Probleem met TV kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:25

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Zie screenshots voor de problemen die ik heb met zowel mijn PCTV Pro kaart als de DVB-s satellietkaart. Het is zeker geen conflict, de PCTV Pro heb ik al eens enkel en alleen met de videokaart in mijn pc gehad, Windows 98 SE kaal geinstalleerd. Dit probleem treedt alleen op wanneer de tv vensters groter zijn dan ongeveer 320x200, het is net alsof het beeld niet meer bijgewerkt kan worden. Als het een rustig beeld is, dus met weinig beweging, dan bouwt ie het langzamerhand wel op. De streepjes worden dan minder maar bij beeldwissel stikt het weer van die streepjes. Configuratie waarin het voorkomt:
Abit KA7/Athlon 750 (niet o/c) of Aopen AX6BC met Pentium II 350MHz (beide getest)
256 MB RAM
Asus V3800 (geen Deluxe of Ultra)
Miro/Pinnacle PCTV Pro PCI of
Hauppauge DVB-s model 564
Oh ja, alleen met de Asus drivers versie 2.25 (erg verouderd) voor de V3800 treedt dit probleem niet op bij de PCTV maar nog steeds bij de DVB-s.
Ik wil niet werken met de 2.25 drivers omdat veel software niet wil werken met die oude drivers.
Alle andere drivers geven ook problemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~sng/problem.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~sng/problem2.jpg

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Ik heb dat probleem ook met mijn Hauppauge Win-Tv Radio in een Abit KA7 met Athlon 750 en een Asus 6800 DDR. Hiervoor had ik deze kaart in een PI 200mmx (ABIT PX5) zitten en totaal geen problemen. De TV kaart zit nu in een Asus CUBX met een PIII 700 en alles werkt weer prefect. Misshien toch een Athlon probleem? Ben ook erg benieuwd of iemand weet wat het kan zijn.

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Lijkt me geen Athlon probleem, de problemen kwamen immers ook voor op mijn oude mainboard met Pentium II 350 MHz.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Ik ga het spannend maken:
omdat de support van Pinnacle, Hauppauge en Abit er niet uit komen en ik al ongeveer een jaar met dit probleem kamp, wil ik er toch eens van af.
De persoon die mij de oplossing biedt, dus zodat ik weer gebruik kan maken van de nieuwste drivers en er niet op achteruit ga qua performance, krijgt van mij een kratje bier!

Zo, nou maar hopen dat er mensen zijn die wat gemotiveerder zijn dan de helpdesks om mij te helpen ;) ;)

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

En dan doe ik er een flesopener bij
:)

Verwijderd

Nog eentje met een Pinnacle (SHIT) probleem... ik heb de Rave versie... maar bij het zoeken naar kanalen, BSOD !!!

En ook bij het vergroten van de window, kreeg ik altijd een ROZE scherm!!!

Klote kaart gewoon! Maar ik ben me bonnetje kwijt, dus kan ik nie terug... :( stupid me!
Maar ach van 120 piek ga ik niet dood... maar het voelt wel klote! :)

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Crusader, het lijkt me dat het iets met je overlay te maken heeft. Dit soort problemen doen zich vooral met een nvidia videokaart voor (asus v3400 en v3800 en zo)

Dit is een officiele reactie van pinnacle:
I've been testing with the TNT2 M64 lately with the PCTV. They have broken overlay support in all of their drivers since the 2.08 version. Here is the info I found:

On AMD systems, it is VERY necessary to update you AGP port drivers. Especially if you have the AlladinV chipset on your motherboard. This will fix a LOT of stability problems.

If you need to use drivers newer than the 2.08 drivers, you can force overlay by changing the registry:

Go to HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Services/Services/Display/000#/NVidia/DirectDraw

ADD a new DWORD value called VideoBusMasterMode
Set the Value to 1.

Also, try changing the overlaymode key from 1 to 5.

We found that this fixed the surface overlay with the newer drivers, but the display was just a little bit choppy! Right now, there is nothing we can do about this until NVidia fixes their drivers.

The 2.08 drivers do not have choppy surface overlay.
Je kunt ook proberen om alleen de overlaymode onder de regkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Services/Services/Display/000#/NVidia/DirectDraw
op 0 te zetten (werkt geloof ik alleen onder win98). Dit helpt bij mij het beste(mijn systeem: amd k6-2 450, asus p5a, asus v3400, pctv pro).

Houd me op de hoogte.. heb wel zin in een kratje pils :)

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Coyote, ik zal hier pas in het weekend aan toe kunnen komen, ik laat het je na het weekend weten. En, eerlijk is eerlijk, als het werkt (voor de PCTV en DVB-s natuurlijk) krijg je van mij dat kratje pils. Bij 1 werkende kaart krijg je van mij een half kratje bier ;)

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Moet ik er dan een halve flesopener bijdoen? :)

• Nietzman
  • Laatst online: 20:59

Nietzman

Woei!

Nog eentje met een Pinnacle (SHIT) probleem... ik heb de Rave versie... maar bij het zoeken naar kanalen, BSOD !!!
En ook bij het vergroten van de window, kreeg ik altijd een ROZE scherm!!!
mijn rave werkt hier perfect..... onder win2k aleen geen teletekst....
ik krijg aleen een rose schermpje bij het screenshotjes maken, maar dat een kwestie van hem op de primary adap. te zetten....

• Coyote
:) Ik ben benieuwd

Ik las net toevallig nog een stukje van iemand met een TNT2 die ook problemen had. Voor hem was de overlaywaarde 2 de juiste (in die registry-dinges)

Let wel ff op dat je dus dat force primary weer uitzet... Je kunt vanaf dan weer gewoon overlay gebruiken

• Nietzman
  • Laatst online: 20:59

Nietzman

Woei!

Ik las net toevallig nog een stukje van iemand met een TNT2 die ook problemen had. Voor hem was de overlaywaarde 2 de juiste (in die registry-dinges)
ik heb een nvideatnt2 en geen probs....

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Ik begin het vermoeden te krijgen dat de problemen niet zozeer aan de TNT2 chipset zelf liggen, maar aan de fabrikant van de kaart. Misschien heeft Asus een foefje met dat kaartje uitgehaald (dat kaartje heeft immers meer hardware aan boord, zoals TV-out) zodat ie toch niet helemaal compatible is met andere hardware, zoals TV kaarten.
En wat overlay betreft, da's geen probleem met de PCTV Pro, daar kun je het gewoon instellen. Maar volgens mij gebruikt de DVB-s kaart altijd primary en kun je geen overlay instellen.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Het probleem is nu dus, dat ik hem niet eens van "use Primary" af krijg...
Hoe zet ik die PCTV Pro dan toch op Overlay?

• Coyote
Probeer die pctv assistant nog eens uit te voeren.. die controleert het een en ander

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Die assistant zegt dan doodleuk dat er een conflict is. Dat is onzin. Altijd zo vaag die zogenaamde hulpprogrammaatjes, als de programmeur ervan geen rekening heeft gehouden met bepaalde events, dan geeft ie maar een semi-willekeurige foutmelding.
Aan het resultaat van die proggies heb je dus geen moer.
Gooi ik namelijk die antieke Asus drivers er op, dan kan ie ineens wel van de primary naar de overlay schakelen. Terwijl er dan echt geen IRQ is gewijzigd. Ik heb de indruk dat het aan de drivers ligt.
Verder heb ik gisteravond wat tijd gehad om die registry settings te proberen: helaas.
Maakt niets uit. Bovendien klopte de gegeven registry key niet helemaal, de "directory" Class hoorde er nog tussen.

• Coyote
Dat class hoort er idd nog tussen... foutje van die dude bij pinnacle.

Die antieke drivers van Asus waar je het over hebt zijn waarschijnlijk de 2.08 drivers. Met deze drivers wordt de hardareoverlay nog wel ondersteund.. bij die nieuwe drivers dus helaas niet meer...

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
De 2.25 drivers van Asus doen het ook nog goed. Omdat de meeste mensen geen probs hebben met de TNT2 chipset, verdenk ik toch mijn Asus kaart van de problemen.
Die kaart wil ik dan gaan verplaatsen naar een 2e peeceetje en koop wel een nieuwe voor mijn huidige pc. Dacht aan een Creative 3D Blaster TNT2, gewoon vanwege de gunstige prijs. Heeft iemand ervaring met die kaart in combinatie met de TV kaart?
Als ie het dan nog steeds niet doet dan heb ik gewoon pech, maar heb ik in elk geval weer een videokaart voor die andere pc ;)

Verwijderd

Ik herken alle problemen die hier boven staan.
Heb eerst een Pinnacle PCTV pro gehad
en heb nu een Haupauge theatre.
Ik kon met de Pinnacle niet op Force primary draaien en bij capturen steeds vastlopen,ik heb die kaart echt letterlijk vernietigd.
Ik heb nu dus een Haupauge, tgaat al iets beter maar het draait nog niet perfect.
ook steeds vastlopen enzo, strepen op mijn beeld etc. etc.
Zou iemand mij uit de brand willen helpen en die kaart kunnen laten werken??
Ik wil er gewoon voor betalen, koffie staat klaar en het bier staat koud.

mzzls

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Ik heb ook mot met mijn pctv rave

Meestal doet ie het wel, soms geluidsruis die door blijft gaan via mijn creative 1024 geluidskaart :( .

Probleem met zoeken is opgelost door 1 keer snel te zoeken te stoppen als ie een kanaal heeft en dan full search :o .

Ik heb wel een hoop conflicten gehad met het ding icm netwerk geluidskaart etc |:( .

heel veel opnieuw installeren werkt uiteindelijk misschien.

Maar ik heb geen teletekst :( ? hoe krijg ik dit???

Maar als ie het doet is ie meestal wel scherp :)

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op woensdag 05 juli 2000 16:52 schreef Cronik het volgende:
Nog eentje met een Pinnacle (SHIT) probleem... ik heb de Rave versie... maar bij het zoeken naar kanalen, BSOD !!!<P>En ook bij het vergroten van de window, kreeg ik altijd een ROZE scherm!!!
Ik heb ook zo'n kaartje en ik had hetzelfde probleem (gedeeltelijk roze scherm bij het maximizen) Moet je primary forceren aanvinken in het tabblad Video. Alleen wat ik dan wel heb, wanneer ie fullscreen is, dan is ie dus maar 748 bij nogwat (?) en dat geeft wel veel zwarte randen bij een resolutie van 1280 x 1024.
Maar ja, zo vaak gebruik ik dat ding niet, ik heb een TV hier naast m'n comp staan. Ik gebruik 'm wel es om F1 trainingen op Canal+ te kijken. En met CableCrypt kan je weer wel echt fullscreen kijken (alleen moet ik het beeld nogal es bijstellen. ;()

Verdere specs van m'n systeem:
AMD TB 800, Abit KT7RAID, Asus V6600 Deluxe, verder qua insteekkaarten, Adaptec 2940, Realtek 10/100, 3com ISA, SB Live. M'n TV kaart zit samen met de SCSI controller op IRQ 11, werkt verder gewoon goed.

Teletekst werkt bij mij ook niet helemaal goed, geeft wel es ongeldige bewerkingen.

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:20

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik heb een Hauppauge tv-kaart (kom ff niet op typenummer, maar hij heeft ook een tuner) en een gf2mx twinview.

Ik heb ook problemen gehad met de 'zwarte streepjes', waarbij ie het beeld niet helemaal weet op te bouwen.

Voor mij was de oplossing gelukkig heel simpel (al kom je daar ook pas na kloten met drivers en verschillende dingen proberen op), gewoon de desktop op 16bits zetten.

Misschien dat dit in combinatie met iets anders het probleem kan zijn van Crusader?

Verwijderd

Weet iemand anders een goeie URL voor dit soort problemen? Ik heb pas een nieuw systeem (XP1800, A7V266-E, WINTVPCI, VIPER550 (geen woord over die laatste :) ) en m'n TV loopt opzich goed, alleen zie ik als er traffic via de PCI bus loopt door m'n scherm heen (een soort verwaziging van het beeld). Dit zuigt en is enorm irritant. Bij Win2000 en XP is dit helemaal erg, omdat dan continu de processor en PCI bus meer gebruikt worden.

Deze topic (een nieuwe dan :) )heb ik btw ook al geopend op audio/video/hifi

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:23

The Legend

*Plop*

[off-topic]
Move.to/AV&H
[/off-topic]

Ik ben toch malle pietje niet!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Heb zelf een Hauppage DVB-S geïnstalleerd gehad.
Probleem was: de kaart wil geen interrupt delen (Windows ME).
Kreeg ook daarna geen beeld, maar dat lag waarschiojnlijk aan de kaart (was opruimartikel) of mijn satelliet LNB/schotel.

eagle

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 22:52
lekker oud topic

Verwijderd

THXZonE ik weet dat het een afgezaagd oud topic is, maar heb helaas nog steeds problemen met die TV kaart van mij..

En het is echt een hardware probleem, want heb em een tijd geleden al gepost in Mediashit, maar toen is die toch gemoved naar hier...

Heb et misschien met de PCI latency timer te maken ofzo? Ik las op tweakers zelf dit artikel:

19:45 VIA chipsets leveren slechte PCI performance
http://www.tweakers.net/nieuws/19759

Maybe dat ik door die lowe PCI timing storing oploop?

Anyone nog iets hierover te melden?

Verwijderd

moved HA >> AVH

Verwijderd

Hmm, partially herkenbaar.....

Ik heb een Pinnacle DC10+ (Zoran-36067) en een Hauppage winTV (Brooktree-848) kaart in dezelfde compu (draai overigens linux), en de DC10+ heeft dat probleem wel en de winTV niet. Feit is dat toen ik jaren geleden windows gebruikte en mijn computer een stuk leger was, de fullscreen mode van de DC10+ wel werkte in windows... Maar da's lang geleden.

Het feit dat de ene kaart het wel doet in fullscreen mode en dat de andere dus refreshproblemen heeft doet mij een aantal dingen vermoeden:
• het ligt sowieso niet aan de videokaart (nvidia TNT2)
• het kan een specifiek driver probleem in de DC10+ driver zijn. Echter, die is gebaseerd op de de bttv driver in linux en ik zie niet in hoe de code het verschil zou uitmaken - valt dus ook af
• het ligt niet aan de kaart (immmers, jaren geleden werkte het wel in een leeg systeempje)
• het kan aan system resources liggen (PCI bus, toch conflicts?, ...).
• Daar ik een BX440-moederbord heb valt de PCI latency ook af (nog steeds veruit beste moederbord voor de consumentenmarkt). Bovendien zou ik het probleem dan ook jaren geleden in windows gehad moeten hebben.
• het zal dus naar alle waarschijnlijkheid een resource conflict probleem zijn
Mijn advies: gooi je compu volledig leeg, alle insteekkaarten eruit, zodat er zeker geen resource conflict meer is (ook al zit alles op apart IRQ, ook dan kan zoiets conflicten geven). Als dit helpt, dan weet je dus waar het probleem zit en moet je je kaartjes maar eens opnieuw indelen. Net zolang totdat het wel werkt.

In het uiterste geval, als dit nog niet helpt, installeer dan eens linux. Niet om te draaien maar puur voor de test. Wat mij betreft de Suse evaluation CD, die hoef je niet eens te installen maar alleen maar te draaien. Modprobe bttv en kijk of het hier wel fullscreen werkt. Zo niet -> hardware, zo wel -> software probleem.

Verwijderd

ThanX voor de Reply, heb ook nog BeOS en die ondersteunt m'n TV ook direct.. Als die daar ook vaag doet weet ik dat het een hardware prolbleem is.

Ik heb btw al al het mogelijke geprobeerd met m'n IRQ's en alle's eruit gesloopt met alleen AGP kaart en TV kaart, maar hij blijft flippen.

Maar ik hoor wel meer van die vage berichten over lockup's van hauppauge in combinatie met de VIA chipset, alleen jammmer dat nog niemand de combinatie VIAKT266a+Hauppauge heeft gehad.

Thanx anyway...

Verwijderd

ik had zelf ook veel problemen met mijn tv kaart (pctv pro)

ik heb het grotendeels opgelost door andere software te gebruiken!! dus niet van pinacle zelf!!

de software die ik nu gebruik is DScaler

ik zou dit prog maar niet op deze forum zetten, maar voor geinteresseerde mail me (francesco@home.nl)

Verwijderd

en heeft het geholpen?!?

Verwijderd

Helaas, die vage lijnen in beeld zijn helaas echte chipset PCI problemen.. Crusader had een Pinaccle kaart en heeft dit opgelost met een PCI Performance Enhancer
---
http://www.pinnaclesys.de/support/drivers_results.asp?driver=yes&tool=yes&lang=6&product=378&os=7&product_id=622

This tool helps to increase the PCI Busmaster
performance of all Pinnacle PCI boards.
---
Helaas werkt dit weer niet op die graf hauppauge kaart (heb nu echt spijt dat ik deze gekocht heb...)

Anyway, thanx voor de tip van DScale! Echt een beter programma! Dat is wel eens wat anders dan dat brakke hauppauge WinTV vod.. Vooral de inbegrepen teletext is great!

Heb die lui van Hauppauge en VIA nog maar eens gemeelt over het probleem :r Zullen waarschijnlijk wel weer snel en goed reageren. :r ... In ieder geval thanx iedereen en gelukkig nieuwjaar!

Mocht er iemand nog ideeen hebben, post ze! Ik hou deze topic nog wel even aan..(denk ik zo :) )
Pagina: 1