Toon posts:

Probleem tegelijkertijd verbinden console+eth

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een cisco 2514 router hier staan, die naar mijn idee goed geconfigureerd is, alles werkt zoals het moet in ieder geval, en kan zonder problemen verbinding maken via een terminal om hem te configureren. Alleen lukt dit alleen via een pc die niet op een van de router interfaces is aangesloten.

Even als voorbeeld: Ik heb een router met 2 eth interfaces. Daar zitten direct 2 pc's op aangesloten, die noem ik maar even pc1 en pc2. Nu heb ik altijd de router geconfigureerd via de console kabel, met een pc die niet op die interfaces is aangesloten. pc1 en pc2 pingen correct naar hun interfaces. Maar op het moment dat ik de console kabel aansluit op de COM poort van bijvoorbeeld pc1, valt de netwerkverbinding meteen weg. Is hier een verklaring voor? Ik zou namelijk wel graag

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk was, zo niet dan kan ik misschien wel een schematje posten :)

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Mss best je config eens posten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik had niet echt het idee dat het hier aan zou kunnen liggen, maar goed ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Address or name of remote host []? 172.16.1.2show run
Building configuration...

Current configuration:
!
version 12.0
service timestamps debug uptime
service timestamps log uptime
no service password-encryption
!
hostname testopstelling
!
!
ip subnet-zero
!
!
!
interface Ethernet0
 ip address 172.16.1.1 255.255.254.0
 no ip directed-broadcast
!
interface Ethernet1
 ip address 172.16.2.1 255.255.254.0
 no ip directed-broadcast
!
 --More--         interface Serial0
 no ip address
 no ip directed-broadcast
 no ip mroute-cache
 shutdown
 no fair-queue
!
interface Serial1
 no ip address
 no ip directed-broadcast
 shutdown
!
ip classless
ip ospf name-lookup
!
!
line con 0
 transport input none
line aux 0
line vty 0 4
 login
!
end
 --More--         
testopstelling#

Let niet op een aantal rare instellingen, zoals je waarschijnlijk gezien hebt ben ik nog niet zo heel lang hiermee bezig, het gaat even alleen om de ethernet interfaces. Maar ik kan hierin alleen niet vinden waarom hij het niet zou moeten doen :o

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Volgens een cisco-collega op het werk (hij doet aftersales, ik presales) (we hebbe ons toch moeten inhouden om de rest van het gebouw niet te store met ons gelach) is dit een typisch PEBCAC (uitspreken als PEPKAK) probleem ...

Problem Exists Between Computer And Chair ...

Aan het toestel kan het in principe niet liggen, tenzij er natuurlijk binnenin de router electric circuits kortgesloten zijn. Maar dan is het toestel gewoon kapot, en kan er niets aan veranderd worden, behalve verder werken zoals je bezig bent.

Een andere vraag die me nu opkomt: is het exact wanneer je de console kabel insteekt, of is het wanneer je aan een van de interfaces een configuratie uitvoert. Het is namelijk zo dat in bepaalde gevalle, de interface op shutdown wordt gezet.