Breedbeeld scherm tast games aan!

Pagina: 1
Acties:

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-02 09:54
Beste mensen,

Mijn ouweheer heeft vandaag een nieuwe pc voor me gekocht. Het betreft hierbij een Packard Bell systeem met een 19 inch breedbeeld scherm. Met de computer is niks mis, alleen heb ik problemen met het breedbeeld scherm.

Neem bv. NFS Carbon, de auto's in het spel rekken zich dan uit over mijn breedbeeld, wat echt afschuwelijk uitziet. Kan iemand mij helpen met hoe ik het scherm kan instellen zodat het weergegeven beeld vierkant is of iig beter uitziet?

Alvast bedankt

PSN/Steam: Xamsix

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb je zelf al iets gevonden? Je zou gewoon de resolutie aan kunnen passen, en er zwarte balken langs kunnen zetten.

De beste optie lijkt mij: http://www.widescreengamingforum.com/

Verder is het niet de bedoeling te crossposten op GoT. Neem volgende keer contact op met een modje en vraag of dit verplaatst kan worden.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Onder video instellingen van het spel de resolutie of de optie widescreen aanzetten?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TheZeroorez schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:19:
Heb je zelf al iets gevonden? Je zou gewoon de resolutie aan kunnen passen, en er zwarte balken langs kunnen zetten.

De beste optie lijkt mij: http://www.widescreengamingforum.com/

Verder is het niet de bedoeling te crossposten op GoT. Neem volgende keer contact op met een modje en vraag of dit verplaatst kan worden.
die site ken ik wel, widescreengamingforum, daar staat idd hoe je NFSC kunt hacken naar widescreen met behulp van een patch.. Mijn vraag is echter het tegenovergestelde.

kan ik spellen in 800x600 spelen zodat er zwarte balken komen links en rechts ipv dat het beeld wordt uitgerekt in de breedte?

• TheZeroorez
  • Niet online
Uhm.. Ben jij een kloon van Xamsix? :X

Maargoed, heb je de resolutie al op (een heel lage) 800*600 gezet, en even de instellingen van je scherm zo gezet dat er zwarte balken komen? Daar zijn die mooie knopjes aan de zij- of onderkant voor ;)

@onder: Lees anders ook even alles dat ná die 1e zin komt.. :/ Verder vraag ik me af wat je tegen widescreen gamen hebt. Je kunt toch gewoon een mooie widescreen resolutie instellen, zodat de boel NIET opgerekt is, en je widescreen gamed.. Wat is hier mis mee?

[ Voor 35% gewijzigd door TheZeroorez op 22-11-2006 21:29 ]

• Xamsix
TheZeroorez schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:24:

Maargoed, heb je de resolutie al op (een heel lage) 800*600 gezet, en even de instellingen van je scherm zo gezet dat er zwarte balken komen? Daar zijn die mooie knopjes aan de zij- of onderkant voor ;)
Ik ken die gast niet hahaha, maar ik heb iig hetzelfde probleem. Als ik mijn scherm dan op 800x600 zet, tast dat dan niet de kwaliteit aan van het spel?

• Xamsix
TheZeroorez schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:24:

@onder: Lees anders ook even alles dat ná die 1e zin komt.. :/ Verder vraag ik me af wat je tegen widescreen gamen hebt. Je kunt toch gewoon een mooie widescreen resolutie instellen, zodat de boel NIET opgerekt is, en je widescreen gamed.. Wat is hier mis mee?
Zoals gezegd, als ik widescreen game dan krijg ik dus het uitgerekte beeld of ligt dat dan weer aan mij? Ik zal wel als een ''noob'' overkomen maar heb niet echt veel verstand van beeldschermen enz.

• TheZeroorez
  • Niet online
Als je een widescreen resolutie instelt niet, als je een 'gewone' resolutie instelt, en deze door je monitor automatisch op laat rekken tot widescreen, wel.

Verder hebben we hier een edit-knop.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Is ook logisch. Als je een 4:3 resolutie zet, en je scherm is 16:10, dan wordt het beeld meer langer dan hoger, waardoor alles uit verhouding raakt en dat is lelijk :) Maargoed, zoals The_Zeroorez als poste, www.widescreengamginforum.com is waar je moet zijn voor widescreen gaming :)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:38

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Overigens watvoor merk videokaart heb je?
Als je een Nvidia hebt kan je via software instellen dat het gescaled wordt, zodat je zwarte balken krijgt links/rechts op niet breedbeeld reso's
En NeedForSpeed kan je met UniWS dus breedbeeld krijgen :)... zo draai ik ook 1680x1050 op mn 20" TFT...

Jij moet 1440x900 hebben als het goed is...

[ Voor 28% gewijzigd door BiG-GuY op 22-11-2006 22:47 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
"Help!" uit de titel gesloopt, de meeste mensen openen een topic voor hulp ;)

• Executor16
  • Niet online
BiG-GuY schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:45:
Overigens watvoor merk videokaart heb je?
Als je een Nvidia hebt kan je via software instellen dat het gescaled wordt, zodat je zwarte balken krijgt links/rechts op niet breedbeeld reso's
Ik heb een 7800GTX, waar kan ik dat precies instellen?

• BiG-GuY

BiG-GuY

Executor16 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:08:
[...]

Ik heb een 7800GTX, waar kan ik dat precies instellen?
Ik heb zelf geen Nvidia kaart, dus de precieze setting weet ik niet... Maar
1. Je scherm moet via DVI aangesloten zijn
2. In de opties zoeken bij Schermopties, en dan iets van videokaart scaling en niet monitor scaling.

bij ATI zit die optie er niet in... maar dan kan die juist de monitor scaling forceren (wat dus al standaard gebeurt) :?...

Verwijderd

Executor16: does eigen topic openen, hijacker..

Xamsix: 'Ik zal wel als een ''noob'' overkomen maar heb niet echt veel verstand van beeldschermen enz.'
volgens mij heb je sowieso niet zoveel verstand van computers?

Je zult even aan moeten geven in het spel, dat je meer blokjes nodig hebt om het scherm op te vullen..
onder opties, video -> 1280x800 oid (zal nu op 640x480 of 800x600 staan)

• BiG-GuY

BiG-GuY

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 00:08:
Executor16: does eigen topic openen, hijacker..

Xamsix: 'Ik zal wel als een ''noob'' overkomen maar heb niet echt veel verstand van beeldschermen enz.'
volgens mij heb je sowieso niet zoveel verstand van computers?

Je zult even aan moeten geven in het spel, dat je meer blokjes nodig hebt om het scherm op te vullen..
onder opties, video -> 1280x800 oid (zal nu op 640x480 of 800x600 staan)
Zelf vind ik dat zo'n vraag hier wel bij kan... want voor de topicstarter is het ook nuttig...

Maareh... als jij weet waar je het over hebt, weet je ook dat NFS een domme engine heeft, waardoor je niet native een breedbeeld resolutie kan kiezen... als je UniWS gebruikt kan je het zo aanpassen dat wanneer je de 640x480 kiest in het spel, automatisch de resolutie aanpast aan hetgene wat je instelt... en je dus meer ruimte op het beeld hebt in de breedte en het gewoon in verhouding is...

Bruikbare breedbeeldresoluties:
1440x900 (aan te raden, scherpste voor je TFT)
1280x800 voor als je kaart bovenstaande niet goed trekt
1024x640
800x500

Met deze resoluties kan je zonder vervormingen spelen
Met lichte vervorming kan je nog 16:9 resoluties kiezen:
1280x720
1024x576

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 23-11-2006 00:24 ]

• Executor16
  • Niet online
@Xamsis: check even http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=121921
Dat werkt namelijk om een breedbeeld resolutie te fixen in nfsc. Heb ik zelf ook gedaan namelijk.
Ik ga nog ff kijken of ik andere games op 800x600 kan blijven spelen.

• Xamsix
Iedereen erg bedankt voor de hulp, mijn schermresolutie is idd 1440 x 900 en ik heb ook een nvidea gforce videokaart. Dus ik zal straks jullie adviezen uitproberen :)

• Executor16
  • Niet online
BiG-GuY schreef op donderdag 23 november 2006 @ 00:03:
[...]

Ik heb zelf geen Nvidia kaart, dus de precieze setting weet ik niet... Maar
1. Je scherm moet via DVI aangesloten zijn
2. In de opties zoeken bij Schermopties, en dan iets van videokaart scaling en niet monitor scaling.

bij ATI zit die optie er niet in... maar dan kan die juist de monitor scaling forceren (wat dus al standaard gebeurt) :?...
Ik heb de monitor via dvi aangesloten en laatste nvidia drivers installed maar kan het echt nergens vinden, iemand anders die precies weet waar ik dit kan vinden?
Pagina: 1