[webserver]file sharing zonder multi-user ftp

Pagina: 1
Acties:

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Goedendag,

Met de naam had ik al moeite, maar wat ik wil is nog veel moeilijker :S

Het zit zo:
Ik had een externe host die files host, alleen nu wil ik die gebruiken zodat mensen makkelijk files erop en eraf kunnen zetten/halen. Nu is het probleem dat ik maar 1 ftp login heb, en dat is die van de admin, en de host staat niet toe om meerdere ftp users te hebben. Nu wil ik dus berwerkstelligen dat users een username en password krijgen toegewezen van mij, en zij zo tot een groep behoren, en dat elke groep een bepaalde directory krijgt toegewezen waarin zij kan up-/download, en niet naar een directory hoger kan (wel lager).

De server heeft dus wel ftp toegang, maar voor maar 1 user (de admin).

Nu wil ik dit dus voor elkaar krijgen, maar het enige waar ik bij terecht kom is dat mensen wel kunnen inloggen, maar dan enkel met de admin login, waarvan ik helemaal niet wil dat mensen die weten. Ik wil dat mensen een INDIVIDUELE user/pass hebben.

Het andere waar ik terecht kom is dit, hoewel het daarbij niet helemaal duidelijk is of mensen ook daadwerkelijk met een eigen user/pass kunnen inloggen.

Ik weet ook echt niet waar ik op moet zoeken, ik heb al van alles geprobeerd wat ik via google tegenkom, maar niks is wat ik precies zoek.

Kort samengevat:
Het moet een script of wat dan ook zijn wat ik kan gebruiken, waar users in individuele login/pass hebben, en zij daarbij ook bij een groep horen, en die groep heeft zijn eigen restricties wat betreft de dingen die ze kunnen downloaden en de plekken waar ze kunnen uploaden, waarbij ze geen kennis mogen hebben van de admin zijn ftp user/pass. Het moet zo simpel mogelijk zijn voor n00bs in gebruik, maar iets moeilijker mag ook.

En graag niet in mySQL (ondersteunt de host niet).

Ring a bell anyone?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Via een loginscript met tekstdocumentjes als database is het mogelijk. Daarachter hang je dan een uploadscript wat je beperkt tot de map van de user.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
de user moet wel kunnen downloaden ook, en het moet gebruikersvriendelijk zjn... Is dat ook mogelijk op die manier? Heb je evemtueel documentatie?

Sorry dat ik zo veel vraag, maar ik weet anders ook niet wat ik moet doen.

edit:
quote: mijzelf
Het andere waar ik terecht kom is dit, hoewel het daarbij niet helemaal duidelijk is of mensen ook daadwerkelijk met een eigen user/pass kunnen inloggen.
Ik vind dit btw ook niet erg, als ik maar een rootdir kan instellen per applet, dan laat ik iedere groep gewoon zijn eigen applet laden :D

[ Voor 42% gewijzigd door LiquidT_NL op 22-11-2006 23:20 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:06

André

Analytics dude

Ik verplaats hem naar Windows Servers en Server-software