Toon posts:

3com kaartje onder freesco hoe???

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een 3com kaartje in mijn p 75 router hangen hoe kan ik deze configgen en waar kan ik drivers halen???

Verwijderd

Wat voor 3Com?
ISA of PCI?
Heb je al geprobeerd of Freesco deze vanzelf herkend?

beetje meer info graag

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
als het een isa kaart is moet je hem van plug-en-plee modus afhalen, dmv een tooltje (dostooltje) van de site van 3com. het ding heet 3c9x5cfg.exe of iets dergelijks.
kun je meteen irq enzo instellen. daarna in freeSCO hetzelfde instellen.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
het is een pci
3com 3C905C-TX

als ik heb er een 10 mbit in gehad dit werkte niet waarom niet snap ik niet nu zit er dus deze kaart in. als ik setup uitvoer dan vraagt ie op welke poort staat er iets van [3x000] achter dan he iq [10] ik neem aan dat dit goed is maar als ik dan boot zegt ie: No netwerkcard fout pleas check your settings

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij een PCI kaart hoef je geen adres en/of IRQ op te geven, dit wordt door FreeSCO zelf gedaan...

En voor die 3C90x kaarten is een nieuwere driver voor FreeSCO, ik geloof dat die in een additional package voor FreeSCO zit.

Verwijderd

Topicstarter
dus gewoon bij de config op enter rammen waar kan ik deze driver halen dan??

• B-Man
  • Niet online
Ben ff voor je aan het zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
ok dankje

• B-Man
  • Niet online
Ik heb die 3C90x driver hier, naar welk adres moet ik hem mailen ?

En wat betreft die PCI kaart: in de setup van FreeSCO staat duidelijk dat je voor PCI kaarten bij zowel "I/O address" als "IRQ" een 0 moet invullen...

Verwijderd

Topicstarter
nug02@hetnet.nl

• B-Man
  • Niet online
Verzonden

Verwijderd

Topicstarter
ja nog een beetje configgen en het werkt wel.

nu zegt ie waithing on DHCP offer on eth0 maar volgens mij denkt ie nu dat ie een ip moet krijgen in plaatsen van uitdelen dat nog ff aan passen en u werkt wel

• B-Man
  • Niet online
dat "Waiting on DHCP offer" houd in dat FreeSCO wacht tot je er een IP-adres wordt toegewezen door je provider... Heb je een statisch op een dynamisch IP-adres ?

Als je een statisch adres hebt moet je dit adres gebruiken. Als je provider je wel een dynamisch adres toewijst (met DHCP dus), kan het zijn dat je geen adres krijgt toegewezen als je een andere netwerkkaart aan je kabel hebt hangen. Veel providers controleren het MAC-adres van je betwerkkaart, als dat veranderd is sinds de vorige keer dat je je aanmeldde, krijg je geen IP-adres toegewezen.

Verwijderd

Topicstarter
Umh ja hij hoeft eigelijk nog niet aan het internet te hangen. alleen moet hij DHCP draaien en printer route

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:27
Op donderdag 01 februari 2001 14:29 schreef 0siris het volgende:
als het een isa kaart is moet je hem van plug-en-plee modus afhalen, dmv een tooltje (dostooltje) van de site van 3com. het ding heet 3c9x5cfg.exe of iets dergelijks.
kun je meteen irq enzo instellen. daarna in freeSCO hetzelfde instellen.
de 2.4 kernel heeft nu ook isa plug en play

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:27
maar daar heb je met freesco niks aan

• B-Man
  • Niet online
Als je de FreeSCO machine als DHCP server wil gebruiken, heb je hem verkeerd ingesteld...

FreeSCO probeert nu namelijk een IP-adres van een DHCP server op je netwerk te krijgen.

Je moet de de FreeSCO machine dus instellen zodat hij zelf een statisch IP-adres heeft, en fungeert als DHCP server. Is vrij gemakkelijk in te stellen vanuit de setup.

Verwijderd

Topicstarter
Umh, probleempje:

Ik heb het dus nu zo geconfigt maar ik krijg op mijn windows bak geen ip binnen als ik hand mattig doe op de server en op mijn bak dan kan ik umh wel pingen maar niet telnet terwijl deze optie is geinstalleerd

Verwijderd

Topicstarter
iemand??

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

he silver... heb ie je bak nog aan de praat gekregen? Ik heb een beetje een zelfde probleem... ik heb me 2 3com 900b (tpo& combo) beide pci. ik heb de driver geladen in a:\router\drv\ en in de config me i/o en irq ingesteld op 0 . Me kaart wordt alleen nog steeds niet herkend. Maybe you can help me. Zie ook mijn draad: [topic=177174]

thx

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

SilverForce is (helaas) hier in tijden niet meer geweest, als je wat van hem wilt weten, raad ik je aan hem een ICQtje te sturen (mailadres is hidden). Ik denk niet dat hij deze thread nog leest... en voor anderen is deze draad niet echt interessant.

Anyways, succes! :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.