Asus P5W DH Deluxe start niet, LED knippert

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 12:31
Zojuist bezig geweest met het bouwen van een computer op een Asus P5W DH Deluxe. In de kast die ik gebruik, een Antec LifeStyle Sonata II, zit een mooie modulaire Antec 550W voeding.

Bij het aansluiten van de powerkabel op de voeding begint de LED op het moederbord direct snel te flashen (aanuit++). Hier over is niets te vinden in de manual en op het internet kan ik via Asus.com, GoT en google ook niets relevants vinden.

Wanneer ik een andere voeding (ik heb namelijk 3 van die Antec kasten met voeding staan) op het moederbord aansluit knippert de LED ook. Ik heb dit op verschillende manieren geprobeerd (apparaten ontkoppeld van voeding/moederbord, aangesloten op voeding/moederbord. Maar de LED blijft flashen.

Heeft iemand dit ooit mee gemaakt? Ik denk het moederbord RMA te moeten sturen want aan de andere onderdelen lijkt het niet te liggen.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-03 16:33
Nee, niet eerder meegemaakt. Heb zelf het zelfde mobo. Denk toch echt dat ie defect is.
Srry
Misschien kortsluiting ? met achterkant van je kast ?

[ Voor 22% gewijzigd door Willson op 23-11-2006 00:12 ]

• Pacjack
Het lijkt er inderdaad op dat er ergens kortsluiting is in het moederbord :?
Niet met de achterkant van mijn kast. Dat heb ik gecheckt :)

Verwijderd

staat de speaker op het moederbord geplugged

mischien kan dat meer info geven

• Pacjack
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:30:
staat de speaker op het moederbord geplugged

mischien kan dat meer info geven
Ja de speaker is aangesloten maar ik kan de computer niet eens aanzetten. Ik kom niet voorbij die flashende moederbord LED en het bord reageert niet op de powerswitch.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Waren er niet Antec voedingen incompatibel met de P5W volgens Xtremesystems?

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

Pacjack schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:58:
Zojuist bezig geweest met het bouwen van een computer op een Asus P5W DH Deluxe. In de kast die ik gebruik, een Antec LifeStyle Sonata II, zit een mooie modulaire Antec 550W voeding.

Bij het aansluiten van de powerkabel op de voeding begint de LED op het moederbord direct snel te flashen (aanuit++). Hier over is niets te vinden in de manual en op het internet kan ik via Asus.com, GoT en google ook niets relevants vinden.

Wanneer ik een andere voeding (ik heb namelijk 3 van die Antec kasten met voeding staan) op het moederbord aansluit knippert de LED ook. Ik heb dit op verschillende manieren geprobeerd (apparaten ontkoppeld van voeding/moederbord, aangesloten op voeding/moederbord. Maar de LED blijft flashen.

Heeft iemand dit ooit mee gemaakt? Ik denk het moederbord RMA te moeten sturen want aan de andere onderdelen lijkt het niet te liggen.
Had precies hetzelfde probleem met een dfi mobo. Processor en of geheugen word niet herkend, als je dit niet op kan lossen met een bios flash is je mobo gewoon braque.

Beroeps brabander

• RamsesII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 20:05
welke bios versie heb je? P5W ondersteund pas van bepaalde versie dual core processors

ff single core celeron inzetten, kijken wat hij dan doet?

• Pacjack
Dutch_Razor schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:23:
Waren er niet Antec voedingen incompatibel met de P5W volgens Xtremesystems?
Waar lees je dat? Ik kan het niet vinden.

Precies dezelfde PSU+moederbord combinatie werkt in twee andere computers wel dus het lijkt me stug dat het bij de derde niet werkt.
RamsesII schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:47:
welke bios versie heb je? P5W ondersteund pas van bepaalde versie dual core processors

ff single core celeron inzetten, kijken wat hij dan doet?
Ik weet niet welke BIOS versie er nu op staat. Kan ik dat vanaf buiten zien dan? :?
Het systeem start, zoals gezegd, namelijk totaal niet op en geeft derhalve ook geen beeld weer.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij mij in de handleiding staat "Core 2 Duo & Core 2 Extreme" compatible, ik neem aan dat de versies met oudere bios dat niet hebben.

Over die antec weet ik niet zeker, kon ook de P5B geweest zijn.
Pagina: 1