Probleem: TV-kaart ondersteunt geen 60hz

Pagina: 1
Acties:

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Ik zit met een probleem want ik wil graag een spel gaan capturen met de xbox360. Xbox heb ik aangesloten op een capture/tv-kaart maar deze kan geen 60hz aan omdat de xbox360 spel een pal 60hz spel is.
Kan ik dit op een andere manier oplossen of moet ik perse een capture/tvkaart hebben die 60hz aan kan?
Ik hoef het inprincipe niet hoger resolutie dan pal te capturen.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
kun je pal60 niet uitschakelen op de xbox360 ergens in opties oid ? dat kan namelijk wel op de ouwe xbox :)

• GUZA
op 50hz dan doet ie het niet omdat het spel alleen 60hz ondersteunt en niet lager
Dus moet een andere oplossing voor.

• Moning2
nou die is er dan niet, xbox360 moet op 60hz, kaart kan het niet aan, feest gaat niet door

• GUZA
zijn er 60hz kaarten dan?

• Rawit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik weet niet wat voor capture kaart je hebt (intern/extern) maar als je geluk hebt kan je met Dscaler (tv tuner programma) PAL60 input forceren. Dit werkt zover ik weet alleen met een aantal interne capture kaarten. Je kan ook proberen of het mogelijk is om NTSC output uit je XBOX360 te krijgen, aangezien de meeste capture kaarten NTSC ook ondersteunen.

• GUZA
Is er niemand die een ander manier weet om dit te capturen?
Via een omzeiling ofzow dat je je xbox30 aansluit op een tv en via tv uitgang weer naar een tvkaart zoiets heb ik al geprobeert alleen is het niet gelukt?
Iemand die hier verstand van heeft?

• Moning2
ik denk dat een nieuwe tv kaart toch de beste oplossing is
mijn ouwe pinnacle pctv pro had geen problemen met 60hz op mijn xbox

[ Voor 37% gewijzigd door Moning2 op 29-11-2006 23:01 ]

• GUZA
het gaat om het signaal wat de xbox360 uitzend he dat is 60hz deze spellen zijn sinds kort pas uit op 60hz.
We hebben een tvkaart en captureapparaat maar bij beide lukt het niet omdat bij de capturekaart het beeld vervormt en bij tvkaart krijgen we niks in beeld.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 21:49
Ik weet niet precies wat voor aansluitingen er op zo'n xbox360 zitten, maar je zou hem vast wel kunnen aansluiten op bijvoorbeeld een dvd-recorder. Dan kan je je dvd'tje daarna in je pc stoppen en je desbetreffende stukje spelfilm rippen.

• GUZA
Had ik ook al aan gedacht, zal eens proberen,.

• Rawit
  • Laatst online: 24-01-2024
Als je XBOX360 PAL60 uitzendt geef ik je weinig kans met een DVD-recorder, alhoewel sommige Philips DVD-recorders het wel ondersteunen. Maar als je een Europese Xbox360 hebt en Europese spellen dan moet je toch ook PAL 50 support aan kunnen zetten?

• GUZA
ja maar helaas komen nieuwe spellen zoals gears of war alleen in 60hz uit dus als je de xbox360 op pal 50hz zet dan krijg je geen beeld. Dus moet het perse op 60hz en dat kunnen de tv kaarten weer niet aan. echt dikke shit

• GUZA
Is het uberhaupt wel mogelijk om 60hz om te zetten in 50hz of lager zonder kwaliteitverlies?
We zijn nu al weken bezig maar we hebben nog steeds geen oplossing gevonden voor ons probleem.

edit: Kan een hdd-dvdrecorder 60hz aan? want dan zou het wel moeten kunnen.

[ Voor 17% gewijzigd door GUZA op 07-12-2006 22:11 ]

• The_Doman
  • Laatst online: 22:41
GUZA schreef op donderdag 07 december 2006 @ 22:09:
Is het uberhaupt wel mogelijk om 60hz om te zetten in 50hz of lager zonder kwaliteitverlies?
We zijn nu al weken bezig maar we hebben nog steeds geen oplossing gevonden voor ons probleem.
Zonder verlies kan dat niet nee.
Wel is er natuurlijk professionele apparatuur voor zoals bij de TV gebruikt wordt. ;)

Btw, welke TV-kaart heb je daar eigenlijk?
edit: Kan een hdd-dvdrecorder 60hz aan? want dan zou het wel moeten kunnen.
Ja, sommige DVD recorders kunnen hiermee overweg, de resulterende opname/DVD zal dan gewoon in NTSC formaat zijn.
Ik heb dit kunnen testen met een (half kapotte) Philips DVD recorder van een kennis...
(Niet alle Philips recorders kunnen dit!)

Probleem is deze PAL-60/60hz opnamemogenlijkheid meestal niet in de specificaties staan.
In de winkel vragen zal ook niet veel uithalen (als ze al weten waar het over gaat natuurlijk)

• GUZA
Wat een raar probleem dit dan, ik denk dat hier dan geen oplossing voor is. Ten minste geen betaalbare oplosing ;)

• The_Doman
  • Laatst online: 22:41
GUZA schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:25:
Wat een raar probleem dit dan, ik denk dat hier dan geen oplossing voor is. Ten minste geen betaalbare oplosing ;)
Het kan wel, aleen gaat het om de juiste combinatie van hardware, drivers en programmatuur.

Met mijn eenvoudige Pinnacle TV-kaart (BT878) kan ik met de BTWINCAP drivers prima in PAL60 opnemen.

Ook met mijn Hauppauge PVR150 kan in combinatie met de laatste drivers en Chris-TV ook in PAL60 opnemen.
Alleen is het momenteel een enorm ingewikkeld gedoe om dat voor elkaar te krijgen.

@GUZA : Nogmaals, welke capturekaart heb je nu?

• GUZA
het is een dvcapture apparaat niet via tv/capturekaart.
En de hardware kan meestal niet 60hz aan dus met christv enzo werkt het niet.
Capturen met een dvcaptureapparaat en capturen via een dvcamera werkt niet.
Ook geprobeerd met een capturekaart(zo`n usb ding van applestore weet niet de type zo) en daarme werkt het ook niet.
Met een camera op een lcd tv of plasma gericht recorden word ook niet mooi, te donker en pixels te zien.
Maf dat ze 60hz materiaal leveren :S
Pagina: 1