Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HBO systeembeheer, wat valt hiervan te verwachten?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:19
Ik weet dat er verscheidene IT topics zijn, maar ik zal graag wat verschillende dingen op een rijtje zien.

Ik ben heel erg aan het twijfelen wat voor opleiding ik wil doen, ik doe nu een voor opleiding in de ICT.
Ik vraag me af wat mijn door groei mogelijkheden zijn.
Dit jaar haal ik mijn MBO4 diploma en wil volgend jaar misschien HBO systeem beheer gaan doen.
Ik volg nu een combijaar laatste jaar mbo en eerste jaar hbo samen op de HU.
maar programeren is niet zo mijn ding.

[ Voor 27% gewijzigd door een moderator op 22-11-2006 22:06 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Je startpost lijkt bijna wel een enquete en daar ben ik niet zo van gecharmeerd. Ik heb hem daarom iets aangepast.

Het lijkt me handig als je iig even aangeeft wat je zelf graag zou willen en verwacht van de opleiding.

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:04
HBO Systeem beheer? Bestaat dat dan?

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Volgens mij hebben ze die opleiding alleen in Enschede, en is het net nieuw..

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:19
Ja nieuwe opleiding :)
Deze opleiding is in dit jaar gestart op de hogeschool van Utrecht.
Het eerste half jaar is het zelfde als informatica en daarna wordt er meer naar de beheer kant gekeken.

Klein voorbeeld.
Informatica maakt een database,
Systeem beheer moet de database kunnen ondehouden.
SmartDoDo schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:06:
Je startpost lijkt bijna wel een enquete en daar ben ik niet zo van gecharmeerd. Ik heb hem daarom iets aangepast.

Het lijkt me handig als je iig even aangeeft wat je zelf graag zou willen en verwacht van de opleiding.
Ok dankje wel :)

Wat ik zelf verwacht weet ik op dit moment nog niet echt, Ik had verwacht dat de opleiding nog meer naar de beheer kant zal trekken.
Het valt nu allemaal iets tegen.

Dit was ook niet helemaal het doel van het topic, juist het enquete gedeelte vond ik intressant.

Het gaat mij er om dat ik wil weten, wat iemand zijn fucntie en omschrijving is die werkzaam is in de IT brache, misschien dat er iets tussen zit dat mijn leuk lijkt.
Als ik bv lees dat iemand die of die opleiding gedaan heeft en hij doet nu dat of dat bijvoorbeeld kan ik misschien hier een opleidings keuze op baseren.
(Ik weet namelijk nog niet zeker of ik wel IT wil blijven doen)

[ Voor 52% gewijzigd door wd200 op 23-11-2006 09:11 ]

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Het zal wel gewoon HX ipv HSB/HP zijn.

HX (beheer) en HSB (software design & development) zijn volgens Exin de opleidingen die doorontwikkeld worden voor de Academy Track, omdat er de meeste vraag naar is.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik las op de site dat de eerste jaren gelijk zijn aan dat wat de "normale" HIO'ers krijgen, en dat je daarna met scripting aan de slag gaat, met name Python wordt genoemd. Als dat het enige is...hoop het niet voor je.
Verder heb ik een beetje het idee dat ze het in de markt zetten als een aparte opleiding, maar dat het gewoon een opleidingsvariant is van de normale opleiding. Dat scheelt aardig als je op het einde je diploma krijgt ivm officiele erkenning :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:57
Ik heb zelf ICT Beheer gedaan in Enschede, inderdaad een vrij nieuwe opleiding met alles wat daar om heen komt kijken (was bij de eerste groep die afstudeerde). Wel echt op beheer gericht vanaf het begin (dus geen halve HIO), wat Unix, wat security, wat NT, wat Citrix. Allemaal een beetje en niet echt superdiep. Het is projectgestuurd onderwijs en dat is eigenlijk wel het belangrijkste (en ook het enige wat me bij m'n huidige baan nog van pas komt :P). Techniek veroudert toch snel en in de beschikbare tijd kom je er echt niet toe om diep in bv Win2k3 te duiken.

Weet niet hoe het nu is, hoop wat minder chaotisch, maar als je net als mij helemaal niks met programmeren hebt en ook niet echt de bedrijfskundige kant op wil dan is het een redelijke optie. Je moet het diploma gewoon als doel zien en dat doel heb je nodig om verder te komen in deze wereld (het toont aan dat je een zekere mate van intelligentie en denkniveau hebt).
Het is trouwens een afsplitsing van Technische Informatica en dat is ook wat je op je diploma krijgt.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1