Toon posts:

Kan geen keus maken tussen 2 laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals er in de titel staat kan ik nog steeds geen keus maken tussen welke van de 2 laptops ik wil, het gaat om de volgende:

HP Pavilion Media Center dv9085ea Entertainment notebook

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho/WF06b/22797-186289-316149-316149-316149-12435702-77954203.html

en de

Acer Aspire 9512AWSMi_GAMER Duo-T2250

Processor Merk Intel
Processor Familie Core Duo
Processor type T2250
Snelheid 1.73 GHz
Cache 2048 Kb
Geheugen 1024 Mb
Max. Geheugen 2048 Mb
Aantal geheugenbanken 2
Geheugenbanken in gebruik 1
Harddisk grootte 120 Gb
Scherm grootte 17.0 inch
Scherm type WXGA+
Resolutie 1440x900 px
Grafische kaart NVIDIA GF Go 7900
Geheugen videokaart 512
Geluidskaart Ja
Speakers Ja
TV Out Ja
VGA Connector Ja
Netwerkaansluiting (RJ45) Ja
Gigabit LAN Ja
Wireless Lan aansluiting Ja
Modem aanlsuiting (RJ11) Ja
Microfoonaansluiting Ja
Koptelefoonaansluiting Ja
Bluetooth aansluiting Ja
CD-Rom snelheid 24 speed
DVD leessnelheid 8 speed
CD Brander snelheden 24 speed
DVD Brander snelheden 8 speed
PC Card aansluiting Type II
Aantal PC Card aansluitingen 1
Besturingssysteem Windows XP Home
Taal besturingssysteem NL/UK/FR
Batterij li-ion
Gewicht 3.9 Kg
Breedte 400 mm
Diepte 297 mm
Hoogte 47 mm
Webcam Ja

De acer heeft een beter videokaart en een snellere proc, de hp heeft een nieuwere proc, meer geheugen(ook sneller als ik me niet vergis)
kwa prijs is er geen verschil allebei rond de 1600

Moet ik gaan voor de nieuwere proc of toch maar voor een net iets betere videokaart met een wat oudere proc alweer.
De laptop moet goed meegaan voor een jaar tot 2 jaar (speelbaarheid van games/programma's)

Alvast bedankt

P.s Als iemand anders nog een aanrader heeft van rond de 1600 euro dan is dat natuurlijk ook een optie ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Core2Duo is een betere processor dan de Core Duo, dus de HP lijkt een betere deal. Alleen de videokaart van de Acer lijkt beter.

Ik zou zelf geen van beiden nemen (te duur, te groot, te zwaar). Waarom perse een laptop? Deze is niet echt draagbaar meer te noemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 23 november 2006 @ 01:21:
De Core2Duo is een betere processor dan de Core Duo, dus de HP lijkt een betere deal. Alleen de videokaart van de Acer lijkt beter.

Ik zou zelf geen van beiden nemen (te duur, te groot, te zwaar). Waarom perse een laptop? Deze is niet echt draagbaar meer te noemen.
Amen! Met zoon bakbeest wil je niet slepen. Als je toch een budget hebt van €1600,- waarom zou je dat dan niet splitsen? Leuk laptopje waar je alleen op kan typen, surfen en een filmpje kijken en dan ook nog eens een mid-end desktop. Dubbel plezier voor hetzelfde geld.

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook niet om dagelijks mee te gaan rondzuilen maar toch zeker zal het regelmatig voorkomen en ik heb op het moment een up to date desktop systeem staan ( een jaartje oud)

Specs: fx-55,a8n-sli prem, 2048mb geheugen, 2x7800gt

Het is gewoon erg handig als ik is een normale pc(laptop) mee kan nemen zonder heel die koelkast mee te sjouwen en een 22 inch breedbeeld scherm wat gemonteerd is aan mijn muur

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 01:27 ]

• GunGrave
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:41
Iemand met centjes moet het zelfuitzoeken !!!

>,<

Maar als ik zou kiezen zou ik voor de ACER gaan
betere GFX en HP is naar mijn mening gewoon slecht...

En de high end core duo vs low end core 2 duo is te verwaarlozen...
in games ect mss in specifieke benchmarks maar overall performance is nagenoeg hetzelfde

Kies welke jij gewoon mooier vind, kwa specs zijn ze gelijk !

Alienware R11 i9-10900kf - 32GB - 3060 12GB - watercooling by Alienware

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 14:49

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Verwijderd

'Acer Aspire' > zet het uit je hoofd, na drie weken vallen die dingen uit elkaar

kijk ook eens naar de HP nx61xx
nx62xx series, zijn hele mooie degelijke bakjes, kosten ook niet zo veel.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me neit zo zeer om het geld, alleen wil ik wel een degelijke laptop kopen met minimaal de specs van de bovenste 2 niet minder, ben geen fan van de mobilty ati kaarten, nvidia heeft altijd zonder problemen gelopen bij mij, ati daarintegen redelijk wat problemen mee gehad dus toch echt minimaal wel een 7600 go met 512mb

Nog suggesties?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Parra, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.