HTPC kast hoog genoeg voor Ninja

Pagina: 1
Acties:
  • 717 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LenNerd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Beste Tweakers,

Voor mijn nieuwe systeem ben ik op zoek naar een HTPC kast waar een Scythe Ninja koeler in past. Ik wil een low-airflow (dus low-noise) systeem maken en heb begrepen dat de Ninja op dit moment echt de koning is van de beschikbare heatsinks met low-airflow. :P

Echter de hoogste HTPC kasten die ik kan vinden zijn 170mm hoog. De Ninja is 150mm hoog. Zou moeten passen denk je, maar nee.
Heb het gevraagd aan een mede-tweaker en eigenaar van een SIlverstone LC 17 (170mm hoog volgens specs) en deze heeft een afstand van 140mm van bovenkant moederbord tot afdekplaat.

10mm te weinig dus. |:(

Is er iemand die een HTPC kast kent die hoger is, ik kan hem niet vinden! Of moet ik toch weer uitwijken naar conventionele kastjes? Uiterlijk van de kast maakt overigens niet heel veel uit, als hij maar gewoon te plaatsen is in mijn stereokast.

Iemand?

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Is het niet een idee om een tower te nemen en deze dan op de zijde te plaatsen? Gezien het uiterlijk je niks uitmaakt.

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
AvanCade schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:48:
Is het niet een idee om een tower te nemen en deze dan op de zijde te plaatsen? Gezien het uiterlijk je niks uitmaakt.
En dan neem je bijvoorbeeld een Lian-Li pc201 deze is qua looks ook nog te pruimen als die op de zijkant ligt. Wel en stevig prijskaartje, maar er zullen vast nog wel goedkopere en kleinere cases zijn die er goed uitzien als ze op hun zijkant liggen.
Afbeeldingslocatie: http://www.silverpcs.com/images/pc201_s_a.jpg

http://raptr.com/Doppert/about

• LenNerd
Ja, dat kan natuurlijk ook.
De Lian-Li is inderdaad een beetje boven budget maar in principe is het een goed idee. Lastig dat het vaak moeilijk te zien is (op internet) of een kast ook makkelijk liggend te gebruiken is. Zeker omdat ik de HDD's wil ophangen met bungeekoord heb ik eigenlijk een hdd-cage nodig die ik liggend kan gebruiken.
De HCC viel wat kasten betreft erg tegen dus de zoektocht gaat door.

Als iemand nog een HTPC of Desktop weet die hoog genoeg is houd ik me aanbevolen. Suggesties voor een midi-tower die makkelijk "plat" te gebruiken is zijn ook welkom!

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:36
Mischien is de thermalright ultra 120 ook een optie? Volgens silentpcreview is deze koeler net zo goed als de ninja en hij ziet er iets kleiner uit (zal je zelf ff moeten dubbelchecken, want ik weet het niet zeker). Thermalright heeft ook nog een plat liggende uitvoering hiervan (iets van SI-120). Die zal wat minder goed zijn, maar als de ninja niet past heb je daar dus al helemaal niks aan :)

Ikzelf heb een Ninja en da's inderdaad een hele goeie koeler. Ik ga overstappen op de Thermalright, omdat de Ninja te dicht op de geheugensloten zit op mijn nieuwe moederbord. Op de fora van silentpcreview lees ik trouwens wel berichten dat de nieuwe bracket die bij de ninja zit niet op elk moederbord past. (je komt dan in de problemen met condensatoren die dicht op de socket zitten)

Vooral de P5B-deluxe schijnt vaak niet in combinatie met de nieuwe ninja te werken.

• LenNerd
Omdat op SPCR te lezen viel dat de Thermaltake vooral even goed was als de Ninja bij redelijk wat airflow maar in principe minder goed bij no of low airflow heb ik voor de Ninja gekozen. Op de HCC kwam ik hem voor een goede prijs tegen en heb hem dus al gekocht.
Ik hoop om deze twee redenen (al gekocht & beter met low-airflow) dat ik toch een kast vind waar hij in kan.

misschien van een HTPC kast de afdekplaat modden. Gewoon de ninja naar buiten laten kijken. Heeft hij ook wat uitzicht. Of de Ninja een kopje kleiner maken. >:) 10mm is in principe niet veel.

• Raymond
Waar heb jij dat ding gevonden op de HCC? Ik heb me suf gezocht naar een stand waar ze dit soort spulletjes verkocht en heb er maar eentje gevonden (die volgens mij geen ninja had)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
10 mm! Vergis je er niet op hoor. Klinkt niet veel maar als je kijkt hoeveel dit echt is. Ook kun je niet de heatpipes ff inkorten hé. Denk dat je hem gewoon heel moet laten ;)

Verwijderd

als de lianli 201 te duur is kan je altijd kijken naar de "goedkope" variant, de 101

Uiterlijk hetzelfde, van prijs een heel stuk minder duur (maar 170€ ipv 250), maar ik vraag me af hoe makkelijk het is om met een platliggende tower te werken... telkens je cd's vertikaal mounten lijkt me niet echt leuk (zeker niet als je dan 170€ uitgeeft aan die case)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Scharrel ergens een Compaq Deskpro kast op. Er zijn nl kantelbare modellen (EN, EP en EX b.v.). Daarbij kan je de CD/DVD drives gewoon mee draaien met de richting van de kast.
Dus hij kan zowel tower als desktop, plus dat het een normale ATX kast is en je Ninja dus gewoon moet passen.

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 27-11-2006 19:18 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Raymond
LenNerd schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:35:
Omdat op SPCR te lezen viel dat de Thermaltake vooral even goed was als de Ninja bij redelijk wat airflow maar in principe minder goed bij no of low airflow heb ik voor de Ninja gekozen.
Ik heb de test nog ff nagelezen, omdat ik op het punt sta de thermalright te bestellen, vanwege de kleinere diepte van de heatsink. De thermalright is op het laagste voltage (5V) net zo goed als de Ninja en op alle hogere voltages beter dan de Ninja. Je hebt de Ninja al gekocht, dus ik zeg dit niet om je op andere gedachten te brengen. Alleen om mezelf gerust te stellen :P
Ik heb zoals gezegd meer dan een jaar met de Ninja gedraaid (in combinatie met een Nexus fan) en hij is me altijd heel goed bevallen. Ik had mijn moederbord ingesteld op een target temperatuur van rond de 60 graden (Pentium 4 650, 3,4ghz) en hij kon de snelheid van de fan altijd behoorlijk terug schroeven. Je zal zeker heel tevreden zijn met de heatsink.

Als'ie past :P

• LenNerd
De Ninja had ik gevonden bij een Duits standje in hal 9. Niet dat je daar nu nog wat aan hebt... maar goed. En wat betreft de vergelijking met de Thermalright doelde ik op dit deel van de SPCR-review:
If noise is not a concern, we wholeheartedly recommend the Ultra-120. The difference between the Ultra-120 and the Ninja was greatest when the fan was at full speed, which suggests that the gap between the two would be wider with a higher airflow hand. On the other hand, the Ninja is specifically designed for fanless operation, and is almost certainly a better choice for a passively cooled processor.
En overigens is de Thermalright nog 10.5mm hoger dan de Ninja en daarmee een vergroting van m'n probleem... :'(

@Athmozz: idd niet leuk; cd's moeten mounten.
@McKaamos: Ik ga gelijk op zoek! Misschien dat ik er met een spuitbus en een hamer nog een beetje mee kan modden :*)

Overigens blij te horen dat je zo tevreden bent over de Ninja Raymond! Heb ik in ieder geval wel alvast iets goeds gekocht op de HCC.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

LenNerd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 00:02:
De Ninja had ik gevonden bij een Duits standje in hal 9. Niet dat je daar nu nog wat aan hebt... maar goed. En wat betreft de vergelijking met de Thermalright doelde ik op dit deel van de SPCR-review:

[...]

En overigens is de Thermalright nog 10.5mm hoger dan de Ninja en daarmee een vergroting van m'n probleem... :'(

@Athmozz: idd niet leuk; cd's moeten mounten.
@McKaamos: Ik ga gelijk op zoek! Misschien dat ik er met een spuitbus en een hamer nog een beetje mee kan modden :*)

Overigens blij te horen dat je zo tevreden bent over de Ninja Raymond! Heb ik in ieder geval wel alvast iets goeds gekocht op de HCC.
Afbeeldingslocatie: http://used-monitors.com/buru/images/catalog/used_systems/Compaq%20Deskpro%20Tower%20733%20Mhzr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cotisca.com/tienda/images/compaq%20deskpro.jpg
Dit modelletje heb ik et over. Moet voor een paar tientjes wel op te scharrelen zijn.
Heeft ook nog eens uitstekende koelmogelijkheden door voor en achter een 92mm fan te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.brokland.com/unite-centrale/i-Compaq-Deskpro-P733.jpg
Andere optie is deze, maar die is pure desktop, en ik weet niet zeker of daar ook een normale ATX voeding in kan.
Hij is iig wel mooi imho.

edit:
wat marktplaats linkjes:
http://www.marktplaats.nl...2FCJir0%26df%3D1%26fta%3D
http://www.marktplaats.nl...2FCJir0%26df%3D1%26fta%3D
http://www.marktplaats.nl...wfCKir1%26df%3D1%26fta%3D
http://www.marktplaats.nl...wfCKir1%26df%3D1%26fta%3D

[ Voor 42% gewijzigd door McKaamos op 28-11-2006 00:50 ]

• LenNerd
Ik heb een Compaq kast gevonden :) En wel bij mijn vader op zolder. Zo vind je nog eens wat. ;)

Ik ga morgen eens kijken of ik hem met wat spuitbussen wat kan modden. Echt mooi is 't ie namelijk niet meer maar wel heel goedkoop!

Ik heb overigens nog 1 kast gevonden die (misschien/waarschijnlijk) hoog genoeg is:
de Lian-Li PC C 30. Erg mooi maar zo'n slordige 140 euro incl.verzend kosten. Toch best een boel geld voor enkel een kast.
En bovendien weet ik niet zeker of de binnenmaat van 167mm genoeg zal zijn. Misschien dat ik het ga proberen en dan zal ik de uitkomst zeker posten.

Eerst maar eens de spuitkamer in (ofwel de tuin...)

Verwijderd

je heb ook een aopen kast die je kan kantelen
kost iets van 60euro inclusief voeding
zal even een link op zoeken

http://www.aopen.nl/products/housing/H360series.htm

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 00:01 ]

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 20:56
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 23:59:
je heb ook een aopen kast die je kan kantelen
kost iets van 60euro inclusief voeding
zal even een link op zoeken

http://www.aopen.nl/products/housing/H360series.htm
leuk dat hij kan kantelen, maar volgens mij past daar echt geen Ninja in ;)

• LenNerd
Daar past inderdaad geen Ninja in. Sterker nog: de Ninja opzich is al anderhalf keer zo groot als die hele kast breed is. ;)

Overigens heb ik net de compaq opgemeten en vanaf het oude moederbord tot de deksel zit 153mm. Ik heb helaas mijn nieuwe hardware niet hier bij mijn ouders dus ik zal tot vanavond moeten wachten om te zien of dit net wel of net niet gaat passen.
Ik wil niet dat de Ninja tegen de deksel gekneld zit want als je er dan druk op geeft komt die druk gelijk ook op m'n processor terecht en ik denk niet dat die daar heel blij van wordt. :P

Ik post vanavond wel of het gelukt is.

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Als je het geld er voor (over) hebt, kun je ook een HFX overwegen. Met die behuizingen kun je de processor helemaal passief koelen.

http://www.ikbenstil.nl/index.php?cPath=22_244

• LenNerd
Don't tempt me!! Die HFX kast is echt veel te mooi en nog veler veelst te duur. Waar is de lotto als je hem nodig hebt ;)

Overigens de Compaq was bijna 10mm te klein!! Maar nadat ik hem samen met een vriend en een hamer overtuigd had dat hij nog niet uitgegroeid was past het nu wel. ;) Ik denk alleen niet dat ik een casemod wedstrijd ga winnen met een kast die met een klein hamertje flink is uitgedeukt. :+

Maar goed, het past. Of beter gezegd het zit erin. Maar een goede permanente oplossing is het niet. De zoektocht naar de HTPC kast hoog genoeg voor de Ninja gaat dus nog even door...
Misschien toch die Lian-Li PC C30. Ik heb Lian-Li tech.support gemaild en hoop op een verlossend antwoord een dezer dagen. Met 140 euro niet echt de budgetdream come true maar misschien wel een hele mooie oplossing.

De HFX is dus inderdaad ook een goede oplossing maar ik begrijp dat ik dan aan de kast en koeler al snel zo'n 500 euro kwijt ben. Dat is helaas toch wel een stuk boven budget. Waarom maakt Antec oid niet gewoon een goede grote HTPC kast? (voor mij ;) )

• LenNerd
Als afsluiter:

Ik heb het opgegeven. De enige kast die misschien zou passen is een Lian Li PC C 30. Maar zeker weten doe ik het niet.
Omdat deze kast nog best prijzig is, ik niet zeker weet of het past en door de aluminium constructie niet ideaal is voor een stille computer (en dat vind ik heel belangrijk) heb ik toch besloten voor een midi-kastje te gaan.

Ik heb de Antec Solo gekocht (vooralsnog de enige met softsuspended HDD's :9 ) en hij bevalt heel goed. Mooie kast, heel functioneel en stil voor 80 euro. Als ik de oudejaarsloterij win koop ik zo'n HFX kast maar voorlopig past deze oplossing het best bij mijn budget en gevoelige oren.

Hier mag van mij een slotje op.

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:00

ralfbosz

xm create bosz -c

Hey Tweaker, zet er op zijn minst bij wat de rest van de inhoud is, een Antec Solo en een Ninja cooler, maar de rest? :)

Zelf al heel lang bezig met een HTPC, maar zoek naast stil ook iets kleins (mijn kast is maar 20cm diep, dus al die 40cm bakken passen niet). En zoek dus ervaringen ;).

rm -r *

• LenNerd
Hey Ralfbosz,

Ik weet niet precies naar welke info je opzoek bent aangaande je 20cm diepe kast (bedoel je niet breed?) maar wat ik heb gebouwd is:

ASRock ConroeXfire mobo
Core 2 duo E6300
Scythe Ninja Heatsink zonder fan
Seasonic S12 380W voeding
Samsung Spinpoint 250gig Hdd's (2 in RAID 0)
2*1012mb DDR2 5300
Nvidia GeForce 7600GS (MSI met dual DVI en uiteraard passieve koeling)
M-audio Delta 1010LT audiokaart
Nec DVD-burner ND4571a
In de Antec Solo heb ik de TriCool fan vervangen door een softsuspended 200mm Scythe Flex fan en de HDD's (ook softsuspended) hebben een Nexus Real Silent 96mm fan voor zich hangen. Beide undervolted.

De voeding, heatsink, fans, HDD's en kast zijn voornamelijk gekozen naar aanleiding van artikelen op _/-\o_ SPCR _/-\o_

Succes met je systeem, vooral met de kleine ruimte want dat is in stilte toch echt een beperkende factor. Misschien zijn laptop HDD's een idee voor je? en als je je CPU underclockt (niet echt gebruikelijk bij Tweakers maar goed) kun je vaak ook met een kleinere heatsink af. Er is ook iemand op Tweakers die zijn Ninja gemod heeft maar hoe dat weet ik niet.

[ Voor 11% gewijzigd door LenNerd op 03-01-2007 23:40 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Zeg, was die Ninja al besteld? zo niet, dan heeft Coolermaster mayb nog wel wat leuke dingen in de aanbieding, namelijk de HyperTX en Hyper UC (aka Hyper 7).
Lijken beide in design erg op de Scythe Ninja, maar zijn beide een stukkie kleiner.

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 04-01-2007 01:05 ]

• LenNerd
McKaamos,
Dank voor het meedenken maar hij is inderdaad al besteld en ik heb gekozen voor een grotere, staande kast. Missie mislukt dus voor mij.
Misschien is je tip nog handig voor anderen als ze dit topic lezen.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik kwam dit topic toevallig tegen toen ik zocht naar antwoord op de vraag of de Ultra-120 passief gekoeld gebruikt kon worden in de Silverstone LC-17. Maargoed dat ik dat nog even deed, want ik had ze al bijna besteld, er van uitgaande dat dit zeker wel zou passen. En toen vond ik dit topic :P
LenNerd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:38:
ASRock ConroeXfire mobo
Core 2 duo E6300
Scythe Ninja Heatsink zonder fan
Seasonic S12 380W voeding
Samsung Spinpoint 250gig Hdd's (2 in RAID 0)
2*1012mb DDR2 5300
Nvidia GeForce 7600GS (MSI met dual DVI en uiteraard passieve koeling)
M-audio Delta 1010LT audiokaart
Nec DVD-burner ND4571a
In de Antec Solo heb ik de TriCool fan vervangen door een softsuspended 200mm Scythe Flex fan en de HDD's (ook softsuspended) hebben een Nexus Real Silent 96mm fan voor zich hangen. Beide undervolted.
Dat klinkt wel ongeveer als het systeem dat ik, ook met SPCR-hulp, heb samengesteld :) Die Antec Solo, is die gewoon liggend te gebruiken? En is die Scythe Ninja niet veel te zwaar om in een tower te gebruiken? Ik meen gelezen te hebben dat hij het toegestane Socket gewicht toch wel 'ietwat' overschreed..

Aan anderen, als er inmiddels een HTPC case is waar de Ninja of de Ultra-120 wel in past dan hoor ik het uiteraard ook graag :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Hertog schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 11:16:
[knip]

[...]

Dat klinkt wel ongeveer als het systeem dat ik, ook met SPCR-hulp, heb samengesteld :) Die Antec Solo, is die gewoon liggend te gebruiken? En is die Scythe Ninja niet veel te zwaar om in een tower te gebruiken? Ik meen gelezen te hebben dat hij het toegestane Socket gewicht toch wel 'ietwat' overschreed..

Aan anderen, als er inmiddels een HTPC case is waar de Ninja of de Ultra-120 wel in past dan hoor ik het uiteraard ook graag :)
Mwah die Ninja zit met bouten door je moederbord heen vast. Dat blijft echt wel zitten, al hang je de boel op de kop ;)

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

McKaamos schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 11:43:
[...]

Mwah die Ninja zit met bouten door je moederbord heen vast. Dat blijft echt wel zitten, al hang je de boel op de kop ;)
Ok. Het is een optie dus, maar ik zou nog steeds graag een HTPC kast zien waar hij in past. Iemand een idee? :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Pagina: 1