Ik heb vorige week een nieuw systeem binnen gekregen:
Antec P150, Zilver (430 Watt)
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
TwinMos Memory Kit, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz
GigaByte GA-965P-DS4, Retail (Bios: F7B)
HIS ATI Radeon X800 GTO Vivo 265 Mb
Samsung Spinpoint, 160 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
NEC AD-7173, ATAPI/E-IDE,
Arctic Freezer 7 pro
Het probleem is dat het systeem freezed als ik Super PI draai (16M) het beeld blijft staan en er kan niets meer gedaan worden. Computer moet uitgezet worden door de power knop 5 sec in te houden.
Ik heb het idee dat het aan het geheugen of de voeding ligt.
In Hmonitor zie ik als ik bij +12V kijk waarden tussen de +2,10V en +3,75V (dit zou toch rond de 12V moeten liggen???) Dit hokje is ook als enige van de voltage hokjes rood. Dit lijkt mee niet goed. Alle andere voltages wijken niet veel af van de eigelijke waarde (+5V = +4,58V en +3,3V = +3,14V)
In MotherBoard Monitor komend de +12V waarden overeen met de waarden die Hmonitor geeft.
Ik kan deze voltages in de bios niet nakijken..
Het rare is dat als ik 1 van de 2 Twinmos reepjes eruit haal het systeem stabiel draait. Maar zodra ik ze er allebei weer in doe gaat het weer fout.
Overclocken is niet mogelijk als ik de FSB op 333 zet dan freezed het systeem. DIt gebeurt ook met 1 geheugen reepje.
Memtest86 met 1 reepje gaat goed en met 2 reepjes freezed het systeem weer.
Ik had speciaal voor deze processor gekozen omdat ik hem dan makkelijk op 3 Ghz kon laten lopen maar dat wil dus niet
Ik weet niet of het nu de memory is of de voeding?
Iemand een idee?
Extra info geef ik graag.. Vraag maar raak.
Antec P150, Zilver (430 Watt)
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
TwinMos Memory Kit, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz
GigaByte GA-965P-DS4, Retail (Bios: F7B)
HIS ATI Radeon X800 GTO Vivo 265 Mb
Samsung Spinpoint, 160 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
NEC AD-7173, ATAPI/E-IDE,
Arctic Freezer 7 pro
Het probleem is dat het systeem freezed als ik Super PI draai (16M) het beeld blijft staan en er kan niets meer gedaan worden. Computer moet uitgezet worden door de power knop 5 sec in te houden.
Ik heb het idee dat het aan het geheugen of de voeding ligt.
In Hmonitor zie ik als ik bij +12V kijk waarden tussen de +2,10V en +3,75V (dit zou toch rond de 12V moeten liggen???) Dit hokje is ook als enige van de voltage hokjes rood. Dit lijkt mee niet goed. Alle andere voltages wijken niet veel af van de eigelijke waarde (+5V = +4,58V en +3,3V = +3,14V)
In MotherBoard Monitor komend de +12V waarden overeen met de waarden die Hmonitor geeft.
Ik kan deze voltages in de bios niet nakijken..
Het rare is dat als ik 1 van de 2 Twinmos reepjes eruit haal het systeem stabiel draait. Maar zodra ik ze er allebei weer in doe gaat het weer fout.
Overclocken is niet mogelijk als ik de FSB op 333 zet dan freezed het systeem. DIt gebeurt ook met 1 geheugen reepje.
Memtest86 met 1 reepje gaat goed en met 2 reepjes freezed het systeem weer.
Ik had speciaal voor deze processor gekozen omdat ik hem dan makkelijk op 3 Ghz kon laten lopen maar dat wil dus niet
Ik weet niet of het nu de memory is of de voeding?
Iemand een idee?
Extra info geef ik graag.. Vraag maar raak.