[printer] Losse inktanks?

Pagina: 1
Acties:

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
sinds enige tijd werkt mijn printer niet echt meer naar behoren, moet vaak nieuwe inkt kopen, werkt niet snel, moet vaak reinigen etc etc.

Ik heb voorheen altijd een canon printer gehad met 1 zwarte cardrigde, en 1 kleuren. Nadat deze 3 jaar geleden afgeschreven was, ben ik gegaan voor een brother alles in 1 met 3 losse kleuren tanks en 1 zwarte.

Deze werkt dus niet meer echt naar behoren.

Wat ik mij dus af vroeg:

zijn er printers met dus in het totaal 4 losse inktanks, die je gemakkelijk kan bijvullen?
Ik zat zelf te denken aan 3 plastig bakjes die je van de bovenkant los kunt maken en vervolgens gewoon nieuwe inkt kan "bijgieten". ik heb zelf namelijk nog een hoop refill, en verschillende losse kleuren liggen in diverse potjes (ik weet het, originele inkt die je koop met originele cardridges zijn beter).

Ik bedoel dus eigenlijk een cardridge systeem waarbij je gemakkelijk inkt kunt bijvullen, zonder dit te doen met: eerst een gat boren, dan met een onhandige naald een beetje inkt erin spuiten en dan hopen dat het werkt. Want deze oplossing is voor mij niet echt handig.

Wellicht dat jullie tweakers mij kunnen wijzen op een systeem dat bestaat? en jullie bevindingen/tips hierover?

• BLACK SPIDER NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09-2025
Een lazerprinter lijkt me het handigst, nooit meer omkijken naar.

• XippIX
  • Niet online
ja oke, daar zat ik ook al aan te denken, maar op deze manier kom ik niet echt van mijn voorraad inkt af.
Tevens lijkt mij het een vrij dure aanschaf aan gezien die toners ook nogal veel kosten.

• XippIX
  • Niet online
nog suggesties?

• XippIX
  • Niet online
komt weinig uit, is het niet helemaal te begrijpen, moet ik het nader toelichten?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 21:24
Mijn oude printer (staat nu werkloos in de hoek) is een HP Business Inkjet 1100 met losse inktpatronen en losse printkoppen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• XippIX
  • Niet online
kun je die ook makkelijk bijvullen met een "spuit" en als het ware gemakkelijk hervullen?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 21:24
XippIX schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:48:
kun je die ook makkelijk bijvullen met een "spuit" en als het ware gemakkelijk hervullen?
Geen flauw idee. Ik koop kocht cartridges van wecare.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Canon S800 en S400 misschien? die hebben losse inkttanks. zijn alleen niet meer nieuw te krijgen.
Als je een beetje de markt af speurt kan je de cartridges voor die machines al voor 2 euro per stuk krijgen.
Ook via internet zijn ze retegoedkoop te krijgen.

makkelijk te vullen zijn ze trouwens ook. Dus voldoet wel aan de eis.

[ Voor 12% gewijzigd door McKaamos op 27-11-2006 14:55 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-02 14:42
Waarom zo moeilijk doen? Een laserprinter lost je probleem voor altijd op, en is een stuk goedkoper (als je veel print). Ik heb 3 jaar geleden voor 300 euro een laserprinter gekocht en heb zo'n 1000 pagina's geprint, en ik ben pas op de helft van mijn eerste toner. Natuurlijk is hij zwart-wit, maar mijn vader heeft net voor minder dan 250 euro een kleurenlaser gekocht (HP laserjet 1600) die hetzelfde kan. Ik weet niet hoeveel printjes hij kan maken met 1 toner, maar iedere kleur heeft een eigen toner en met een beetje rekenen kun je wel uitvinden hoeveel je moet printen om goedkoper uit te zijn.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Toner is leuk, maar het is ook zonde om weetikhoeveel flesjes inkt weg te gooien. Das ook een fortuin waard.
Het makkelijkste lijkt mij om gewoon een 2dehands Canon S400 (4 carts tov 6 in de S800) op te scharrelen. Mag niet veel kosten iig, zowel paralel als via USB te gebruiken.

Zodra je flesjes op zijn zou ik idd gaan zoeken naar een (kleuren)laser. Een beetje laser printer doet al gauw 2000 printjes op 1 drum. De wat duurdere modellen gaan al gauw naar de 5000 printjes per drum, en das nog altijd goedkoper op per-page basis dan een inkjet, ookal refill je de cartridges.

edit: en ik weet het uit ervaring trouwens :P
Heb hier een HP ColorLaserjet 4500dn gehad, deed op 1 drum makkelijk 2000 printjes.
Kleuren moeten natuurlijk gemengd worden, maar per drum stond daar 1500 printjes voor. reken maar dat je met normaal gebruik daar al snel meer dan 2000 uit haalde (met de 3 kleuren drums tegelijk that is).
Enige nadeel aan laser is dat je er geen fotopapier doorheen kan gooien.
Dat papier zit een leuke gloss laag op, maar die smelt als je het papier door de printer haalt. Lasers worden namelijk makkelijk meer dan 200 graden bij de verwarmingsroller.
Dat is nodig om de toner in het papier te branden, maar het smel de foto laag van foto papier af en dan plakt het aan de rollers, wat je printer sloopt.
Een enkel velletje is zo erg niet, maar de komende 20 prints heb je dan zwarte vlekken van verbrande fotolaagprut op je papier.

[ Voor 42% gewijzigd door McKaamos op 27-11-2006 15:04 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

m'n canon i865 heeft precies wta je zoekt... :)
Pagina: 1