Nieuw moederbord.

Pagina: 1
Acties:

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:27
Ik ben opzoek naar een nieuw moederbord .
Nu is mijn oog gevallen op deze: ECS C51G-M754.
Deze heeft onboard een GeForce 6100.
Ik heb nu nog een AMD Sempron 3000+ op een Asus K8U-X met een Geforce4 4200Ti 128MB videokaart en 512MB RAM.
Nu heb ik de vraag welke videokaart beter is.
Ik wil later nog gaan upgraden naar een Pci-e videokaart, maar daar heb ik momenteel geen geld voor.
Dus is het verstandig om dit moederbord te kopen? Zo nee, wat adviseren jullie?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 17:57

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee, in mijn ogen is die 4200 superieur aan de 6100 met uitzondering van bepaalde DirectX-features. Daarbij zal de onboard nog eens x MB wegsnoepen van je aanwezige 512MB waardoor je OS/games/applicaties nog langzamer gaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Een ECS moederbord kopen is nooit verstandig. ECS heeft een zeer slechte reputatie en dat is niet voor niets; vaak brakke en instabiele producten die nét niet lekker werken, als ze al werken. Ik zou eerder de ASRock KNF6G-VSTA kopen, dat is al een stuk beter. Die onboard video is redelijk, maar een oude Geforce 4 is nog altijd wel sneller. En onboard video snoept natuurlijk ook van je intern geheugen af, dat is niet zo handig, zeker niet als je maar 512 hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door NNF op 22-11-2006 20:51 ]

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 21:54

Oof

Waarom wil je een nieuw moederbord? Een 300+ sempron is geen super snelle proccesor meer. Zeker als je een beperkt budget hebt Lijkt Upgraden mij een verstandiger keuze en dan een nieuwe videokaart te nemen zoals Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) N7600GS/HTD/2 voor € 108,34. Met deze kaart kan je alle bijna nieuwe games weer spelen.
En 512 ram erbij mits je daarvoor nog ruimte hebt op je moederbord.
Streepje ram kost 30 euro.

Wat voor een beperkt budget nog mooier is: Tweedehans bij Vraag en Aanbod word voldoende aangeboden.

[ Voor 45% gewijzigd door Oof op 22-11-2006 20:54 ]

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:27
Wil vooral een nieuwe moederbord omdat ik van plan ben zelf een kast te bouwen.
En er komt dan ook zeker 512 extra bij in.
En dat ECS een slecht merk is heb ik al vaker gehoord, maar hoor ook juist positieve dingen.
Heb zelf erg goede ervaringen met asus, Asrock hoor ik juist weer slechte dingen over.

• MAX3400

MAX3400

TerminalNL schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:54:
Wil vooral een nieuwe moederbord omdat ik van plan ben zelf een kast te bouwen.
En er komt dan ook zeker 512 extra bij in.
En dat ECS een slecht merk is heb ik al vaker gehoord, maar hoor ook juist positieve dingen.
Heb zelf erg goede ervaringen met asus, Asrock hoor ik juist weer slechte dingen over.
Asrock is via/van Asus... Alleen ander merkje/stickertje.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

NNF schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:46:
Een ECS moederbord kopen is nooit verstandig. ECS heeft een zeer slechte reputatie en dat is niet voor niets; vaak brakke en instabiele producten die nét niet lekker werken, als ze al werken. Ik zou eerder de ASRock KNF6G-VSTA kopen, dat is al een stuk beter. Die onboard video is redelijk, maar een oude Geforce 4 is nog altijd wel sneller. En onboard video snoept natuurlijk ook van je intern geheugen af, dat is niet zo handig, zeker niet als je maar 512 hebt.
Ik ben het met je eens dat ECS over het algemeen rotzooi maakt. Maar om dan Asrock aan te raden :X. Die dingen zijn kwalitatief net zo goed (sterker nog, Asrock geeft zelf toe dat ze slechte onderdelen gebruiken).
Koop liever een echt merk (budgetplank van Gigabyte of MSI hoeft ook niet veel te kosten).
MAX3400 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:55:
[...]

Asrock is via/van Asus... Alleen ander merkje/stickertje.
Dat is niet helemaal waar. Asrock is van Asustek. En Asus toevallig ook. Maar Asrock en Asus zijn merken die helemaal los staan van elkaar.
Daarbij zijn de productseries van Asrock en Asus niet met elkaar te vergelijken, die zijn echt toaal anders.

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 22-11-2006 20:58 ]

• NNF

NNF

Terw_Dan schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:56:
Ik ben het met je eens dat ECS over het algemeen rotzooi maakt. Maar om dan Asrock aan te raden :X. Die dingen zijn kwalitatief net zo goed (sterker nog, Asrock geeft zelf toe dat ze slechte onderdelen gebruiken).
Waar geven ze dat toe dan?

Ik weet niet, ik heb persoonlijk ervaring met redelijk wat ASRock bordjes en die functioneren allemaal prima. Ook hier op Tweakers (en op veel andere fora) veel goede ervaringen met het 939Dual-VSTA bordje. Ik zie niet echt reden om ASRock als "slecht" te bestempelen eigenlijk :)

• MAX3400

MAX3400

@Terw_Dan: sorry, je hebt gelijk over Asustek.

In het algemeen; ik kom niet vaak problemen tegen met Asrock op GoT of andere fora. Wel is het zo dat ik het niet zou kopen omdat ik gewoon al jaren goede ervaringen heb met MSI en Asus. Maar ieder zo zijn heug & meug & budget. :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

NNF schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:02:
[...]

Waar geven ze dat toe dan?
dion_b in "MSI K7T kapot door lekkende condensatore..."
hier bijvoorbeeld
Ik weet niet, ik heb persoonlijk ervaring met redelijk wat ASRock bordjes en die functioneren allemaal prima. Ook hier op Tweakers (en op veel andere fora) veel goede ervaringen met het 939Dual-VSTA bordje. Ik zie niet echt reden om ASRock als "slecht" te bestempelen eigenlijk :)
Ik wel... Ik heb hier heel wat bordjes van Asrock die nu een jaar of 2 oud zijn en gewoon stuk zijn. In het begin doen ze het vaak wel, maar zeker als ze een tijd gebruikt zijn dan beginnen ze gewoon brak te raken.
De reden dat ik ver van Asrock wegblijf en liever 10 euro meer utigeef voor een bord dat het na 2 jaar nog gewoon doet.

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:48

Pinjataaa

Hit me!

Ik heb altijd Asrock gebruikt en ben er héél erg tevreden over.
Mijn vorige asrock was zelfs stabieler dan mijn huidige asus :)

• NNF

NNF

Terw_Dan schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:08:
[...]

dion_b in "MSI K7T kapot door lekkende condensatore..."
hier bijvoorbeeld

[...]

Ik wel... Ik heb hier heel wat bordjes van Asrock die nu een jaar of 2 oud zijn en gewoon stuk zijn. In het begin doen ze het vaak wel, maar zeker als ze een tijd gebruikt zijn dan beginnen ze gewoon brak te raken.
De reden dat ik ver van Asrock wegblijf en liever 10 euro meer utigeef voor een bord dat het na 2 jaar nog gewoon doet.
Hm, dat is wel een beetje jammer. Maar het is natuurlijk inderdaad zo dat die lage prijs ergens vandaan moet komen, en in mijn ervaring (en overigens ook die van veel anderen) levert ASRock voor wat je ervoor betaalt goede spullen. In ieder geval beter dan die rommel van ECS.

Niet dat het mijn eerste keuze zou zijn, daar niet van, maar voor budget-systeempjes voldoet ASRock IMO prima. En vergeet niet dat alles stuk kan gaan, zo heb ik twee kapotte Asus-moederborden gehad.
Pagina: 1