[Java] cirkeldiagram wil zich niet tonen

Pagina: 1
Acties:

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:16
Opdracht
Voor een opdracht moet ik een cirkeldiagram in java maken.

http://www.cs.uu.nl/docs/vakken/mso/Practicum1.html

Ik heb even de project file gerarred en op mijn website gezet in plaats
van dat ik hier de code neer ga zetten want dat wordt een beetje onoverzichtelijk.

Probleem
Het probleem is dat ik eerst een fout/waarschuwing kreeg bij het compilen, daarna heb
ik de JDK profile 1.5 naar 1.4 veranderd. En toen waren er geen problemen meer bij het compilen. Maar telkens als ik de project executeert, dan verschijnt het diagram niet. En in de appletviewer krijg ik ook een fout, 'classcastexception..'

Wat kan er mis gaan?

Hier is de rar
Geen rar meer hier ;)

Zou heel tof zijn als iemand er even naar kon kijken!

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 23-11-2006 12:23 ]

• Ansur
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-10 13:35
Het is niet echt de bedoeling om gewoon je code te posten en hopen dat iemand anders de opdracht voor je doet. Zie ook de regels voor Programming forum: Welkom in Programming - FAQ en Beleid

Het zou dus al beter zijn mocht je zeggen:
- wat je zelf al gedaan hebt
- waar je denkt dat het probleem zich bevindt (en relevante code posten)

Verder is het nu toch écht niet moeilijk om op te zoeken waar een ClassCastException voor staat? De stacktrace zal je trouwens letterlijk zeggen in welke klasse, op welke lijn in je source file, de fout optrad.

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 23:34
Het is wel gewenst om een beetje meer informatie te geven. Bijvoorbeeld: op welke regel krijg je deze exception. Ik denk ook niet dat iemand veel tijd/zin heeft om de volledige code te doorspitten. Iedereen heeft ook zijn eigen werk te doen natuurlijk :)

Hint: misschien moet je eventjes de quickstart doornemen.

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat Ansur en Feyd-Rautha al aangeven dus. Daarbij wil ik nog wel toevoegen dat op het moment jij de downloads weghaalt dit topic waardeloos wordt. Geen dan ook gewoon de relevante (dus niet alle) code in je post zodat iedereen in de toekomst nog kan zien waar het nu precies over gaat.

De quickstart vindt je hier: Programming Beleid - De Quickstart

De melding die je krijgt is met vrij simpel debuggen zelf op te lossen. Ga met de debugger aan de slag en kijk op welke regel het fout gaat. Je zult dan zien dat je een bepaald Object probeert te gebruiken met een cast naar een type dat niet hetzelfde is het type van het daadwerkelijke object dat je wilt gebruiken.
En aangezien het om een practicum opdracht gaat is er vast wel een docuent die je vragen kan stellen lijkt me?

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 23-11-2006 12:23 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Kwistnix
  • Laatst online: 08:22
In de fillData methode van Practicum1 gooi je Strings en Integers in dezelfde Vector.
In de paint methode van PieGraph loop je door die Vector heen en ga je er inneens vanuit dat alle elementen in de Vector Integer objecten zijn en probeer je ze ook dusdanig te casten. Daar komt je ClassCastException om de hoek. Verderop gaat dat dus nog een keer fout, wanneer je er vanuit gaat dat er alleen String objecten in de Vector zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Kwistnix op 23-11-2006 12:38 ]

• humbug
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 00:13
Q&D oplossing: "instanceof"

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:16
Bedankt voor de hulp, met de pieGraph heb ik het iig kunnen oplossen door +1 bij de for opdracht toe te voegen waarom hij het zowel doet weet ik niet :S.

Probleem nu is dat hij nog steeds niet de parameters pakt en zodra je dat probeert te doen dan krijg ik 'classcast...' De fout zit inderdaad in dat de string en integer in dezelfde methode zitten. Ik weet ff niet 123 zo gauw om dat te fixen xD eugh java xD
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

private void fillData()
{       while(nameOfDirections.hasMoreTokens())      
{   
String token = nameOfDirections.nextToken();          
choiceList.add(token);
System.out.println("fout");
String param = this.getParameter(token);
data.addElement(token);
data.addElement(Integer.valueOf(param));
}
}

Methode waar het mis gaat ^

[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 23-11-2006 19:32 ]

• Ansur
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-10 13:35
Je steekt in je vector zowel de keys ("UvA", "VU",...) als diens corresponderende values (38, 82,...). Het lijkt me dus meer aangewezen om een Map te gebruiken. Je kan ook een klasse aanmaken die deze 2 waarden (dus een String en een Integer) bijhoudt, en deze dan in de vector steken.

• Kwistnix
  • Laatst online: 08:22
Chiii schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:54:
--knip--
Methode waar het mis gaat ^
Pssst, [ code=java] [/ code]

:)
Pagina: 1