Toon posts:

XBOX (mod) Internet en Experiabox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik InternetPlusBellen heb, krijg ik met geen mogelijkheid de internetverbinding van mijn gemodde XBox aan de praat. Alle andere systemen uit mijn netwerkje kunnen eenvoudig het internet op.

Uiteraard heb ik alle logische varianten uitgeprobeerd; dhcp wel/niet, dns binnen/buiten, experiabox firewall instellingen.....kortom een boel. Uiteindelijk heb ik op een station binnen mijn netwerk een proxy server opgezet en daar de xbox naar laten verwijzen.. En waarempel er komt ineens verkeer doorheen. Helaas is dat verkeer zeer mondjesmaat, omdat er over meerdere poorten verkeer naar de xbox gaat. Uiteindelijk is de proxy oplossing ook maar een workaround want ik wil gewoon simpelweg direct via dns'ing op de experiabox.

Een DHCP adres uitdelen aan de XBOX vanaf de Experiabox werkt wel, maar ook dan werkt het DNS niet. Wat me wel opvalt is dat op zowel de XBOX als de Experiabox wordt aangegeven dat het MACadress van de XBOX 00000000000 is. Geen idee of dat voorheen ook zo was. Hoe en naar welk adres ik dat zou moeten wijzigen...geen idee. Wel wat geprobeerd, maar ook zonder geluk.

Iemand die me op weg kan helpen????

Waarvoor alvast mijn hartelijke dank!