingen die je nu middels Domainprep doorgevoerd hebt, komen na succesvolle replicatie vanzelf bij de andere DC's.

Even nieuwsgierig: staan de (missende) Exchange groepen nu wel al op DC1?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk nou ook gewoon een keer in die eventlogs, daar kan je waarschijnlijk precies vinden wat er mis gaat in de replicatie ;)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Replicatie heb ik inmiddels gefixt (burflags D4 op DC1 en D2 op DC2).
Heb een van mn nieuwe mailserver ook maar even een dc gemaakt (W2003) en tevens gc.

Heb nu enkel nog de volgende sores op mijn DC1:
Output van DCDIAG /test:knowsofroleholders
Domain Controller Diagnosis

Performing initial setup:
Done gathering initial info.

Doing initial required tests

Testing server: Default-First-Site-Name\dc3
Starting test: Connectivity
......................... dc3 passed test Connectivity

Doing primary tests

Testing server: Default-First-Site-Name\dc3
Starting test: KnowsOfRoleHolders
Warning: CN=NTDS Settings\0ADEL:2502f91f-d076-41a1-83a2-bbcc89d3d61f,CN=dc1,CN=Servers,CN=Default-First-Site-Name,CN=Sites,CN=Configuration,DC=mijndomein,DC=nl is the Domain Owner, but is deleted.
......................... dc3 failed test KnowsOfRoleHolders

Running partition tests on : Schema

Running partition tests on : Configuration

Running partition tests on : mijndomein

Running enterprise tests on : mijndomein.nl
Welke rol moet ik nu precies seizen en hoe fix ik dit? PDC/RID? ik kom er niet uit met googelen en mijn parate kennis schiet hier net ff te kort.
De rest van de fsmorollen komen allemaal goed door de test.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.