[2000] Kleurprints blokkeren

Pagina: 1
Acties:

• Svenneh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 21:12
Na een uur googlen en op de KB van Microsoft gezocht te hebben ben ik het zat en heb ik besloten om mijn "probleem" hier te vragen.

Iedereen kan hier printen en alle printers in het bedrijf gebruiken om te printen. Nu is het zo dat veel gebruikers onnodig afdrukken in kleur gaan printen. Dit kost veel geld en ik vroeg mij af of er een manier is om dit te blokkeren.

Ik kan echter in de properties van de printer niets vinden om kleurenprints te blokkeren voor elke gebruiker.

Iemand die toevallig weet hoe je instelt dat de gebruikers wel kunnen printen, maar geen kleurenprints kunnen printen?

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 17:18

TheZoo

Animals Behind Bars

Kleur uitzetten in de printing preferences/defaults.
Compatibel zwart/wit driver installeren voor de printer.

Dat zijn dingen waar ik aan denk. Ik kan me voorstellen dat printers hier niet op berekend zijn, immers als je geen kleur wil printen, koop je ook geen kleurenprinter.

De mooiste oplossing is denk ik een aparte z/w printer er naast zetten, en de rechten weghalen van de mensen die niets op de kleurenprinter te zoeken hebben.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Watvoor printer heb je? Laten we daar eens mee beginnen. Dan kunnen we je misschien helpen zoeken naar een oplossing....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

simpel :P
pdf driver installeren als default printer
pdf's in een netwerkmap opslaan die om de zoveel tijd gecheckt word en verwerkt word door een service (kleur eruithalen) en printen maar :)

ik zei dat het simpel is, niet gemakkelijk :P