Ik ben voor een school projectje software aan het schrijven voor een digtiaal uitleesbare weegschaal. Hiervoor wordt een Velleman K8055 kaartje gebruikt.
Nou wordt er bij het starten van het programme (OnCreate) geconnect naar het kaartje. Mocht dit niet lukken dan laat ik een ander Form zien met een Retry knop en een timer die om de 10 sec probeert te connecten. Dit form delete zich als het geconnect is met het kaartje.
Het connecten gebeurt met een functie ConnectBalance()
Code op het main form - word uitgevoerd als het connecten mislukt
Code op het connectie-form - word uitgevoerd als het connecten gelukt is
Wanneer ik de timer de functie ConnectBalance() laat aanroepen gaat alles goed. Het form word ook gedelete. Druk ik op de Retry-knop ( ConnectBalance(); ) dan krijg ik de volgende error:
Mijn vraag is dus wat deze error veroorzaakt en wat ik eraan kan doen
Dit is de eerste keer C++ voor mij, ik heb wel wat andere talen wat programmatjes geprogrammeerd. Ik heb gegoogled maar deze error is voor mij te vaag om iets mee te kunnen.
Nou wordt er bij het starten van het programme (OnCreate) geconnect naar het kaartje. Mocht dit niet lukken dan laat ik een ander Form zien met een Retry knop en een timer die om de 10 sec probeert te connecten. Dit form delete zich als het geconnect is met het kaartje.
Het connecten gebeurt met een functie ConnectBalance()
Code op het main form - word uitgevoerd als het connecten mislukt
code:
1
2
| FormConnection = new TFormConnection(Application); FormConnection->Show(); |
Code op het connectie-form - word uitgevoerd als het connecten gelukt is
code:
1
| delete this; |
Wanneer ik de timer de functie ConnectBalance() laat aanroepen gaat alles goed. Het form word ook gedelete. Druk ik op de Retry-knop ( ConnectBalance(); ) dan krijg ik de volgende error:
code:
1
2
| Debugger Exception Notification Project Balance.exe raised exception class EAbstractError with message 'Abstract Error'. Process stopped ........." |
Mijn vraag is dus wat deze error veroorzaakt en wat ik eraan kan doen
Dit is de eerste keer C++ voor mij, ik heb wel wat andere talen wat programmatjes geprogrammeerd. Ik heb gegoogled maar deze error is voor mij te vaag om iets mee te kunnen.