Beste Tweakers,
Ik ben op het moment bezig een webshop te maken voor het bedrijf waar ik werk. Dit gaat allemaal fantastisch en alles, maar ik kom nu toch even niet verder.
Het probleem is, dat hij 1 sessie de hele tijd vergeet, maar de andere 2 niet. Hij vergeet steeds de fabrikant die ik geselecteerd heb. Ik snap hier erg weinig van! Ik krijg namelijk ook totaal geen foutmeldingen o.i.d.
Als ik print_r($_SESSION); doe, komt dit eruit (wanneer ik net de fabrikant geselecteerd heb):
Array ( [lang] => nl [cats] => ,0 [fabrikant] => 10 )
Dit ziet er goed uit! Maar als ik vervolgens verder ga klikken, komt dit na 1/2/3 klikken op m'n beeldscherm geprint:
Array ( [lang] => nl [cats] => ,0 [fabrikant] => )
En weg is de sessie! Even voor de duidelijkheid, ik maak de sessie zo aan:
Het volgende heb ik al geprobeerd:
ini_set("session.gc_maxlifetime", "18000");
ini_set("session.gc_divisor", "100");
en heel GoT en google plat gezocht, maar ik kom er echt niet uit.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
T-Xorcist
Ik ben op het moment bezig een webshop te maken voor het bedrijf waar ik werk. Dit gaat allemaal fantastisch en alles, maar ik kom nu toch even niet verder.
Het probleem is, dat hij 1 sessie de hele tijd vergeet, maar de andere 2 niet. Hij vergeet steeds de fabrikant die ik geselecteerd heb. Ik snap hier erg weinig van! Ik krijg namelijk ook totaal geen foutmeldingen o.i.d.
Als ik print_r($_SESSION); doe, komt dit eruit (wanneer ik net de fabrikant geselecteerd heb):
Array ( [lang] => nl [cats] => ,0 [fabrikant] => 10 )
Dit ziet er goed uit! Maar als ik vervolgens verder ga klikken, komt dit na 1/2/3 klikken op m'n beeldscherm geprint:
Array ( [lang] => nl [cats] => ,0 [fabrikant] => )
En weg is de sessie! Even voor de duidelijkheid, ik maak de sessie zo aan:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $fabrikantID = $_POST['selectFabrikant']; $FABR_SQL = mysql_query("SELECT id FROM fabrikanten WHERE id='". $fabrikantID ."'") or die(); if (mysql_num_rows($FABR_SQL) == 0){ print("<script>window.location='". $_SERVER['HTTP_REFERER'] ."';</script>"); }else{ $FABR = mysql_fetch_row($FABR_SQL); $_SESSION["fabrikant"] = $FABR[0]; print("<script>window.location='". $_SERVER['HTTP_REFERER'] ."';</script>"); } mysql_free_result($FABR_SQL); |
Het volgende heb ik al geprobeerd:
ini_set("session.gc_maxlifetime", "18000");
ini_set("session.gc_divisor", "100");
en heel GoT en google plat gezocht, maar ik kom er echt niet uit.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
T-Xorcist