Toon posts:

Vraag over Magnat Boxen en over Versterkers

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vragen;
Is Magnat een goed merk, qua geluid, want heb een mooie set gevonden, wel van 9 jaar terug weliswaar, maar is dit goed geluid of kan ik beter verderzoeken?
Over Versterkers;
als ik bijvoorbeeld boxen van 100 watt heb, wat voor versterker moet ik daar dan op zetten, rond de 100 watt of veel hoger, en als ze hoger zijn, kan dit dan kwaad of maakt het niet uit omdat die dan toch niet het volle vermogen geeft ofzo?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Goed geluid is voor een deel kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik Magnat niet geweldig maar het is altijd wel een merk van betekenis geweest, al zijn ze de laatste jaren erg op de commerciele toer. Maar dat is een JBL bijvoorbeeld ook. Als het Magnats van 9 jaar geleden zijn dan kunnen ze best goed zijn en zou je ze gewoon eens moeten beluisteren.

Wat versterkers betreft: beter overdimensioneren en niet te ver opendraaien. Dat is beter dan onderdimensioneren. Anders gaat je versterker clippen en dat is funest voor je speakers... en het geluid.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Zoals ik al zei in het vorige topic, merken zeggen zo weinig. Ga gewoon luisteren! Dat is de enige manier om voor jezelf te bepalen of het iets voor je is.

Wat betreft vermogen, in de FAQ kun je alles hierover vinden!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.