Toon posts:

Laptop gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het verschijnen van het bekende blauwe scherm met de foutmelding: bad pooler call lukt het de laptop niet meer om op te starten. Wanneer ik de aanknop ingedrukt houd begint er wel een lampje te branden, hoor je een tijdje plopjes en gaat hij weer uit. Iemand idee?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is de laptop warm/heet?

Wat voor laptop heb je uberhaupt? Hoe oud? Welke Windows?

offtopic:
Mijn glazen bol is defect; meer info welkom!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Laptop is niet warm of heet. Het is een Dell Latitude D600 van ongeveer 2,5 jaar oud. Nergens nooit niet problemen mee gehad en nu ineens dit. Ik gebruik windows xp pro.
Voordat het gebeurde sloeg mn cpu op hol, 100% en ik had een nieuwe driver geinstalleerd voor mn onboard LAN. (dit schijnt die foutmelding te veroorzaken volgens google)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 21:35 ]

• MAX3400

MAX3400

Haal je CD-speler/floppy eruit, haal je accu eruit, haal eventuele insteekkaarten (PCMCIA) eruit. Daarna je spanningskabel loskoppelen, 30 seconden wachten, aansluiten en nogmaals proberen.

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-01 14:38
haal de accu er eens uit. Dat wil ook wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al gedaan.. De cd-drive er ook uitgehaald, maar het heeft geen effect. De onboard lan kaart kan ik er natuurlijk niet zomaar uithalen.

Verwijderd

Topicstarter
Na een aantal keer proberen hem aan te zetten merk je wel dat ie steeds minder "power heeft". Het plopjes geluid wordt zachter en een lampje om op te starten brand ook minder fel, terwijl de accu gewoon vol is.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 10:04

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:39:
Dat heb ik al gedaan.. De cd-drive er ook uitgehaald, maar het heeft geen effect. De onboard lan kaart kan ik er natuurlijk niet zomaar uithalen.
Mischien is de videokaart kapot ... Al een externe monitor aangesloten om te kijken of je beeld kreeg ?

[LTS][MTS][HTS]

• MAX3400

MAX3400

Nooit eerder (zeg, afgelopen maand) meldingen of fouten of crashes gehad bij het opstarten of werken? Lijkt me namelijk op een overleden moederbord waarvan een transistor of batterij het heeft opgegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Ineens merkte ik dat mn lanverbinding het niet meer deed en sinds die tijd is het alleen maar slechter gegaan na het installeren van nieuwe drivers voor het kaartje. Nooit eerder blauwe schermen gehad.

• MAX3400

MAX3400

Als ie ook niet opstart of "steeds minder lampje geeft" zonder spanningskabel maar met volle accu, lijkt het op een intern voedingsprobleem / moederbord...

Verwijderd

Topicstarter
hmm oke.. dus of de batterij vervangen of het moederbord.. Het vervelende is, mn HD is een tijdje niet gebackuped.. wil wel m'n data behouden. Zal ik hem zeker in een pc moeten hangen met een verloopkabeltje :'(

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:51:
hmm oke.. dus of de batterij vervangen of het moederbord.. Het vervelende is, mn HD is een tijdje niet gebackuped.. wil wel m'n data behouden. Zal ik hem zeker in een pc moeten hangen met een verloopkabeltje :'(
Dat zou kunnen; afhankelijk van je garantie is het raadzaam om je HDD sowieso eruit te halen bij reparatie (aan huis of via ophalen of via opsturen).

*edit*
Ga anders op zoek naar een USB 2.5" HDD casing; kan je in afwezigheid van je laptop je data nog wel op andere PC's uitlezen (tenzij je EFS aan had staan op je laptop).

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 22-11-2006 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik dan maar eens uitzoeken, thnx voor je hulp. Ik ga morgen dell eens bellen voor de garantie, hopelijk ben ik em niet al te lang kwijt.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:24:
Dat ga ik dan maar eens uitzoeken, thnx voor je hulp. Ik ga morgen dell eens bellen voor de garantie, hopelijk ben ik em niet al te lang kwijt.
Vraag goed naar de voorwaarden... Hoe in te leveren, hoe terug te krijgen, welke kosten (voorrijden, afleveren, onderzoek, reparatie) etc.

Verwijderd

Je installeert een lan-driver en je laptop doet raar sindsdien? Na posten je bios ingaan en de lan daar uitschakelen? Dan opstarten en de driverfiles verwijderen, herstarten, in bios lan weer inschakelen en andere driver proberen?
Pagina: 1