Toon posts:

Game syteem en behuizing vraag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben al een tijdje bezig om een game systeem aan te schaffen.

Na vele reviews en forum tips gelezen te hebben ben ik uitgekomen op de volgende hardware:

- Processor: e6600 core 2 dual
- Moederbord: Asus P5B Deluxe
- Videokaart: 8800 GTS
- Geheugen: Kingston Hyperx 2gb.
- Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
- Muis: G5

Nu wil ik van jullie zeker weten voordat ik alles ga bestellen of dit een verstandige/goede opstelling is.

Ik zit nog te twijfelen welke kloksnelheid geheugen ik moet nemen 675mhz, 750mhz of 800.

Maar mijn grote dilemma is welke Behuizing!
Mijn voorkeur gaat uit naar de Aspire X-Gear en de Aspire X-dreamer 2. Ik vind dit een mooie kast omdat de prijs laag is (65euro) en omdat er voeding van 420wat bijgeleverd wordt.

Link naar site X-Gear: http://aspireusa.net/prod...61736c3315f07362494ad8b0f

Link naar site X-Dreamer 2:
http://aspireusa.net/prod...61736c3315f07362494ad8b0f

Wat ik nu wil weten over deze behuizing:
- Kan deze voeding de GTS aan?
- Is deze kast groot genoeg voor de GTS?

Ik hoop dat deze post een beetje aan de eisen van het posten op Tweakers forum voldoet.

En nee ik ben niet het beste in teksten schijven!  :P

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
denk dat je i.v.m de videokaart toch moet kijken naar een voeding met iets meer vermogen, misschien trekt deze t wel maar t zal niet over houden..... kast incl voeding voor 65 euro kan niet echt een kwaliteitsvoeding zijn lijkt me ;)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ligt eraan wat je budget is, maar ik zou serieus overwegen om:

• Een 680i chispet moederbord te nemen. Zijn sneller, beter en stabieler (zeker met overlcocken :) ) ( deze dus: pricewatch: Asus Striker Extreme, nForce 680i SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)) ook een topic @ GoT is hierover: nVidia nForce 680i SLI Mobo's
• Een GOEDE voeding van Antec oid nemen (500/550 watt is wel voldoende)
• Neem een Big tower ATX kast naar keuze zonder voeding. Uiteraard kan je ook voor een midi tower gaan, maar met big heb je meer ruimte en (IMO) meer speling voor het optimaliseren van je airflow dmv case fans.

[ Voor 37% gewijzigd door Notna op 23-11-2006 11:14 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:59

Barrycade

Through the...

Ik zou niet verkeerde zuinigheid betrachten.
Ga voor een kwaliteitsvoeding, mocht je de kast echt mooi vinden kan je altijd de voeding eruit halen en daar een A-merk voor in de plaats zetten.

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-01 16:57
Neem een centurion 5 kast zonder PSU en neem er los een Zalman 600W of een Antec 550W+ (rond de 110 euro)...

Verwijderd

Hou er wel rekening mee dat je een hele grote videokaart hebt, past deze wel in de gekozen kasten?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Hij pas in ieder geval in de Coolermaster Stacker 830 :P

Eventueel ook een mooie kast is de Gigabyte 3D Aurora.

Een kast + voeding voor 65 euro kan imo niet veel zijn, ten eerste heb je dan wss een of ander plastic/dun aluminium geval van een kast en een voeding met te weinig stroom en instabiele voltages.

Verwijderd

op een kast + voeding moet je imo echt niet gaan besparen.
1. je kijkt er altijd tegenaan(dus neem dan ook echt een die je bevalt qua looks)
2. zorg dat je genoeg ruimte hebt(voor evt uitbreidingen)
3. maak een goede keuze qua voeding(zalman, tagan e.d. iig niet die elcheapo die bij deze kast zit)

Zelf heb ik pas de lian li v1100 plus gekocht, en ja, het is even een investering, maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad, qua looks niet en qua performance niet. Hij is lekker stil en zit er ook echt goed uit imo.
Daarom raad ik je ook aan om voor een kast van een decent merk te gaan, en niet dat "prul" wat je liet zien. Zeker als ik je systeem zo zie, heb je geld genoeg, bezuinig dan niet op een kast+voeding. Dat zou alleen maar zonde zijn van je hardware. Zeker voor de 8800gts in je systeem heb je wel een 450W+ voeding.

suc6 met de keuze

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
600W is echt een beetje overdreven. Tussen de 450-500W is denk ik de beste keuze.
en dus een A-merk, maar dat is al tig keer gezegd.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 12:48

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Quacka schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:55:
600W is echt een beetje overdreven. Tussen de 450-500W is denk ik de beste keuze.
en dus een A-merk, maar dat is al tig keer gezegd.
Je kan beter vermogen over houden dan alles te gebruiken en niets meer over te hebben ;)

500watt bij een 8800 inc. alle andere hardware is echt een minimum om alles netjes te laten draaien.

Dus gewoon 500 watt of meer nemen ;)

Wabbawabbawabbawabba

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
KatirZan schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:00:
[...]

Je kan beter vermogen over houden dan alles te gebruiken en niets meer over te hebben ;)

500watt bij een 8800 inc. alle andere hardware is echt een minimum om alles netjes te laten draaien.

Dus gewoon 500 watt of meer nemen ;)
onzin
http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp
En die is dus niet krap, maar ruim. Ik kwam uit op iets meer dan 400W, dus 450-500 is gewoon goed.

Je kan er ook een 1000W-voeding inzetten.... Wil je nu een paar systemen doen met je systeem, of er later een 2e videokaart bij zetten, dan geef ik je helemaal gelijk. Maar niet met bovengenoemd pc.

edit: een advies om wat ruimer te gaan zitten is niet slecht, maar zeg er dan wel bij dat het dus ook krapper kan. Ik heb ook voor een 500W-voeding gekozen, terwijl ik met 400W ook genoeg had gehad. Bewust voor gekozen. Maar ik wist dat t ook een beetje minder kon.

[ Voor 15% gewijzigd door Quacka op 23-11-2006 15:08 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1