[SQL 2005] replication met sql express

Pagina: 1
Acties:

• *Dutch-Force*
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06-2024
Beste mensen,

Ik ben voor een nieuw project bezig waarin ik wat vragen heb omtrent replicatie tussen SQL Server 2005 en Sql express.

Ik zal even de case schetsen waar de vragen betrekking op hebben:

Er is een centrale sql 2005 database server waarin allerlei info staat,
tevens is er ook een client laptop waarop sql express moet gaan draaien.

Deze laptop hangt eens in de zoveel tijd aan het netwerk, tijdens deze connectie moet er gesynchroniseerd worden. het wordt dus een pull model gezien de server geen idee heeft wanneer de client 'online' is.

De server wordt de publisher aangezien sql express dit niet kan zijn, hier lijkt zich een probleem voor te doen:
Er moet data van de server naar de client gaan deze data mag zonder pardon op de client overschreven worden. (deze situatie is geen probleem)

Echter moet er ook data van de client naar de server gaan. deze set aan data moet maar een kant opgaan. client -> server, niets uit deze set mag vanuit de server terug gaan naar de client.

De beschikbare technieken voor sql express lijken hier een probleem mee te hebben. Echter kan ik me niet voorstellen dat dit een niet vaker voorkomend scenaria is. We zullen dus is ober het hoofd zien.

Wellicht dat jullie mij-ons kunnen helpen daar wellicht een duwtje in de juiste richting te geven.
Mocht er meer info nodig zijn dan zal ik kijken of ik deze kan aanbieden..

Alvast bedankt

ComputerSpecs

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bij mijn weten ondersteunt SQL Express geen replicatie (ik zie alleen maar "subscriber" staan in de features lijst). Wellicht dat ik je probleem niet goed begrijp maar volgens mij probeer je dingen te doen die gewoon niet kunnen.

Maar wat let je om vanuit de client met een stukje software de gegevens alsnog naar de server te duwen?

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 23-11-2006 02:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• *Dutch-Force*
  • Laatst online: 07-06-2024
RobIII schreef op donderdag 23 november 2006 @ 02:21:
Bij mijn weten ondersteunt SQL Express geen replicatie (ik zie alleen maar "subscriber" staan in de features lijst). Wellicht dat ik je probleem niet goed begrijp maar volgens mij probeer je dingen te doen die gewoon niet kunnen.

Maar wat let je om vanuit de client met een stukje software de gegevens alsnog naar de server te duwen?
Het klopt dat sql express alleen subscriben kan kan, echter waren er mogelijkheden met merge replication, echter de merge die wie graag willen leek zo een twee drie niet beschikbaar te zijn.

En inderdaad kunnen we zelf een stukje code schrijven, echter wilden we eerst kijken of de standaard functionaliteit ons bij dit scenario kon helpen, want waarom zelf maken als MS het al beschikbaar heeft gemaakt :) .

ComputerSpecs