Ik heb hier een goedkoop 512MB USB stickje liggen, dat ik wil formatteren naar Ext2 bestandssysteem. Ik heb echter geen linux draaien op mijn PCs. Wel heb ik Partition Magic, maar dat ziet mijn USB sticks niet. Hiermee formatteren gaat dus niet lukken. De standaard windows formatteer software spreekt helaas geen Ext2, dus daar heb ik ook niks aan. Wie kan mij vertellen hoe ik dit oplos?
Knoppix?
Gentoo Minimal Installation CD heeft vast ook wel een mke2fs aan boord, is wat kleiner.
Trouwens, je hebt geen Linux, maar wil wel ext2 op je USB-stick... Waarom als ik vragen mag?
Je hebt wel ext2-drivers voor Windows, maar dan vraag ik me alsnog af: waarom?
Gentoo Minimal Installation CD heeft vast ook wel een mke2fs aan boord, is wat kleiner.
Trouwens, je hebt geen Linux, maar wil wel ext2 op je USB-stick... Waarom als ik vragen mag?
[ Voor 87% gewijzigd door Osiris op 23-11-2006 01:19 ]
Heb je dit 2 weken terug ook niet gepost?TommyboyNL schreef op donderdag 23 november 2006 @ 01:11:
Ik heb hier een goedkoop 512MB USB stickje liggen, dat ik wil formatteren naar Ext2 bestandssysteem. Ik heb echter geen linux draaien op mijn PCs. Wel heb ik Partition Magic, maar dat ziet mijn USB sticks niet. Hiermee formatteren gaat dus niet lukken. De standaard windows formatteer software spreekt helaas geen Ext2, dus daar heb ik ook niks aan. Wie kan mij vertellen hoe ik dit oplos?
Of iemand met PERCIES hetzelfde verhaal, gebruik search dus.
Zoals je in mijn postgeschiedenis kan zien, heb ik dit niet al eerder gepost. Ik zal de search er eens op los laten.Maxxi schreef op donderdag 23 november 2006 @ 01:20:
[...]
Heb je dit 2 weken terug ook niet gepost?
Of iemand met PERCIES hetzelfde verhaal, gebruik search dus.
De genoemde Gentoo Minimal Installation CD heeft een `mke2fs` aan boord zie ik net na 't een en ander gemount te hebben, dus die kun je gewoon gebruiken
Is maar 55 MB, dus da's zo gepiept lijkt me met downloaden.
Ff op CD(-RW) zetten, in je CD-speler drukken en er van booten
Ff op CD(-RW) zetten, in je CD-speler drukken en er van booten
[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 23-11-2006 01:31 ]
knoppix heeft nog 7 minuten nodig om binnen te stromen. Ik ga dat eerst wel ff proberen. Als dat niet lukt, probeer ik gentoo wel ff.
De `mke2fs` zijn in principe vrijwel gelijk qua werking, dus als Knoppix niet werkt, tja...TommyboyNL schreef op donderdag 23 november 2006 @ 01:38:
knoppix heeft nog 7 minuten nodig om binnen te stromen. Ik ga dat eerst wel ff proberen. Als dat niet lukt, probeer ik gentoo wel ff.
Ben ik weer. Knoppix net gedraait, en USB stick geformatteerd, in een GUI. Ging geheel probleemloos. 't is alleen jammer dat er zo veel ruimte naar het bestandssysteem gaat. Maarja, kan ik wel mee leven.
Bedankt voor de hulp.
Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1